Tapetinpoisto betoni/kiviseinä!!

Kertokaapa mulle onnettomalle nyt tehokkaimmat keinot poistaa tapettia, betoni/kiviseinä kyseessä! Liisteri laimennusta kokeiltu, jotain laimennettavaa litkua myös joka kyllä toimii, mutta olohuoneessa luultavasti liimatapettia vähintään yksi kerros kun ei meinaa irrota. Onko olemassa jotain valmista esim suihkeliuosta joka olisi TEHOKASTA.??
 
remppaajalta sain kaikkeen vinkkejä
mä just 2vko sit poistin ja ostin jotain tapetinpoisto ainetta;tehtiin sankkoon siitä liuos ja sit hemmetin paljo semmosella telalla sitä litkua seinään,välillä hiukan anto imeä sit vaan lisää ja lähti melkein semmosena liuskana..
 
18,35
Alkuperäinen kirjoittaja remppaajalta sain kaikkeen vinkkejä:
mä just 2vko sit poistin ja ostin jotain tapetinpoisto ainetta;tehtiin sankkoon siitä liuos ja sit hemmetin paljo semmosella telalla sitä litkua seinään,välillä hiukan anto imeä sit vaan lisää ja lähti melkein semmosena liuskana..
unohin kertoo että mäkin alussa tuskastelin ku ei lähe,mut tosiaan olin kastellu liika vähä,ja en antanu imeytyä kunnolla..
 
jos liisteri ei toimi ( :attn: sitä pitää käyttää paljon, on luultavasti tapetti liimattu) silloin kannattaa maalata latukalla seinät ja tapetti kohdat rupeaa aina kupruamaan ja ne voi silloin lastalla rapsia pois, tätä sitten toistetaan niin kauan että kaikki tapetti on irroitettu.tuleepahan kunnon pohjat :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja remppaajalta sain kaikkeen vinkkejä:
mä just 2vko sit poistin ja ostin jotain tapetinpoisto ainetta;tehtiin sankkoon siitä liuos ja sit hemmetin paljo semmosella telalla sitä litkua seinään,välillä hiukan anto imeä sit vaan lisää ja lähti melkein semmosena liuskana..
Oliko teillä liimattu tapetti tai tapetti ilman pohjamaalausta. Ne ne viheliäiset ovat?
 
hipsu
Me isolla sienellä kasteltiin tapetti ihan märäksi, sen jälkee sellaisella muovisella lastannäköisellä jutulla sai aika hyvin irrotettua sitä tapettia, mä en tiedä miksi sitä kutsutaan, mutta joku "remontti" lasta se oli. Meillä muuten tais kyllä olla tapetin alla maalia, mutta kiviseinä kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 18:
Alkuperäinen kirjoittaja remppaajalta sain kaikkeen vinkkejä:
mä just 2vko sit poistin ja ostin jotain tapetinpoisto ainetta;tehtiin sankkoon siitä liuos ja sit hemmetin paljo semmosella telalla sitä litkua seinään,välillä hiukan anto imeä sit vaan lisää ja lähti melkein semmosena liuskana..
unohin kertoo että mäkin alussa tuskastelin ku ei lähe,mut tosiaan olin kastellu liika vähä,ja en antanu imeytyä kunnolla..
Joo mulla on myös jotain veteen pistettävää juttua, ja luultavasti liian vähän kostutan, mutta sienillä se on hidasta ja telan kanssa uin itsekin :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ihan hirveä homma, varsinkin jos joku on liimannut tapetin suoraan betoniin ilman pohjamaalausta.

Kastele mahdollisimman märäksi. Pikku pala kerrallaan se meillä oli...
Ei ole pohjamaalia, ihan puhdas kiviseinä sieltä uurastuksen tulee vastaan ja tapettikerrosten välissä liimatapettia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ihan hirveä homma, varsinkin jos joku on liimannut tapetin suoraan betoniin ilman pohjamaalausta.

Kastele mahdollisimman märäksi. Pikku pala kerrallaan se meillä oli...
Vielä pahempaa on, jos joku on sen tapetin mennyt maalaamaan päältä...

Löysään liisteriin kannattaa lisätä Fairya, jotta se uppoaa paremmin sinne tapettiin, tapetinpoistoaineissa on vastaavaa pintajännitystä vähentävää ainetta. Tapetinpoistokoneitakin on kuulema vuokrattavissa, en ole kyllä koskaan vielä kokeillut. Kannattaa käyttää leveää metallista terävää lastaa siinä poistohommassa, kannattaa kuitenkin varoa naarmuttamasta liikaa sitä seinää.
 
Jekku
Itse poistin kaverin tapetit seinasta,kaytin sumutepullo,vetta ja Fairya,annoin imeytya muutama minuutti,niin ihan hyvin lahti pois seinasta,jotkut kohdat oli hankalia mutta sumutin vaan lisaa niin kylla se siita,halvempaa kun tapetinpoisto aine.

PS. Yks kirjain rikki...ei kannata ihmettella =)
 

Yhteistyössä