Tappeleeko teidän lapset (varsinkin pojat) näin paljon?

Tuntuu, että saan aina olla erotuomarina ja passittaa poikia jäähylle. Pojat 4v6kk ja 2v3kk ja aina "toistensa kurkuissa kiinni". Milloin tapellaan jostain autosta, milloin toinen ei päästä toista rakentamaansa majaan...Huomiota pojat saa yhdessä ja erikseen ja käymme purkamassa ylimääräistä energiaa ulkosallakin. Mutta mikään ei auta. Leikkiihän nuo joskus kiltistikin yhdessä, mutta ainakin musta tuntuu, että sitä tapahtuu liian harvoin. Onko se vaan normaalia kahden pojan välistä nahistelua? Sanokaa, että teilläkin tapahtuu tätä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Tapahtuu, muttei tappelua sallita. Jäähylle, joka kerta kun vääryys tapahtuu. Loppuu aika pian. ;-)
Meillä jäähy vaikuttaa ehkä seuraavat 10 minuuttia ja sitten on taas "räjähdysvaara" :whistle: Ei meilläkään sitä siis sallita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Pojan kummiperheessä 3 poikaa ja ralli rauhottunu kun kaksi ekaa koulussa. Miten niin hirveästi voikaan veljesporukka riidellä ja ottaa yhteen...
Meilläkin on esikoinen kerhossa ma-to ja silloin huomaa, että keskimmäinen on tosi, tosi iloinen, kun lähdetään isoveljeä hakemaan. Mutta kun kotiudutaan ja ovat leikkineet muutamia kymmeniä minuutteja, niin on eka riita pystyssä. Tuntuu, että kaikkia leluja tarttis olla kaksin kappalein :headwall:
 
AulisKotityöläinen
Tapahtuu, tosin meillä ne pahimmat pukarit on 7v ja melkein 5v tytöt. Pikkuhiljaa toi 2v poikakin alkaa "oppia tavoille". Yleensä vihellän pelin poikki ja pistan riitapukarit eri huoneisiin, kun ääni alkaa kohota niin että ikkunat helisee ;) Välillä kyllä totean, että huutakoot ja puutun vasta kun veri roiskuu...ihme kyllä yleensä pääsevät sopuun ilman ruumillisia vammoja :D

Meillä toi on kausittaista, välillä sujuu monta päivää ihan sopuisasti. Jos ei ote lukuun sitä, että ekaluokkalainen haluaa lukea rauhassa ja pienempi valittaa, että toi ei leiki mun kanssa se vaan lukee eikä ikinä leiki ja mulla ei oo kaveria *HUOH*
 
Juu, kuulostaa ihan meijän arjelta, jos kaik kolme kotosalla tahi pihalla. Sit on rauhallisempaa, kun yksi jossain muualla kavereidensa kanssa ym.
Kokoajan nahistelemassa jostain.
Jos vahingossakaan mietit, ku ollu 10min hiljasta, että mikäs nyt on ku ei mitään kuulu, ni heti se alkaa.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Tapahtuu, muttei tappelua sallita. Jäähylle, joka kerta kun vääryys tapahtuu. Loppuu aika pian. ;-)
Meillä jäähy vaikuttaa ehkä seuraavat 10 minuuttia ja sitten on taas "räjähdysvaara" :whistle: Ei meilläkään sitä siis sallita.
Juu, tuttu tunne. Mutta kun jäähyttää viikonkin jäähy jäähyn perään, aina jäähyltä päästyään, lupaan, että menee jakeluun. Siis ei katsota sormien läpi KERTAAKAAN.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Tapahtuu, muttei tappelua sallita. Jäähylle, joka kerta kun vääryys tapahtuu. Loppuu aika pian. ;-)
Meillä jäähy vaikuttaa ehkä seuraavat 10 minuuttia ja sitten on taas "räjähdysvaara" :whistle: Ei meilläkään sitä siis sallita.
Juu, tuttu tunne. Mutta kun jäähyttää viikonkin jäähy jäähyn perään, aina jäähyltä päästyään, lupaan, että menee jakeluun. Siis ei katsota sormien läpi KERTAAKAAN.
Hitto, ei meillä oo auttanut :headwall: Ehkä se ottaa meillä sitten vaan kauemmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Ellis:
Juu, kuulostaa ihan meijän arjelta, jos kaik kolme kotosalla tahi pihalla. Sit on rauhallisempaa, kun yksi jossain muualla kavereidensa kanssa ym.
Kokoajan nahistelemassa jostain.
Jos vahingossakaan mietit, ku ollu 10min hiljasta, että mikäs nyt on ku ei mitään kuulu, ni heti se alkaa.
Meillä kolmonen saa mennä sotkemaan esikoisen leikit ihan tyystin, mutta auta armias, jos pikkuveli astuu edes 10 sentin päähän esikoisen leikeistä, niin sota on syttynyt. Tosin kolmonen on vasta 9kk ja tyttö, että sekin vaikuttaa kyllä varmaan.Nooh, ehkä tää helpottaa vuosien vieriessä. Ajatus siitä ainakin helpottaa :whistle: =)
 
Onko tämä siis tyypillistä sisarusten välillä? Mä siis olen ainokaisen pojan äiti ja minusta päiväkoti raportoi, että ei tappele. Siis osaa pitää puoliaan, mutta ei tappeluita aloita. Onko siis tyypillistä että meno on erilaista kotipiirissä kuin "julkisesti", esim hoidossa ei tapella vaikka kotona nahistellaankin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Onko tämä siis tyypillistä sisarusten välillä? Mä siis olen ainokaisen pojan äiti ja minusta päiväkoti raportoi, että ei tappele. Siis osaa pitää puoliaan, mutta ei tappeluita aloita. Onko siis tyypillistä että meno on erilaista kotipiirissä kuin "julkisesti", esim hoidossa ei tapella vaikka kotona nahistellaankin?
Meidän esikoinen on kerhossa, jossa on 3-5v lapsia. Hoitaja kertoi mulle, että poika on hyvin sosiaalinen ja iloinen. Ottaa aina muut huomioon ja leikkeihin mukaan. On jopa sanonut siellä muille lapsille, että ketään ei saa jättää leikin ulkopuolelle. Huomaan, että kotiopetus on mennyt perille, mutta nähtävästi sitä noudatetaan muualla, kuin kotona :whistle:
 

Yhteistyössä