tärkeä kysymys raskausmyrkytyksestä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
googlentinkin juuri ja joka paikassa mainitaan kohonnut verenpaine. juuri sitä mulla ei ole, mutta kaikki muut oireet on:
-naama ja silmätkin turvonneet, käsien ja jalkojen lisäksi. ei pelkästään illalla, vaan vuorokauden ympäri
-väsymystä, näköhäiriöitä ja niitä valopalloja
-satunnaisesti päänsärkyä
-kaikenlisäksi valkuaista virtsassa ollut kahdella viime neuvolakäynnillä

mutta eräällä sivulla luki että jos ei ole kaikkia oireita, ei kyseessä ole raskausmyrkytys.
voiko raskausmyrkytys olla ilman että verenpaine heti nousee???

oon mä ainakin lukenut että jollakin oli ollut raskausmyrkytys, vaikka verenpaine ei aluksi ollutkaan koholla..... se oli muistaakseni sit vaan yhtäkkiä noussut pilviin ja sit olikin ollut jo hätä kyseessä.... joku kaksplus tai vauva lehti se oli...

sori jos kuullosti pelottelulta!

Voi, yleensä vain verenpaineen kohoaminen tulee samoihin aikoihin kuin proteiini virtsaan. Turvotus on sitten sitä luokkaa että paino nousee jopa yli 1kg/vrk ja sekin tulee loppuvaiheessa kun proteiinia on runsaasti virtsassa. Päänsärky on sitä luokkaa että mikään ei auta, väsymystä ei tule vaan päinvastoin ei saa nukuttua..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Voi, mulla ei turvotusta ollenkaan, ei pääkipua tai näköhäiriöitä. Proteiinit ja paineet oireina.

sama juttu

niin verenpaine ja proteiinit/valkuainen taitaa olla ne perusoireet, mutta mietin että entäs jos ei ole sitä vernpaineen nousua mutta kaikki muut oireet on.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Voi, yleensä vain verenpaineen kohoaminen tulee samoihin aikoihin kuin proteiini virtsaan. Turvotus on sitten sitä luokkaa että paino nousee jopa yli 1kg/vrk ja sekin tulee loppuvaiheessa kun proteiinia on runsaasti virtsassa. Päänsärky on sitä luokkaa että mikään ei auta, väsymystä ei tule vaan päinvastoin ei saa nukuttua..

painoa on tullut joinakin viikkoina sen yli kilon, joinakin viikkoina puolisen kiloa tai siltä väliltä.

Alkuperäinen kirjoittaja help:

painoa on tullut joinakin viikkoina sen yli kilon, joinakin viikkoina puolisen kiloa tai siltä väliltä.

Minulla tuli yli kilon vuorokaudessa. Lepäilet ja koivet kattoon, katsot häviääkö turvotus. Jos jaloissa on turvotusta ja painat sormella "kuopan" ja se tasoittuu hetken kuluessa niin se on ihan normaalia turvotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja help:

Minulla tuli yli kilon vuorokaudessa. Lepäilet ja koivet kattoon, katsot häviääkö turvotus. Jos jaloissa on turvotusta ja painat sormella "kuopan" ja se tasoittuu hetken kuluessa niin se on ihan normaalia turvotusta.

hassu testai, eihän minkäänlaiseen turvotukseen kuoppaa jää :D

Yhteistyössä