Tarhan harjoittelija käyttäytyy sopimattomasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lotta T.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ties millainen homo pojasta tulee jos harjoittelijatytöt ahdistelee.

boob_look.jpg

No nyt termit nyt joutaisikin uusimaan ja lastentarhanopettajathan on nykyään kasvatustieteen kandidaatteja ainakin yliopistosta valmistuvat. En itsekään opeta lastentarhaa, vaan lapsia. Mutta tarha on tarha ja päiväkoti on päiväkoti, ihan eri asia.

Olisiko se niin, että titteleistä tarkat ja koulutuksestaan ylpeät lastentarhanopettajat ovat töissä päiväkodissa (joka tulevaisuudessa varmaan on nimeltään "varhaiskasvatuskeskus" tms, kun termistöä viilataan uusien ideologioiden mukaiseksi) ja loppuosa henkilökunnasta taas tarhassa?

Hups, olen lastentarhanopettaja ja kyllä halin ja pusin lapsia jos sellainen kuuluu tilanteeseen. Taaperoiden herätessä päiväunilta nostan heidät syliin heräilemään ja samalla välillä muiskautan suukon otsalle. Ei ole tullut mieleen että vanhemmat pitäisi sitä sopimattomana. Herpestä tai muitakaan tauteja ei löydy.

Kolmasosa väestöä kantaa tietämättään herpestä. Vesirokkokin on yksi herpesvirus.

Minäkin alkuun tätä aloitusta ihmettelin, mutta on mun pakko myöntää, että En Tykkäisi jos vieraat pusuttelisivat lastani.
Kyllä sitä hellyyttä ja läheisyyttä voi osoittaa muutenkin kuin "limakalvokontaktilla".

Pusutteleeko lasten sairaanhoitajat potilaitaan??

Ei kai tuossa ole muuta ongelmaa kuin tartuntariski, eli jos sillä lapsella on ollut just nuha niin voi olla räkäinen poski, jos on just pyyhkinyt nenäänsä vähän huolimattomasti...

Itse en suukottelisi edes kaverin lapsia mutta jos joku muiskauttaa pusun meidän kuopuksen poskelle tarhassa niin ei se maailmaa kaada.

Viimeksi muokattu:
Sinä jonka mielestä huulet+poski on limakalvokontakti, ei ole. Poski ei ole limakalvo.

Ja oletteko oikeasti sitä mieltä, että herpes tarttuu poskeen? Eli teidän pienet kullannuput kun puraisevat muita, tai vauva maistaa sylissäpitäjän olkapäätä niin tartuttavat samalla herpestä? (ja herpeksenhän voi saada jo synnytyksessä, eli niillä pikkuisillakin se voi jo olla)

Jep. Kun te aikuiset menette töihin ja jätättte lapsen tunneiksi muiden ihmisten hoidettavaksi, olisi tietysti parasta, ettei hoitajat vaan osoita pienintäkään hellyyttä lapsille. Näin lapsista kasvaa sitten parhaiten aikuisia, jotka mielellään jättää omatkin lapset laitokseen. luojan kiitos tulevaisuudessa lapsia voi hoitaa robotti, niin ei ole pelkoa mistään lässytyksestä ja pörröttelystä.

"Sinä jonka mielestä...". Niin nimi oli henni.
Sinulle anatomia hukassa. Vastasin tuosta herppeksestä ihan sillä kun tuossa ylempänä "lastentarhanope" väitti ettei herppestä löydy, niin muistutukseksi, että vaikka ei oireile, niin silti meistä suurin osa kantaa pöpöjä joista ei vain tiedä. Oli se sit herppesvirus, noro, enterorokko tai mikä tahansa flunssapöpö.

Ja kirjoitin tuon "limakalvokontaktin", ja tuolla kirjoitusasulla, kun en keksinyt miten kauniimmin sanoisin sen, että itse ainakaan en kaipaa lapseeni vieraan ihmisen Sylkyä - Jokaisen muutaman viikon harjottelussa olevan. Pitkäaikaiseen hoitajaan en suhtautuisi samalla tavalla, vaikka en kyllä siinäkään näe välttämättömäksi tuollaista OHI MENNEN MUUTEN VAAN pussailua. Hellyyttely, sylissä hyvänä pitäminen, lapsen aloitteesta pusuttelu on Minun mielestä eri asioita.

Enhän pidä siitäkään, (pitääkö joku muu????), mikä ennen oli ihan tavallinen tapa ett kastellaa omassa suussa nenäliina ja pyyhitää sillä märällä paperilla lapsen naama ja kädet. Eihän tuokaan ollut ennen mikään hyihyi. Ja toki sitä toiset edelleen tekeekin..

Ehkei ap:kaan tapauksessa maailma ole kaatunut, mutta olen siinä mielessä samaa mieltä, että harjoittelijan yleensä kuuluisi oppia kiinnittää huomiota niihin pieniin asioihin, kuten, että ei taida muukaan henkilökunta sanoa heippoja tuolla tavalla.

No en minäkään hoitolapsia suukota enkä siitä pitäisi että omalleni niin tehtäis. Se taas ei mua haittaa että näen hoitajien muuten pitävän lasta hyvänä. Pörröttävän tukkaa ohimennen tms. Itsekin pidän hoidettaviani hyvänä,harva se hetki kun joku ei oo sylissä, kainalossa tai muuten pörräämässä siinä iholla. Aamulla aina joku kipaisee halaamaan kun töihin menee jne. Joku mennen tullen. Ne kaipaavat sitä kosketusta ja miellyttävää kontaktia.

Kyllä siellä päiväkodissa lasten sylki ja räkä ja muut eritteet liikkuvat paikasta toiseen siihen tahtiin, että ei se poskipusu ole siihen verrattuna mikään hygieniariski. Ja tuskin siinä syljen kanssa juurikaan läträtään.

Ottaisin tuollaisen hoitajan sata kertaa mieluummin lapselle, kun seillaisen leipääntyneen ja välinpitämättömän. Monien murhe on aivan päinvastainen: Saako lapseni huomiota ja hellyyttä päivän aikana? Otetaanko häntä syliin ja tunteeko hän että hänestä huolehditaan ja välitetään?

OMG, hoitajaharkkari PÖRRÖTTI lastasi mahasta ja antoi pusun?? Kai teit jo rikosilmoituksen? :headwall:

Musta on mukavaa, kun lapsemme on kodinomaisessa päiväkodissa jossa häntä sylitellään ja huomioidaan yksilönä. Luulen että sillä on lapsen hyvinvoinnille suuri merkitys.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Empä tähän voi muuta sanoa kuin VOIKUN KAIKKI HOITAJAT OLISIVAT TUOLLAISIA! Meillä ei kotona haleja ja pusuja säästellä, olisi ihanaa jos lasta kohdeltaisiin samoin rakastavasti hoitoipaikassa. En tietysti voi keneltäkään sitä edellyttää, koska eivät ole hoitajien omia lapsia, mutta itse olisin todella iloinen tuossa ap:n kuvailemassa tilanteessa. Meillä lapsi perhepäivähoidossa juuri siksi, että saisi mahd. paljon huomiota ja läheisyttä.

Munkin mielestä ihanaa, että hoitajat antaa pusun poskelle ja pörröttää tukkaa.

Moni täällä oli kommentoinut pöpöistä ja tartunnoista... Jotenkin mä näen asian niin, että eiköhän ne pöpöt tartu sielä päivähoidossa muutenkin, että tuskin ne hoitajien antamat poskipusut on niitä pahimpia tartunta lähteitä. Toiseksi, yllätin eilen alle kaksivuotiaani nuolemasta kengänpojia eteisessä... Joten noi pusut ei mua ihan hirveästi ahdista.

En nyt pääse yli tuosta, että joidenkin mielestä on niin ällöttävän epähygieenistä jos pussaa poskelle. En ymmärrä miten te oikein pusuttelette, jos siitä tarttuu sylkeä? Ei minun huulissani ainakaan ole sylkeä, jos en jostain syystä ole niitä juuri nuolaissut. Eikä posken ihon läpi nyt muutenkaan mitkään pöpöt pääse vaikka sitä joku nuolaisisi!

Päivityksenä, että kerroin tänään tarhan johtajalle huolestani. Hän suhtautui asiaan mielestäni jopa yllättävän vakavasti. Ei yhtään tullut sellainen olo, että olen ylihysteerinen.

[QUOTE="Aloittaja";29564084]Päivityksenä, että kerroin tänään tarhan johtajalle huolestani. Hän suhtautui asiaan mielestäni jopa yllättävän vakavasti. Ei yhtään tullut sellainen olo, että olen ylihysteerinen.[/QUOTE]

No pitäähän johtajan suhtautua asiaan vakavasti, mutta se on sitten eri asia tekeekö asialle mitään ja ottaako puheeksi opiskelijan tai opiskelijan ohjaajan kanssa.

Yhteistyössä