Ei kannata yleistää ainakaan. Meidän collie on lapsillemme kuin kanaemo, hoivaa ja huolehtii. Ihana.Alkuperäinen kirjoittaja gs:Noh hyvää päivää! tappaa, tappaa. Tappaa jo heti pentuna kaikki muut. Mulla on ollu useita rotuja ja niin löpsykkää koiraa ei ole ollu muuta. Nyt on collie joka on ihan skitso toisille koirille lapsille,,siis ihan ylläri ollu miten vihanen tää collie on
Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Sanoi että aikoo ottaa toisen sakemannipennun. Mä hieman pelkään tuota koiraa, en voi pitää rivaripihalla omia koiria kun tuo sakemanni saa hirveän haukkumiskohtauksen jos ovat yhtä aikaa pihalla. tuntuu että tulee säleaidasta läpi, yrittää punkea sieltä ja haukkuu kovasti. Samoin olen varuillani aina lenkille lähtiessä, kerran sain melkein sydärin kun heti kun avasin oven alkoi ihan mieletön, kovaääninen haukkuminen ,mikä kuulosti hyvin aggressiiviseltä.Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Sanoi että aikoo ottaa toisen sakemannipennun. Mä hieman pelkään tuota koiraa, en voi pitää rivaripihalla omia koiria kun tuo sakemanni saa hirveän haukkumiskohtauksen jos ovat yhtä aikaa pihalla. tuntuu että tulee säleaidasta läpi, yrittää punkea sieltä ja haukkuu kovasti. Samoin olen varuillani aina lenkille lähtiessä, kerran sain melkein sydärin kun heti kun avasin oven alkoi ihan mieletön, kovaääninen haukkuminen ,mikä kuulosti hyvin aggressiiviseltä.Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
siis tuo koira haukkuu nimenomaan aggressiivisen kuuloisesti ja mietin, että entä jos se pääsisi omistajalta irti - voisiko se tappaa mun koirat? koska eikös tuo järjetön haukkuminen, rimpuilu meitä päin (eikä siis ole mitään ystävällistä haukkua todellakaan) viittaisi että voisi olla aggressiivinen?
Meillä on ollut useampi sakemanni ja kyllä ne kaikki ovat koira-aggressiivisia olleet. Mikä ei tarkoita sitä, että ne olisivat syöneet koko naapuruston koirat tai käyttäytyneet remmissä miten tykkäävät. Koira-aagressivisuudella tarkoitan vain sitä että ne eivät todellakaan sietäneet vieraita koiria lähellään, ei kumpaakaan sukupuolta. Omistajan tehtävä on huolehtia, että koira on hanskassa. Henkilökohtaisesti en pidä ko. ominaisuutta huonona tai vääränä, sakemanni ei ole mikään koirapuistokoira muutenkaan. En käsitä miksi mun koirani täytyisi tykätä muista rakeista.Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
Höpö höpö ettei saksanpaimenkoira ole koirapuistokoira. Saksanpaimenkoirat on aktiivisia ja useammat sakemanniharrastajat todella harrastavat koiriensa kanssa, joten pakko on nähdä toisiakin koiria. Koirasi ovat olleet aggressiivisia, mikä on todella huono asia saksanpaimenkoiralle.Alkuperäinen kirjoittaja vivian:Meillä on ollut useampi sakemanni ja kyllä ne kaikki ovat koira-aggressiivisia olleet. Mikä ei tarkoita sitä, että ne olisivat syöneet koko naapuruston koirat tai käyttäytyneet remmissä miten tykkäävät. Koira-aagressivisuudella tarkoitan vain sitä että ne eivät todellakaan sietäneet vieraita koiria lähellään, ei kumpaakaan sukupuolta. Omistajan tehtävä on huolehtia, että koira on hanskassa. Henkilökohtaisesti en pidä ko. ominaisuutta huonona tai vääränä, sakemanni ei ole mikään koirapuistokoira muutenkaan. En käsitä miksi mun koirani täytyisi tykätä muista rakeista.Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:Kasvatus ja koulutus päin persettä siis.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tarkoitan että kun naapurissa on saksanpaimenkoira, joka saa kauhean kohtauksen kun näkee meidän koirat (2 pientä koiraa), haukkuu todella pelottavasti ja rimpuilee meitä päin, omistajalla täysi työ pitää se kurissa. samanlaisia tapauksia on muuallakin tällä seudulla.
voi elämä...Alkuperäinen kirjoittaja imperial:sakemannin omistajat on ainakin suurinpii kusipäitä, ku antaa rakkinsa juosta vapaasti. Pari meitin koiraa on tehnyt niistä selvää ja ei olla ees estetty vaan annettu naruu. Sit sakun omistaja itkee, ku on niin hulluja koiria
Tässä aika hyvin se mitä ite myös ajattelinAlkuperäinen kirjoittaja BKM:No ei tapa saksanpaimenkoirat toisia koiria. Kasvatuksesta se nyt aika paljon riippuu miten aggressiivinen koira on. Ellei sitten ole joku vika koiran aivoissa. Kyllä minkä vaan koiran saa aggressiiviseksi kun yrittää.
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:No eipä ole miehen veljen sakemanni tappanu yhtäkään koiraa, ei edes meidän cockeria, vaikka se hyppii sakemannille naamalle minkä ehtii. Ai miten niin iso ego? :xmas: