Tärkein asia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lispetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Amerikan Lissu kertoo ruokavaliostaan :rolleyes:

Ei todella ole mikään uusi juttu, vai mitä pyörittelet silmiäs siinä!😂
Tytöllä on muuten hampaat 100% huippukunnossa!

Etenkin Aasiassa tuo raa’an lihan syöminen on ihan normaalia.

Lisää vidioita
Maailman Lissuista:

Tässä vähän tunnetumpi carnivore:

Näitä riittää!

• Haha
Reactions: m1es
Viimeksi muokattu:
On olemassa kauppoja josta voi ostaa raakamaitoa (vuohen tai lehmän), meillä on juotu raakamaitoa jo pitkään. Ainiastaan raakamaidosta saa sitä oikeaa ihmiselle hyödyllistä kefiiriä.

Mutta, on vissiin hyvä huomioida, että maito on kasvavan ihmisen juoma (äidinmaito), ei aikuiset sitä oikeasti tarvitse mihinkään.
Ehkä silloin jos on jotakin puutostiloja tms. niin maidolla voi paikata näitä.🤷‍♀️
Viiliä siitä voi myös tehdä

Mulle optimaalista ravintoa on mm.

-hirvikäristys
-savumuikut
-suolalohi
-ruisleipä

opin tän juutuupista mutta ei ole tähän hätään linkkiä
Olisko jotakin tekemistä yli sukupolvien jatkuneeseen paikalliseen ravintoon.🙂

Sen verran ettei pelkkä kuollut eläin tai kala riitä kaikille. Sinä olet sen verran hyvin toimeentuleva, että voit hommata pelkkää lihaa pesueellesi. Paitsi, että kanavartaissa sinullakin oli kasviksia.

Rasvaisen lihan (tai eläinperäisen ravinnon) syöminen ei käy kalliiksi, se on niin ravitsevaa, että sitä ei tarvitse syödä paljon normaali liikunnalla.
Minä pidän kasviksia kuitenkin ylimääräisenä tai osaa ”rehuista” jopa huonona ihmiselle.

En ole kieltänyt etteikö meillä mökillä joskus grillatessa laiteta vartaaseen myös kasvia.
Me syödään myös yliprosessoituja tuotteita ainakin joulun aikaan.
Muun muassa juodaan glögiä, mikä ei todella ole mitään terveellistä.😬

Rasvaisen lihan (tai eläinperäisen ravinnon) syöminen ei käy kalliiksi, se on niin ravitsevaa, että sitä ei tarvitse syödä paljon normaali liikunnalla.
Minä pidän kasviksia kuitenkin ylimääräisenä tai osaa ”rehuista” jopa huonona ihmiselle.

En ole kieltänyt etteikö meillä mökillä joskus grillatessa laiteta vartaaseen myös kasvia.
Me syödään myös yliprosessoituja tuotteita ainakin joulun aikaan.
Muun muassa juodaan glögiä, mikä ei todella ole mitään terveellistä.
Mikset tee glögiä itse niin tietäisit mitä juomassa on.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mikset tee glögiä itse niin tietäisit mitä juomassa on.
Olet tietenkin 100% oikeassa.
Olen kai laiska.😒
Ja olen koukussa juuri tuohon Marlin perinteiseen glögiin.

Pitäisi yrittää kräkätä resepti ja tehdä itse.
Kiitos tsempistä.🙏🏼
Jos tänä vuonna olis omat glögit ja päästäisi koko porukka joulukirkkoon niin hyvä niin.❤️

Olettekos tietoisia tästä?
Miten ravitsevaa punainen liha on:

Siemenistä päättelin, että luumu.
Tuossa jutussa oleva kasvi? Sehän on manteli, joka toki on luumun sukulainen.

mantelin hedelmiä, ne syötävät siemenet näiden sisällä
PRUNUS+DULCIS.+almendro+3.JPG

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tuossa jutussa oleva kasvi? Sehän on manteli, joka toki on luumun sukulainen.

mantelin hedelmiä, ne syötävät siemenet näiden sisällä
PRUNUS+DULCIS.+almendro+3.JPG
No niinpä tietenkin, olinpa hätäinen.😁
Ja P@ulahan tykkää manteleista.

Kuiduista pitäisi tosiaan käydä keskustelua etenkin näin vegehurmosaikana….eikä todellakaan vasta sitten kun roikkuu pussi kyljessä - eikä syitä tietenkään taaskaan tiedetä…🙇‍♀️

Mä voin ehdottomasti parhaiten silloin kun ollaan loppukesästä yli viikon reissussa Hossassa.

Ruokavalio on tyyliä puuro aamulla, joko kauraa tuoreiden marjojen kera tai ite tuoreista puolukoista keitettyä puolukkaruispuuroa. Kahvia kestomaidolla.

Välipalana näkkäriä ja kalasäilykettä jos ollaan patikoimassa tai kalassa tai maustamatonta jogurttia ja marjoja jos ollaan mökillä.

Päivällisenä on perunaa tai muita juureksia foliossa, nuotiolla kypsennettyinä ja sitä kalaa mitä satuttiin saamaan tai huonon kalaonnen päivinä jotain liha- tai kalasäilykettä.

Iltapalana lättyi ja marjoja tai teetä ja korppuja. Riippuu kelistä.

Nyt mulla on vielä verrokki tuohon ruokavalioon, koska tänä kesänä ystävät virosta olivat matkassa mukana ja toivat mukanaan kolme kiloa itemarinoitua saslök-lihaa. Ei tykännyt vatsa, ei. Vaiks yritin salaa heitellä suurimpia läskinklönttejä kankaalle ni oli niihin kahteen ulkohuussiin ajoittain tunku...

Yhteistyössä