Tapiolan lapsivakuutuksesta ja ylipainosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Kävin eilen kysymässä Tapiolassa lapsivakuutuksesta ja virkailija kertoi minulle, että äidin ylipaino voi estää vakuutuksen myöntämisen. Kysynkin nyt, että onko kenellekään näin käynyt? Tai onko kukaan saanut vakuutuksen ylipainosta huolimatta, jos on, niin millainen ylipaino? Kiitos avusta heille jotka viitsivät vastata. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Kävin eilen kysymässä Tapiolassa lapsivakuutuksesta ja virkailija kertoi minulle, että äidin ylipaino voi estää vakuutuksen myöntämisen. Kysynkin nyt, että onko kenellekään näin käynyt? Tai onko kukaan saanut vakuutuksen ylipainosta huolimatta, jos on, niin millainen ylipaino? Kiitos avusta heille jotka viitsivät vastata. =)

kyllä mä olen ainakin vakuutukset saanut niin itelle kuin lapsille... ja painoa on LIIKAA ,varmaan yli 50 kg liikaa:(

Äidin sairaaloinen ylipaino (josta on todettu olevan haittaa myös sikiölle )voi estää vakuutuksen myöntämisen ENNEN syntymää, syntymän jälkeen vakuutus myönnetään lapselle ja siihen ei sitten äidin paino vaikuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidin sairaaloinen ylipaino (josta on todettu olevan haittaa myös sikiölle )voi estää vakuutuksen myöntämisen ENNEN syntymää, syntymän jälkeen vakuutus myönnetään lapselle ja siihen ei sitten äidin paino vaikuta.

Mistä hait tuon tekstin ja mikä lasketaan sairaalloiseksi ylipainoksi? Kuka sen määrittelee onko haittaa sikiölle, lääkäri/neuvola vai Tapiolan tädit?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:

Mistä hait tuon tekstin ja mikä lasketaan sairaalloiseksi ylipainoksi? Kuka sen määrittelee onko haittaa sikiölle, lääkäri/neuvola vai Tapiolan tädit?

En hakenut tekstiä mistään vaan kirjoitin sen mitä minulle on sanottu, kun olen vakuutusyhtiöistä asiaa kysynyt.
Kait tuo haitta on todettu ihan lääketieteellisissä tutkimuksissa - en tiiä.

neuvolakorttiin merkitään painoindeksi. Ehkä Tapiolassa on joku raja mikä indeksi saa korkeintaan olla? Eihän se niin voi mennä, et virkailija katsoo tiskin yli asiakasta ja päättelee siitä kuka on liian paksu :D

No entäs osaako kukaan sanoa mitä minun tilanteessani voi käydä... Ylipainoa on reilusti, ehkä joku 40kg, BMI on 38. Lääkärit, neuvola ja äitipolikaan ei ole koskaan maininnut, että ylipainostani olisi tai edes voisi olla jotain haittaa lapselle. Voiko Tapiola hylätä hakemukseni ja vedota siihen, että (heidän mielestään) ylipainoni haittaa lasta (kun lääkärit eivät ole näin sanoneet)? Jos tuosta joku ymmärsi.

neuvolakorttiin merkitään painoindeksi. Ehkä Tapiolassa on joku raja mikä indeksi saa korkeintaan olla? Eihän se niin voi mennä, et virkailija katsoo tiskin yli asiakasta ja päättelee siitä kuka on liian paksu :D

No just tuolta minusta eilen tuntui... että se virkailija määritteli ylipainoni tiskin takaa ja antoi ymmärtää että olen liian läski.

Mun tietojen mukaan jos painoindeksi ylitää 35 niin melkein kaikissa vakuutusyhtiöissä se on varauksen myöntämiselle este. Samoin liian korkea verenpaine tms

Muissa vakuutusyhtiöissä ei ole sanottu mitään ylipainostani, vaikka se kyllä näkyy. Eikä ole mainittu vaikka olen kysynyt esteistä.

Tossa on hyvä infopaketti, tosin ei sielläkään painosta mainita.
http://www.vakuutusneuvonta.fi/pdffiles/lvve2007.pdf

Jos epäilet ettet saa niin laita hakemus moneen yhtiöön.

Yhteistyössä