Tarjottiinko minulle työpaikkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tai siis ei suoranaisesti tarjottu, mutta....

Olen töissä kauneudenhoitoalalla, mutta minulla on myös kaupallinen koulutus ja olen tehnyt sitäkin koulutusta vastaavaa työtä aiemmin.

Tänään eräs vakituinen asiakkaani, jolla on kahviloita niin kysyi minulta, että enkö ole ajatellut, että voisin olla kahvilassa töissä. En enää muista mitä puhuimme siinä sitä ennen eli mistä tämä kysymys oli jatkumona. Vastasin hänelle, että olenhan ollutkin kahvilassa aikoinaan töissä ja tykkäsinkin siitä. Hän sitten muisti, että siitä on joskus ollut puhettakin. Olemme tämän asiakkaan kanssa tunteneet vajaan vuoden ja siis ihan asiakassuhteen kautta.

Jäin kuitenkin miettimään. Kysymys oli jotenkin sen oloinen, että jo siinä heti tuli mieleen että voisi kysyä asiasta enemmän, mutta en kehdannut kun työkaveri pyöri lähellä. Menin kuitenkin ja katsoin, että heillä on avoinna työpaikka. Nyt mietin, että se paikka voisi kiinnostaa minua oikeastikin. Olen usein ajatellut, että tahtoisin takaisin kahvilaan ja olen miettinyt, että voisi kysyäkin häneltä, että onko mahdollisesti paikkoja joskus aukeamassa.

Mutta voisiko tuosta ajatella, että hän tavallaan mietti minua sinne kun esitti tuollaisen kysymyksen?

[QUOTE="vieras";28089108]Jos tarkoitti ja soitat niin saat sen paikan, jos ei tarkoittanut ja soitat sitä työpaikkaa niin menetät kasvosi ja vakiasiakkaasi.[/QUOTE]

Miksi minä kasvoni ja vakiasiakkaani siinä menettäisin? Sellaiseen en usko edes. Ja asian voi puhelimessa varmasti muotoilla jotenkin niin, että siinä ei mitään kasvojaan kyllä menetä. En ymmärrä muutenkaan, että niin voisi käydä.

[QUOTE="alkup";28089119]Miksi minä kasvoni ja vakiasiakkaani siinä menettäisin? Sellaiseen en usko edes. Ja asian voi puhelimessa varmasti muotoilla jotenkin niin, että siinä ei mitään kasvojaan kyllä menetä. En ymmärrä muutenkaan, että niin voisi käydä.[/QUOTE]

Soita sitten, mistä me voidaan tietää mitä te olette vuosien saatossa jutellut, mikä on ystävyytenne laatu jne.

[QUOTE="vieras";28089108]Jos tarkoitti ja soitat niin saat sen paikan, jos ei tarkoittanut ja soitat sitä työpaikkaa niin menetät kasvosi ja vakiasiakkaasi.[/QUOTE]

No johan on... Mitäs noloja ja kasvojen menettämistä siinä on, jos hakee jotain työtä? :D

[QUOTE="vieras";28089129]No johan on... Mitäs noloja ja kasvojen menettämistä siinä on, jos hakee jotain työtä? :D[/QUOTE]

Niin no, toisille se voi olla jotain semmosta kun vaikka soittaa ja kysyy töihin eikä pääse. Seuraavan kerran kun se sitten tulee brassivahaukseen ja kailottaa isoon ääneen että löysin paremman työntekijän kuin sinä olet. Oman pomon kuullen, voi olla noloa tai sitten ei. Me ollaan erilaisia ja jokainen häpeää mitä häpeää.

[QUOTE="vieras";28089148]Niin no, toisille se voi olla jotain semmosta kun vaikka soittaa ja kysyy töihin eikä pääse. Seuraavan kerran kun se sitten tulee brassivahaukseen ja kailottaa isoon ääneen että löysin paremman työntekijän kuin sinä olet. Oman pomon kuullen, voi olla noloa tai sitten ei. Me ollaan erilaisia ja jokainen häpeää mitä häpeää.[/QUOTE]

Vaikka erilaisia ollaankin, niin vaikea kuvitella, että noin huonotapainen olisi kukaan, että kailottaisi isoon ääneen löytäneensä paremman työntekijän. :D Mun mielestä on oikeastaan huvittavaa pelätä tuollaisia asioita niin, ettei uskalla esim. moisen pelon takia hakea töitä. Heh...

Yhteistyössä