Tarhassa puetaan lapselle ulos aina saman verran vaatetta -riippumatta säästä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
..laitan villahaalarin reppuun varooksi mukaan. Tarkotuksella et sitä tarvitaan jos on ainaski yli 5 astetta pakkasta..ovat sen pukeneet joka päivä, vaikka mittari 0 vähä pakkasen puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja täällä sama homma..:
..laitan villahaalarin reppuun varooksi mukaan. Tarkotuksella et sitä tarvitaan jos on ainaski yli 5 astetta pakkasta..ovat sen pukeneet joka päivä, vaikka mittari 0 vähä pakkasen puolella.

mullakin villahaalari aina kulkee repussa. joskus se on jo aamulla viedessä päällä, jos kova pakkanen, mutta muuten repussa. Ja aina se laitetaan ulos päälle, oli sää mikä hyvänsä.

Lapsellani on kohtuullisen paksu haalari jossa fleecevuori ja vaikka ois mittari plussalla on lapselle puettu villavaatteet väliin. Lapsi sitten hiestä märkänä.
No joskus olen tehnyt niin etten ole laittanut villavaatteita matkaan niin ovat sitten kehitelleet jotain sukkahousut ja kahdet collarit päällekkäin virityksiä.

Missä maalaisjärki?

..viimeksi alkuviikosta olin unohtanut villahaalarin repusta ja lapselle oli laitettu colitsihuppari sen tilalle ja taas oli kuuma. Täytynee mainita niille, ku eivät kerran itse hoksaa.

Taas tällainen ikuinen ongelma: toiset valittaa että lapsella on liikaa päällä ja toisten mielestä liian vähän. Tarhan aikuiset ei varmasti voi muistaa, onko tällä Tero-Petterillä helposti kylmä ja onko Minttu-Jannikalla taas aina kuuma... Mieluummin se ylimääräinen kerros kuin että lapsi kylmettyy

tuo muistaminen riippuu ihan hoitajista, meillä hoitajat pukevat lapset niiden tarpeiden ja sään mukaan. Eli sisävaatteiden päälle tarpeen mukaan lämpimämpää.

Anteeksi, mutta taitaa olla parasta, että me äidit menemme itse pukemaan ne lapsemme ulos...Kyllä ei eilen kateeksi käynyt, kun lastani hakiessa yritti hoitajat pukea lapsia.Yhdelle sitä ja toiselle tota, kolmannelle monot jalkaan ja neljäs tahtoi vessaan, pari poikaa riiteli ja selvität siinä sitten vielä riidatkin....

Uusimmat

Yhteistyössä