Tarjous omakotitalosta meni läpi. Me muutetaan maalle.

Onnea. Kuinka korpeen "pääsette"? Mä asun okt:ssa metsässä. On rauhaa hiljaisuutta ja tilaa niin että ahdistaa. Kaipaan elämää ja ihmisiä ympärilleni. En välttämättä kerrostalon verran, mut edes parjatun lähiön.
 
Onnea. Kuinka korpeen "pääsette"? Mä asun okt:ssa metsässä. On rauhaa hiljaisuutta ja tilaa niin että ahdistaa. Kaipaan elämää ja ihmisiä ympärilleni. En välttämättä kerrostalon verran, mut edes parjatun lähiön.
Ei nyt ihan korpeen mutta melkein. Pieni maaseutupitäjä missä on esim. ihan luonnollista käydä kylillä asioilla traktorilla:D

Minä olen taas koko ikäni asunut isossa kaupungissa keskustan tuntumassa joten olen "kyllästynyt" ihmisiin ja hulinaan :) Mutta voin kyllä kuvitella sinunkin tilanteen.
 
Ei nyt ihan korpeen mutta melkein. Pieni maaseutupitäjä missä on esim. ihan luonnollista käydä kylillä asioilla traktorilla:D

Minä olen taas koko ikäni asunut isossa kaupungissa keskustan tuntumassa joten olen "kyllästynyt" ihmisiin ja hulinaan :) Mutta voin kyllä kuvitella sinunkin tilanteen.
oi mäki haluuun!! Kade... Mut mies on niin citylapsi et 10km taajamasta max.
 
Onnea! Onko teillä kohtuulliset matkat töihin, kouluun yms?

Mäkin haaveilin tuollaisesta, oma talo, iso piha ja hevosetkin keittiön ikkunan alle, mutta vietin puoli päivää Kärkölässä ja kummasti piti tunnustaa että pikkupitäjän tytöstä on tullut kaupunkilainen :ashamed:
 
Onnea! Onko teillä kohtuulliset matkat töihin, kouluun yms?

Mäkin haaveilin tuollaisesta, oma talo, iso piha ja hevosetkin keittiön ikkunan alle, mutta vietin puoli päivää Kärkölässä ja kummasti piti tunnustaa että pikkupitäjän tytöstä on tullut kaupunkilainen :ashamed:
Päiväkotiin ja kouluun alle 3 km, töihin sivunsa noin vajaat 30, joten työmatkakustannukset kyllä himpun nousevat.
 
Meilläkin varmaan moinen vielä edessä, vaikka periaatteessa olenkin urbaania sorttia.
Kyllähän kaupungissa asumisessa on puolensa, kaikki palvelut ovat lähellä yms. Itse kuitenkin jossain vaiheessa pysähdyin miettimään mitä haluan lapsilleni tarjota ja kuinka parannan omaa jaksamistani.... Tuntuu että olen viimeiset kaksi vuotta elänyt mielenrauhani "rajoilla", kärsinyt stressistä ja väsynyt työni luomista paineista.
Tiedän kyllä että ei se maalla eläminen mitään helppoa ole ja varmaan talvella kun työntelen kolalla nuoskalunta mietin kaupunkiin muuttoa. Mutta kuitenkin saanpahan purkaa sen kaiken paineen ja väsymyksen siihen touhuamiseen. Tietysti tärkeintä on se että lapseni saavat kasvaa turvallisessa ympäristössä. Ehkä maalle muutolla saan "ostettua" lapsilleni lisää vuosia kaikelta ikävältä ja kurjalta.

Oho, tulipas vuodatus :D
 
Haaveissa vain
Ihanaa, onnittelut hyvästä päätöksestä. Meillä myös tuo olisi haaveissa eli muutto pois pk-seudulta länteen..... Ainoa este olisi työpaikat eli ne pitäisi saada ensin järjestettyä Turun suuntaan.
Ei olla kumpikaan sieltä kotoisin, mutta muutamat ystäni ovat tällaisen päätöksen tehneet ja "paenneet" sinne päin. Kovasti tekisi mieli päästä pois kerrostalosta edes rivariin ja täällä se ei onnistu järjettömien hintojen vuoksi.
 

Yhteistyössä