Tappaako saksanpaimenkoirat toisia koiria?

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
No ei tapa saksanpaimenkoirat toisia koiria. Kasvatuksesta se nyt aika paljon riippuu miten aggressiivinen koira on. Ellei sitten ole joku vika koiran aivoissa. Kyllä minkä vaan koiran saa aggressiiviseksi kun yrittää.
 
gs
Noh hyvää päivää! tappaa, tappaa. Tappaa jo heti pentuna kaikki muut. Mulla on ollu useita rotuja ja niin löpsykkää koiraa ei ole ollu muuta. Nyt on collie joka on ihan skitso toisille koirille lapsille,,siis ihan ylläri ollu miten vihanen tää collie on
 
niih
Alkuperäinen kirjoittaja gs:
Noh hyvää päivää! tappaa, tappaa. Tappaa jo heti pentuna kaikki muut. Mulla on ollu useita rotuja ja niin löpsykkää koiraa ei ole ollu muuta. Nyt on collie joka on ihan skitso toisille koirille lapsille,,siis ihan ylläri ollu miten vihanen tää collie on
Ei kannata yleistää ainakaan. Meidän collie on lapsillemme kuin kanaemo, hoivaa ja huolehtii. Ihana.
 
ap
Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.
Sanoi että aikoo ottaa toisen sakemannipennun. Mä hieman pelkään tuota koiraa, en voi pitää rivaripihalla omia koiria kun tuo sakemanni saa hirveän haukkumiskohtauksen jos ovat yhtä aikaa pihalla. tuntuu että tulee säleaidasta läpi, yrittää punkea sieltä ja haukkuu kovasti. Samoin olen varuillani aina lenkille lähtiessä, kerran sain melkein sydärin kun heti kun avasin oven alkoi ihan mieletön, kovaääninen haukkuminen ,mikä kuulosti hyvin aggressiiviseltä.

siis tuo koira haukkuu nimenomaan aggressiivisen kuuloisesti ja mietin, että entä jos se pääsisi omistajalta irti - voisiko se tappaa mun koirat? koska eikös tuo järjetön haukkuminen, rimpuilu meitä päin (eikä siis ole mitään ystävällistä haukkua todellakaan) viittaisi että voisi olla aggressiivinen?
 
mäsä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.
Sanoi että aikoo ottaa toisen sakemannipennun. Mä hieman pelkään tuota koiraa, en voi pitää rivaripihalla omia koiria kun tuo sakemanni saa hirveän haukkumiskohtauksen jos ovat yhtä aikaa pihalla. tuntuu että tulee säleaidasta läpi, yrittää punkea sieltä ja haukkuu kovasti. Samoin olen varuillani aina lenkille lähtiessä, kerran sain melkein sydärin kun heti kun avasin oven alkoi ihan mieletön, kovaääninen haukkuminen ,mikä kuulosti hyvin aggressiiviseltä.

siis tuo koira haukkuu nimenomaan aggressiivisen kuuloisesti ja mietin, että entä jos se pääsisi omistajalta irti - voisiko se tappaa mun koirat? koska eikös tuo järjetön haukkuminen, rimpuilu meitä päin (eikä siis ole mitään ystävällistä haukkua todellakaan) viittaisi että voisi olla aggressiivinen?

Joo viittaa. Sun tarvii puhua niille naapureille, että koira aiheuttaa pelkoa.
 
Se nyt on paha näkemättä ja kuulematta sanoa mitä se koira sillä haukullaan ehkä tarkottaa, sekun saattaa olla esimerkiks epävarma,pelokas tai vihanen. Sakemannilla kun nyt muutenkin on aika kova ääni niin monet lukee sen väärin. Nuoret sakut on myös usein epävarmuuttaan remmirähisiöitä. Sakemanni vaatii kunnon koulutuksen (niinkun kaikki muutkin koirat) ja se ei tarkota sitä et niitä pahoinpideltäis,niinkun harmillisen moni coolin sakemannin omistaja kuvittelee et kun vähän vetäsee turpaan välillä niin sillä se oppii. Taikka sitten taas ei pidetä mitään kuria ja koira kasvaa kun pellossa...kummastakaan ei seuraa hyvää. Kannattaa myös lukea omia koiria,monet pienemmät koirat provosoi isompia ihan pieninkin elein,tietty katse ja asento mitä ei omistaja välttämättä edes tajua, tottakai sillon se isompi sitten voittaa jos pääsee päälle käymään. Monimutkasia ja niin äärettömän hienosäätöisiä asioita nämä koirien väliset kemiat. Kannattaa nyt jokatapauksessa pysyä kaukana tästä koirasta,ettei käy pahasti,sillä toki siinä henki helpolla lähtee pienemmältä. Se on kurjaa kun ihmiset joilla ei ole tietoa/taitoa taikka halua ottavat tollasen koiran joka on vaativa ja jonka mainekkaan ei ole kovin hyvä...ei ole hyvää mainosta muista koiraihmisistä.
 
ap
Asutaan rivarissa ja tuo koiran omistaja on seinänaapuri. Väkisinkin törmätään välillä ja se oikeasti PELOTTAA kun koira rimpuilee ja omistaja kaksin käsin yrittää pitää koirastaan kiinni. Tuolle sakemannille riittää ihan se, että näkee meidän koirat - heti alkaa haukkuminen.

Naapuri on sen oloinen, että jos hänelle tuosta mainitsisi, niin tuskin olisi kovin mukava naapuri sen jälkeen. Saattaisi nauraa tms... Ja olen nähnyt kun koira joskus "temppuilee" niin omistaja saattaa vähän läppäistä esim. lehdellä (postia hakiessa) tai remmillä. Kiroilee ja huutaa koiralleen myös.

Siis mun koirat on cavaliereita, eli todella kilttejä pieniä koiria, jotka ei hauku eikä todellakaan ole vihaisia. ehkä vain tuo naapurin koira ei siedä niitä. Pelottaa vaan se, että omistajalta karkaa koira käsistä ja sen tietää miten siinä käy, jos pääsee alle 10-kiloisen koiran niskaan kiinni.

Onneksi ei aiota asua täällä kovin kauaa. Mutta oikeasti joka kerta pelottaa kun vaikka mies lähtee lenkille. kuuntelen alkaako se hirveä rähinä vai ei, ja huokaisen helpotuksesta jos on hiljaista. Koirat on minulle, miehelle ja lapsillekin tosi tärkeitä perheenjäseniä, ja tuntuu että tuo on jotenkin "uhka". Uskon, että muitakin saattaisi samassa tilanteessa vähän mietityttää.
 
vivian
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.
Meillä on ollut useampi sakemanni ja kyllä ne kaikki ovat koira-aggressiivisia olleet. Mikä ei tarkoita sitä, että ne olisivat syöneet koko naapuruston koirat tai käyttäytyneet remmissä miten tykkäävät. Koira-aagressivisuudella tarkoitan vain sitä että ne eivät todellakaan sietäneet vieraita koiria lähellään, ei kumpaakaan sukupuolta. Omistajan tehtävä on huolehtia, että koira on hanskassa. Henkilökohtaisesti en pidä ko. ominaisuutta huonona tai vääränä, sakemanni ei ole mikään koirapuistokoira muutenkaan. En käsitä miksi mun koirani täytyisi tykätä muista rakeista.

 
sakemannin omistajat on ainakin suurinpii kusipäitä, ku antaa rakkinsa juosta vapaasti. Pari meitin koiraa on tehnyt niistä selvää ja ei olla ees estetty vaan annettu naruu. Sit sakun omistaja itkee, ku on niin hulluja koiria
 
Ap: Joo,todennäkösesti koira kyllä on vihanen kun omistajakin kerta käyttäytyy noin... ja tosiaan harvemmin cavalierit on sellasia että yllyttäisivät toista rähjäämään... On kyllä hankalaa kun se sakemannin omistaja on mitä on,yleensä kun tollaselle jotain huomauttaa, asiallisestikkin, niin saa vaan itse kärsiä. Joko tulee hirvee huuto taikka sit se alkaa tahallaan häirikoimään.

Siinä ei ole mitään väärää että koira ei tykkää muista koirista, sen vaan täytyy olla 100% omistajansa hallinnassa ilman että sitä joutuu kukaan pelkäämään taikka muutenkaan varomaan.
 
koira
Ja pitää myös muistaa, että sakemanni kun on remmissä voi myös puolustaa omistajaansa, sehän on kuitenkin sen tehtävä ! Siis haukkuu kun toisia koiria lähettyvillä ! Ei kuitenkaan välttämättä tarkoita sitä, että olisi agressiivinen. Puolustusvietti on vaan voimakas.
Itselläni aikoinaan oli näin, kun remmissä niin otti puolustajan roolin, mutta vapaana ollessaan ei. Eli tavallaan teki työtä aina kiinni ollessaan.
Oli kylläkin hyvin koulutettu ja hallinnassa ja sai elää kanssamme ihanat 11 vuotta !
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.
Meillä on ollut useampi sakemanni ja kyllä ne kaikki ovat koira-aggressiivisia olleet. Mikä ei tarkoita sitä, että ne olisivat syöneet koko naapuruston koirat tai käyttäytyneet remmissä miten tykkäävät. Koira-aagressivisuudella tarkoitan vain sitä että ne eivät todellakaan sietäneet vieraita koiria lähellään, ei kumpaakaan sukupuolta. Omistajan tehtävä on huolehtia, että koira on hanskassa. Henkilökohtaisesti en pidä ko. ominaisuutta huonona tai vääränä, sakemanni ei ole mikään koirapuistokoira muutenkaan. En käsitä miksi mun koirani täytyisi tykätä muista rakeista.
Höpö höpö ettei saksanpaimenkoira ole koirapuistokoira. Saksanpaimenkoirat on aktiivisia ja useammat sakemanniharrastajat todella harrastavat koiriensa kanssa, joten pakko on nähdä toisiakin koiria. Koirasi ovat olleet aggressiivisia, mikä on todella huono asia saksanpaimenkoiralle.
 
Koirien näkeminen ja koirapuistoilu nyt on vähän eri asioita,toki sielläkin näkee koiria mutta munkaan mielestä sakemanni ei yleensä ole soveltuva koirapuistoon,niinkun ei mon muukaan rotu. Harrastusten ja muiden juttujen kautta löytyy koirakavereita ja niitä voi tavata sitten lenkeillä ja antaa koirien leikkiä. harvoin koirapistossa edes tulee juostua niinkun esim.metsässä...tai pellolla.
 
jaa
itsellä nyt kolmas sakemanni eikä yhdenkään kohdalla ole ollut ongelmia koirapuistossa tai missään muuallakaan. Tosin itse en pidä puistoilusta vaan me käydään lenkit pyörällä tai juosten. Treenaamme ja kilpailemme eli tarvitsemme kunnon hyvää liikuntaa ja paljon. Kerran viikossa meillä on "koirameetinki" ja silloin saavat kaverit painia ja pitää hauskaa.
Kyllä se on niin, että ihmiset valitsevat itselleen sopimattomia rotuja ja sit tulee jos jonkinlaista vahinkoa.Joten jos vaan ihmiset oppisivat, niin tää maailma säästyisi monen koiran lopetukselta ja solvaamiselta! Ugh olen puhunut ja lähden pojun kanssa pyörälenkille. Hauskaa päivää kaikille.
 
voi
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
sakemannin omistajat on ainakin suurinpii kusipäitä, ku antaa rakkinsa juosta vapaasti. Pari meitin koiraa on tehnyt niistä selvää ja ei olla ees estetty vaan annettu naruu. Sit sakun omistaja itkee, ku on niin hulluja koiria
voi elämä...

ei meillä kyllä koirat juokse vapaana eikä juokse muutkaan
 
ll
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No ei tapa saksanpaimenkoirat toisia koiria. Kasvatuksesta se nyt aika paljon riippuu miten aggressiivinen koira on. Ellei sitten ole joku vika koiran aivoissa. Kyllä minkä vaan koiran saa aggressiiviseksi kun yrittää.
Tässä aika hyvin se mitä ite myös ajattelin


Koiran ku koiran voi saada hulluks huonolla ja väärällä kasvatuksella ja koulutuksella...
Eikä se ole siitä kiinni onko saksanpaimenkoira...

 
Älytön yleistys otsikossa. Mistä tahansa koirasta saa aggressiivisen todella vääränlaisella kasvatuksella, mutta palvelus- ja vartiokoirista ehkä hieman helpommin. Palveluskoira vaatii kuitenkin kunnollisenj kasvatuksen ja koulutuksen sekä paljon aktiviteettia ettei turhaudu. Ja vartioivalla koiralla on tietysti myös taipumusta muiden ihmisten ja koirien vahtimiseen (mikä ei oikein hyödynnettynä todellakaan tarkoita aggressiivista käytöstä tai kenenkään puremista), joka kokemattomissa käsissä saattaa olla jopa vaarallinen ominaisuus.

Saksanpaimenkoira on myös hirvittävän yleinen rotu ja pennut todella kysyttyjä, jolloin ilmaantuu myös vastuuntunnottomia kasvattajia; Kasvattajat eivät kiinnitä huomiota minkäluontoisilla koirilla pentuja teetetään eivätkä neuvo pennunostajia rodun kanssa. Lisäksi koirilla tietysti sekä fyysinen että psyykkinen terveys kärsii koska niitä jalostetaan niin paljon, tällöin tulee myös koiria joilla on päässä vikaa.

Tuttavani joka on 30 vuotta harrastanut saksanpaimenkoiria ja tutkii eläinten jalostusta työkseen, vaihtoi rotua koska ei löytänyt enää kasvattajia/yhdistelmiä joista saisi sekä tervepäisen että fyysisesti terveen sakemannin.
 
MINÄ
Älkää yleisäkö saksanpaimenkoirien "hulluutta" !!
Minulla päälle 2-vuotias saksanpaimenkoira, kasvatuksessa ei todellakaan ole vikaa ja on maailman ihanin nallekarhu !
Ulkona on ongelmia muiden koirien kanssa, koska koiramme päälle on hyökännyt kahdesti rotweiler, ja pelko koirallamme on "kovistelua"..
 
no se nyt ei vaan jostain syystä tykkää sun koirista. Ne voi olla värään värisiä (tiedän monta koiraa jotka rähisee vain mustille koirille :D ) tai kokonsa puolesta ärsyttää ko. koiraa. Et säkään varmaan kaikista ihmisistä pidä :D
 

Yhteistyössä