Tappelin sitten sanallisesti kahen mummon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeljuK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeljuK

Jäsen
21.06.2007
888
0
16
joo oikeesti :ashamed: :snotty:
Kävin kaupassa ja siellä oli jotain yhteisvastuukeräys mummoja.
En mennessä muksujen kanssa noteerannu niite mitenkään vaikka tuli sen purkin kanssa siihen,sanoin vaan ettei ole antaa mitään.
tehtii muksujen kans ostokset ja olin viemässä kärryjä paikalleen ku ne mummot rupes isommille "oisko kiva laittaa tänne raha eikö niin" ipanat oli tietty heti et joo joo joo :headwall: toinen mummo oli että käykää äidiltä kysymässä vai onko se teidän äiti?tulin siihen ja sanoin ettei nyt ole antaa mitään,toinen mummo tuli siihen ja sanoi että ainahan nyt jotain on antaa,totesin takasin että kun ei ole itselläkään ylimääräistä niin ei sitä ole silloin muillekkaan antaa ja että jos haluan jollekkin lahjoittaa niin otan selvää ennenkuin rahaa pistän.
Toinen mummoista innostu et "nyky ajan äidit kun ei ole rahaa ja humpuukeja ostellaan" totesin vaan et just joo ja komensin muksut autolle päin.Toinen mummoista käveli muksujen perässä ja jotain lässytti että voi teitä ressukoita yms :o |O ,sanoin että voitko mennä että päästään lähtemään(2 kassia, ja 4 lasta mukana)ja mummo keilaa isompien eteen hidastaen niitä.Totesi että juttelee vielä lapsille ja jauho sitä samaa tyyliin äitinne on paska tuhlaa rahanne|O ,mulla meni totaalisesti hermo ja tulisanaharkka törkeellä sanan vaihdolla,kaiken lopun kehuin niille että voi tunkee purkkinsa sinne missä tuskin on tällä vuosisadalla kukaan käynyt :snotty:
Ikinä enää mene siihen kauppaan niin komee yleisö.Luulisi vaan että jos ei ole jollain antaa mitään niin annetaan olla.
Ja mulla todellakin on niin tiukkaa suurien sairaala laskujenyms kanssa ettei ole rahaa jaella edes 10 senttiä :(

Olipa todella tylyä käytöstä noilta mummoilta, en tajua miksi he alkavat kiusaamaan, jos ei anna rahaa !! Yleensä kyllä uskovat, jos ei halua antaa mitään. Minnehän tuosta voisi valittaa, ehkä kauppaan ? Huh onneksi ei mulle ole käynyt noin.. Kamalaa ! Vapaaehtoistahan se on eikä nyt lapsia saisi vetää siihen mukaan !!

Olipa todella tylyä käytöstä noilta mummoilta, en tajua miksi he alkavat kiusaamaan, jos ei anna rahaa !! Yleensä kyllä uskovat, jos ei halua antaa mitään. Minnehän tuosta voisi valittaa, ehkä kauppaan ? Huh onneksi ei mulle ole käynyt noin.. Kamalaa ! Vapaaehtoistahan se on eikä nyt lapsia saisi vetää siihen mukaan !!

Juuri näin. Vanhat ihmiset usein puhuvat "nykyajan nuorien käytöksestä". Itse olen asiakaspalvelutyössä saanut vuosien varrella huomata, miten hirveitä vanhatkin voivat olla käytökseltään. Ihan siis murto-osa tietty (onneks!), mutta kuitenki.
Sympatiahalaus sinulle! Kenelläkään ei ole oikeutta tulla arvostelemaan toisen kasvatustyötä, ja tuohan oli juuri sellaista arvostelua pahimmillaan. Toivottavasti meni mummo itseensä tällä kertaa.

Kuulehan, ilmoita asiasta kauppaan tai keräyksen järjestäjälle. Kauppiasta kiinnostaa taatusti, jos nelilapsinen perhe ei enää käy ostoksilla. Keräyksen järjestäjää kiinnostaa taatusti tietää, että heidän nimissään kiertää todella epäasiallisia kerääjiä.

Sinulla ei asiassa ole hävettävää, itse olisin marssinut siitä varmaan suoraan kauppiaan puheille ja soittanut keräyksen järjestäjälle (mummojen kuullen). Mummoilla taas on syytä kaivaa itselleen kuoppa ja piilotella siellä, niin noloa käytöstä esittivät!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri näin. Vanhat ihmiset usein puhuvat "nykyajan nuorien käytöksestä". Itse olen asiakaspalvelutyössä saanut vuosien varrella huomata, miten hirveitä vanhatkin voivat olla käytökseltään. Ihan siis murto-osa tietty (onneks!), mutta kuitenki.
Sympatiahalaus sinulle! Kenelläkään ei ole oikeutta tulla arvostelemaan toisen kasvatustyötä, ja tuohan oli juuri sellaista arvostelua pahimmillaan. Toivottavasti meni mummo itseensä tällä kertaa.
Olen muutamaan vanhukseen törmännyt jotka käyttäytyneet ihan "törkeesti"+ nuo.Ei koskaan ole purkkien kanssa kukaan perässä juossut noin ja ärsyttävintä että muksuille rupeaa heittään tuollaista.Jos se tekee musta huonon äitin että joudun vielä hetken kattoon mihin rahat laitan ennekuin voitto tulee niin olen sitten sellainen.
Noi keräys jutut ole muutenkaan kun ei tiedä mihin rahat oikesti niistä menee.mutta elämä on :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulehan, ilmoita asiasta kauppaan tai keräyksen järjestäjälle. Kauppiasta kiinnostaa taatusti, jos nelilapsinen perhe ei enää käy ostoksilla. Keräyksen järjestäjää kiinnostaa taatusti tietää, että heidän nimissään kiertää todella epäasiallisia kerääjiä.

Sinulla ei asiassa ole hävettävää, itse olisin marssinut siitä varmaan suoraan kauppiaan puheille ja soittanut keräyksen järjestäjälle (mummojen kuullen). Mummoilla taas on syytä kaivaa itselleen kuoppa ja piilotella siellä, niin noloa käytöstä esittivät!
Kyllä ne kassat sen koko jutun näki/kuuli.Kattelen netistä jos olis järjestäjiä sinne kauppaan en kehtaa kyllä mennä :snotty:

Kyllä olisin minäkin suutahtanut....
Mä olen kerran hiiltynyt mummelille Citymarketissa, kun alkoi jäkättämään mulle ja ystävälleni jotain lastenkasvatuksesta vaikka meidän lapset oli aivan nätisti, joku toinen lapsi kiljui jossain päin kauppaa. Meidän lastenkasvatuksessa oli kuulemma vikaa, vaikka meillä kolme käveli kauniisti ja neljäs istui kiltisti kärryssä, ja joku tenava raivosi jossain myymälän toisessa päässä :headwall:.
Ja kerran lähikaupassa meni hermot, kun karkkihyllyllä esikoinen valkkasi tikkaria (olin sellaisen hänelle luvannut) ja vieressä oli lapsi joka reuhosi ja rähisi, törmäili pikkukärryjensä kanssa ihmisiin, ja myös pyysi tikkaria, ja hänelle äiti & isoäiti tiuskaisi että turpa kiinni jumankauta, ei semmoisiin turhuuksiin rahaa tuhlata saatana, jolloin lapsi sai taas raivarin. Mäyris oli kärryissä, taisi olla pari siideriäkin, ja kassalta otettiin vielä pari askia röökiä, eli niihin kyllä oli varaa muttei lapsen 15 sentin tikkariin...Sitten kassalla (olivat meidän takana jonossa) esikoinen sanoi että haluaa sellaiseen kolikolla toimivaan keinuvaan norsuun joka kaupassa siihen aikaan oli, sanoin että pääsee kyllä kunhan saan ensin ostokset pakattua. Silloin tämä "pulsumummo" alkoi jäkättää että on se kauheeta kun lapsi saa kaiken haluamansa :o , pistetään rahaa ihan turhuuksiin ja lapset menee pilalle...siinä vaiheessa mä sanoin että anteeksi mutta mun mielestä se kyllä näyttää nyt siltä, että tuo teidän lapsi kiukuttelee ja huutaa, mun lapseni ollessa kiltisti, ja toisekseen mitähän se lapsi oppii siitä että sille tiuskitaan ja sanotaan ettei ole rahaa tikkariin mutta kaljaan ja röökiin kyllä rahat riittää...että jos katsoisitte ensin peiliin ja alkaisitte valittamaan vasta sitten, kiitos ja näkemiin :kieh: .
Ja esikoiselle sanoin, että hän pääsee norsukeinuun kaksi kertaa peräkkäin, ja saa Ärrältä vielä pillimehun kotimatkaksi B) .

Törkeetä käytöstä kerääjiltä. Oli rahaa tai ei, on jokaisen oma asia, antaako sitä keräyksiin. Itselläni ei sitäpaitsi ole nykyään oikeastaan koskaan käteistä mukana, osallistun keräyksiin toisia reittejä, jos osallistun.

Se on muuten seurakunta joka järjestää yhteisvastuukeräykset......niillä on tainnut jäädä kerääjien koulutus hoitamatta. :/

Minä en periaatteesta laita rahaa kuin sotainvalidien keräykseen; sekin taitaa pikkuhiljaa jäädä kun tässä lukasin että rahaa on mutta sotainvalidit loppuu (jossain lehdessä oli juttua )

Laita vaan palautetta. www.yhteisvastuu.fi/2008
Siellä on sivun oikeassa alalaidassa kohta: Palaute
Sinne vaan kirjotat palautteen. Mä laittasin myös et mikä paikkakunta, kauppa, kellonaika ym. kun eiköhän niillä oo paikallisesti listat et kuka on missäkin keräämässä, niin jospa mummoillekin tulis selväks miten käyttäydytään.

Hupsista. Vanhat ihmiset joskus kuvittelee, että saavat käyttäytyä ja arvostella muita miten haluavat, vain siksi että ovat vanhoja. Ei se mene niin...
Keräykset on hyvä asia, mutta tässä meni kyllä toteutustapa aivan metsään!

Laita palautetta keräyksen järjestäjälle, ihan ehdottomasti. Vaikka tuo sama minkä tänne kirjoitit, vähän muotoiltuna :) Kannattaa rehellisesti kertoa sekin, että itsekin hiillyit, mummot takertuu siihen taatusti. Mutta eiköhän Yhteisvastuun poppoo ymmärrä miksi, luettuasi tarinasi...

Kauppaan en laittaisi palautetta, eihän se kauppiaan vika ole jos kerääjät eivät osaa käyttäytyä, ja saattaa olla ettei anna järjestää enää mitään keräyksiä (asiallisiakaan!) siellä enää.

Mummot oliva asiattomia, mutta niin oli sinäkin. Harmi että lapsesi kuulivat ilmeisesti koko session, kannattaa ehkä vähän jutella kotona käytöstavoista, myös niistä äidin omista.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Se on muuten seurakunta joka järjestää yhteisvastuukeräykset......niillä on tainnut jäädä kerääjien koulutus hoitamatta. :/

Minä en periaatteesta laita rahaa kuin sotainvalidien keräykseen; sekin taitaa pikkuhiljaa jäädä kun tässä lukasin että rahaa on mutta sotainvalidit loppuu (jossain lehdessä oli juttua )

Onkohan niillä mitään koulutusta? Mä olin Yhteisvastuukeräyksessä kerääjänä parina vuonna (tuhat vuotta sitten jotakuinkin), eikä silloin ainakaan mitään ihmeellistä koulutusta ollut. Ja kun kerääjiä on vaikea saada, niin varmaan otetaan aika lailla seulomatta ihan kaikki, jotka mukaan tarjoutuvat. :/

Mutta ap, ilman muuta ilmoitusta seurakunnalle vaan, jos tosiaan Yhteisvastuukeräyksestä oli kyse! Toivottavasti mummot tippuvat keräilijälistalta ensi vuodeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Mummot oliva asiattomia, mutta niin oli sinäkin. Harmi että lapsesi kuulivat ilmeisesti koko session, kannattaa ehkä vähän jutella kotona käytöstavoista, myös niistä äidin omista.

Eiköhän tuossa tilanteessa jokainen hiilly niin että sanoo mitä mieleen tulee.
Tietenkin olisi voinut sanoa: lakatkaa ahdistelemasta lapsiani tai soitan poliisit.
Ahdisteluahan tuo selvästi oli.

Huomisen lööppi "Yhteisvastuukeräilijämummot ahdistelivat pikkulapsia" :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:
Kauppaan en laittaisi palautetta, eihän se kauppiaan vika ole jos kerääjät eivät osaa käyttäytyä, ja saattaa olla ettei anna järjestää enää mitään keräyksiä (asiallisiakaan!) siellä enää.

Minä kyllä laittaisin kauppaankin palautetta. Koska jos kauppias valittaa myös kerääjien käytöksestä sillä on (valitettavasti kyllä) suurempi merkitys kuin yksityisen valituksella.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Alkuperäinen kirjoittaja Schmetterling82:

Minä kyllä laittaisin kauppaankin palautetta. Koska jos kauppias valittaa myös kerääjien käytöksestä sillä on (valitettavasti kyllä) suurempi merkitys kuin yksityisen valituksella.

No tätäpä mä juuri tarkoitin! Ja mitä merkitystä kaupalle on keräyksillä? Muuta kuin leviää sana, että "äksä-kaupassa" on taas rahankerääjiä ovella, mahtaako olla samanlaisia kuin viimeksi, mennäänkin "yy-kauppaan". Jos valitus on yksittäinen yhteydenotto kerääjiin, se saattaa hukkua, mutta kun palaute tulee sekä yksityishlöltä, että kaupalta, niin saa paremmin huomiota.

Ja kauppias vastaa kauppansa toiminnasta, myös hyväksymällä ne rahankeräykset. Kyllä se asia kauppiaallekin kuuluu.

Yhteistyössä