Tarjoilut nimiäisissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
tähän saakka ollaan mietitty että tarjotaan kasvisvoileipäkakku (osa kutsutuista on kasvissyöjiä ), muhvinsseja, tuulihattuja suolasella täytteellä, fetapinaattipiirakkaa ja suklaamuronameja.

Jotakin makeeta pitäs varmaan vielä keksiä? Täytekakkua ei meinata tarjota ollenkaan, eli se on poissuljettu vaihtoehto.
Antakaas jotakin vinkkejä ja ihan kahvittelu pohjalta tarjottavat olis tarkoitus olla.

Meillä oli juustokakku, kun en pidä täytekakuista (paitsi nyt ehkä). Meillä oli sellainen uunissa paistettu amerikkalaistyylinen, ja lisänä hilloa. Mutta ihanan raikkaita ovat ne liivatteella tehdyt hyydykekakutkin, mutta eivät ehkä tule teidän vieraille kysymykseen.

Noita tuulihattuja voisi tehdä makeallakin täytteellä :p

Meillä oli myös niitä Bebe-leivoksia :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieraS:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Täytekakkua ei meinata tarjota ollenkaan, eli se on poissuljettu vaihtoehto.

Miksi ei normikakkua, jos saan kysyä? Itse vieraana odottaisin ja tykkäisin enemmän normikakusta kuin juustovirityksistä. :P

Sääliks käy mun vieraita ylppäreissä ku en meinannu muuta kuin paria eri hyydytettyä kakkua väsätä. :D

Miksi ei normikakkua, jos saan kysyä? Itse vieraana odottaisin ja tykkäisin enemmän normikakusta kuin juustovirityksistä. :P

Mä en tykkää täytekakuista enkä osaa niitä tehdä (oon muutoman tehnyt ja voi vieras parkoja kkun joutuivat niitä syömään :laugh: :ashamed: )

Pitääpä etsiä noita amerikkalaistyylisiä torttuja, tosin tuo suklaajuustokakku kuulostaa hyvälle :p

Mä en tykkää täytekakuista enkä osaa niitä tehdä (oon muutoman tehnyt ja voi vieras parkoja kkun joutuivat niitä syömään :laugh: :ashamed: )

Pitääpä etsiä noita amerikkalaistyylisiä torttuja, tosin tuo suklaajuustokakku kuulostaa hyvälle :p

Helpompi kai täytekakku on tehdä kuin kaikenmaailman juustotortut. :P

Alkuperäinen kirjoittaja Scindapsus:

Sääliks käy mun vieraita ylppäreissä ku en meinannu muuta kuin paria eri hyydytettyä kakkua väsätä. :D

Voi sun vierasressukoita. :)

Olen laittanut tämän ohjeen ja osin viestin yhdelle toiselle "vakipalstalle", eli kopioin sen sieltä. Tämä ohje on amerikasta mutta ah niin hyvää. Laitan perään ne alkuperäiset mitat, jos joku mielummin käyttää niitä. Minusta tämä on parasta kun tarjoaa mustaviinimarjahillon kanssa, niin tarjosin esikoisen nimiäisissä, kuopuksen nimiäisissä oli hillaa, kun sitä vetelin raskausaikana niin paljon.

Pohja:

3 dl suklaakeksimuruja (1½ cups) tai mitä pipareita haluaakaan (Vaasanhyvän Rukiinen on todella hyvää)
50 g sulatettua voita (3 table spoons)

Täyte:
700 g tuorejuustoa (esim. Hovi, Philadelphia)
1.1 dl sokeria (½ cup)
1-2 tl vaniljasokeria
3 munaa
200 g sulatettua valkoista suklaata (½pound, oikeasti n. 225 g)

Sekoita pohjan ainekset (voita voi tarvita enemmänkin, riippuu vähän mitä keksejä käyttää) ja laita ne irtopohjavuokaan.

Paista 10 min 150-175 asteessa (350 F)

Vatkaa juusto ja sokerit, lisää munat yksitellen hyvin vatkaten. Lisää sulatettu valkoinen suklaa ja kaada pohjan päälle.

Paista 150-175 asteessa 35 min, sammuta uuni ja anna jäähtyä vähintään tunti. Irrota vuoasta ja anna jäähtyä lisää pöydällä. Pidä jääkaapissa vähintään 2 tuntia ennen tarjoilua. Minä teen tämän aina edellisenä päivänä.

Jos tiedät uunisi "kuumaksi", suosittelen 150 astetta, muuten 175 on hyvä.

Helpompi kai täytekakku on tehdä kuin kaikenmaailman juustotortut. :P

Ei aina ole kyse helppoudesta, vaan yksinkertaisesti siitä mistä pitää. Meillä ainakin kaikki kakut ovat saaneet ylistäviä kommentteja, vaikkei perinteisiä täytekakkuja ole usein ollut tarjolla.

Ja tuosta laittamastani valkosuklaajuustokakusta, se on ainakin todella helppo tehdä.

Yhteistyössä