tapellaanko ? :D kumpi ensin : imurointi vai pölyjen pyyhintä ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Battimanni:
imurointi sillä imuri sylkee pölyä ilmaan,imuroinin jälkeen pitäs hetki venata et kaikki pöly on laskeutunut pinnoille.

Oho, sullapa on huono imuri! kannattaisi vaihtaa niin saisit ne pyyhittävät pölytkin imuroitua :)

ei tuo huono mielestäni ole,pussiton malli..mutta kummasti sieltä tulee vaikka suodattimet on uudet yms.se pöly pöllähtää pinnoilta ilmaan kun heilut imurin kanssa muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
No tottakai pölyjen pyyhkintä ensimmäisenä! |O Järkihän sen sanoo...
pölyjen pyyhintä-->imurointi-->lattioiden pesu

mulla taas järki sanoo ihan toisinpäin : imuorointi, lattiat ja viimeseks pölyt :D

Ja mulla järki sanoo, että imurointi ensin (nostattaa pölyjä), sitten pölyt (voi tippua vielä roskia lattialle) ja sitten viimeiseksi pyyhitään lattiat (ei nostata enää pölyä, mutta pyyhkii mahdolliset pölyjen pyyhkimisestä pudonneet roskat). :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Imurointi tottakai, koska yleensä se nostattaa pölyä ilmaan, sitten pyyhintä. Tee se toisinpäin niin samat pölyt on hetken päästä pinnoilla kun ennen imurointiakin.

No ei meillä ainakaan ole. Vaihtakaa ihmeessä imuria...

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
No tottakai pölyjen pyyhkintä ensimmäisenä! |O Järkihän sen sanoo...
pölyjen pyyhintä-->imurointi-->lattioiden pesu

mulla taas järki sanoo ihan toisinpäin : imuorointi, lattiat ja viimeseks pölyt :D

Ja mulla järki sanoo, että imurointi ensin (nostattaa pölyjä), sitten pölyt (voi tippua vielä roskia lattialle) ja sitten viimeiseksi pyyhitään lattiat (ei nostata enää pölyä, mutta pyyhkii mahdolliset pölyjen pyyhkimisestä pudonneet roskat). :)

meillä ei ole mitään roskia missään tasoilla jotka tippuis lattialle - vain ehkä sitä pientä pölyä josta nyt ei koskaan pääse eroon kokonaan teki sitte miten päin vaan . =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Imurointi tottakai, koska yleensä se nostattaa pölyä ilmaan, sitten pyyhintä. Tee se toisinpäin niin samat pölyt on hetken päästä pinnoilla kun ennen imurointiakin.

No ei meillä ainakaan ole. Vaihtakaa ihmeessä imuria...

:laugh: Imuristahan se ei ole kiinni, että imurin poistuloilmasta tulee pölyhiukkasia ja pöllyttää jo pinnoilla olevaa pölyä ilmaan, joka laskeutuu sitten myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja queen:
Eihän oo mitään järkee pyyhkii pölyjä ennen imurointia :D Imurointi pöllyttää niin, et pitää antaa laskeutua ennen pyyintää.

Sulla taitaa olla aika paska imuri jos niin pöllyyttää?

Ei oo =) Mulla on ihan uus imuri (tai kuukausi sitten ostettu). Ja satsasin imuriin kyllä sen verran rahaa, ettei tartte heti uusia =) Kaikki imurit puhaltavat ilmaa imurista ulos.

meillä siivotaan ylhäältä alas -periaatteella, ekaksi siis pölyt ylhäältä, kaappien ja hyllyjen päältä, sit tasoilta yms. ja ihan viimeiseksi imuroidaan ja pestään lattiat.

Alkuperäinen kirjoittaja queen:
Eihän oo mitään järkee pyyhkii pölyjä ennen imurointia :D Imurointi pöllyttää niin, et pitää antaa laskeutua ennen pyyintää.

Sulla taitaa olla aika paska imuri jos niin pöllyyttää?

Ei oo =) Mulla on ihan uus imuri (tai kuukausi sitten ostettu). Ja satsasin imuriin kyllä sen verran rahaa, ettei tartte heti uusia =) Kaikki imurit puhaltavat ilmaa imurista ulos.

Paitsi keskuspölynimuri.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Pölyt, imurointi ja lattianpesu.:) Mies aina alkaa eka imuroimaan ja minä joka kerta jaksan muistuttaa että ei vielä, pölyt ensin! |O :D

Täh? Miksi haluat pyyhkiä pölyt ensin??

Ja se pölyn pyyhkiminen imuroinnin jälkeen on edelleen suotavaa, vaikka imurit olisikin kehittyneet, sillä imuri aiheuttaa kuumanilman poistollaan ilmavirran asuntoon, joka saa pölynkin pinnoilta leijailemaan..

Kyse ei siis siitä, että imuri sylkisi pölyä, niinkuin jotkut idioottiperseet täällä väittävät...

Mä imuroin lattiat ja samalla imuroin sillä imurin pölysuuttimella pölyt myös pinnoilta, sitten käyn tupakalla että pöly laskeutuu :). Sitten pyyhin vielä nihkeällä kaikki tasot, ja lopuksi lattioiden pesu.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
mä imuroin... enkä yleensä jaksa pyyhkiä pölyjä :whistle: :ashamed:

sama täällä :D Tai sit isken pojalle rätin käteen ja se luuttuilee mielellään. Tuli mieleen yks aamu kun luuttu kädessä mentiin pojan kanssa pitkin keittiön lattiaa ja sanoin et äiti pitä vähän taukoa niin poika tyrkkäs mulle rätin takas käteen ja tokas tomerasti luuuttuu

:D

Yhteistyössä