K
Keittiönoita
Vieras
Mua jäi mietityttämään, mikä loppujen lopuksi on tapauskovaisuutta ja mikä "oikeaa" uskovaisuutta. Onko esim kristityistä tapakristitty sellainen, joka
- kuuluu kirkkoon
- käy kirkossa häissä, hautajaisissa, ristiäisissä ja rippijuhlissa sekä joskus joulukirkossa
- kantaa kaulassaan rippilahjaksi saamaansa ristiä
- ei ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen eikä Raamattu ole yöpöydälläkään
- viettää joulua Jeesuksen syntymäjuhlana, mutta ei niin "kristitysti" etteikö samassa joulujuhlassa voisi olla mukana muitakin kuin kristittyjä
- antaa kastaa lapsensa
- haluaa kirkkohäät ja hautaan siunaamisen
- uskoo pääsevänsä taivaaseen ja tapaavansa siellä edesmenneet rakkaansa
- rukoilee vain silloin, kun elämässä on suuria vaikeuksia
Onko tällainen ihminen mielestänne tapakristitty? Jos on, mitä pitäisi tehdä lisäksi, jotta olisi "oikea" kristitty? Mua jäi tämä asia mietityttämään tuosta fantan tekemästä ketjusta.
- kuuluu kirkkoon
- käy kirkossa häissä, hautajaisissa, ristiäisissä ja rippijuhlissa sekä joskus joulukirkossa
- kantaa kaulassaan rippilahjaksi saamaansa ristiä
- ei ole koskaan lukenut Raamattua kannesta kanteen eikä Raamattu ole yöpöydälläkään
- viettää joulua Jeesuksen syntymäjuhlana, mutta ei niin "kristitysti" etteikö samassa joulujuhlassa voisi olla mukana muitakin kuin kristittyjä
- antaa kastaa lapsensa
- haluaa kirkkohäät ja hautaan siunaamisen
- uskoo pääsevänsä taivaaseen ja tapaavansa siellä edesmenneet rakkaansa
- rukoilee vain silloin, kun elämässä on suuria vaikeuksia
Onko tällainen ihminen mielestänne tapakristitty? Jos on, mitä pitäisi tehdä lisäksi, jotta olisi "oikea" kristitty? Mua jäi tämä asia mietityttämään tuosta fantan tekemästä ketjusta.