Tapasin eilen sattumalta aika erikoisen pariskunnan, mies 52v ja nainen 22v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks

Vieras
Tyttö siis nainen kaunis, hoikka ja tosi nuoren näköinen, juuri ammattiin valmistunut, ihan hyvään ammattiin.

Mies näytti vanhalta, vanhemmalta kuin ikäisensä yleensä. Laiha, ehdottomasti vanhanoloinen, ei mitään koulutusta, ei työtä.

Luulin ensin, että on isä ja tytär tai jopa tyttärentytär, mutta onneksi en sanonut sitä ääneen.

Kyllä tuossa on jotain sairasta, ihan puolin ja toisin.

En voi käsittää mitä tuo tyttö voi miehessä nähdä, joka näyttää hänen ukiltaan. MItään rakkauslöpinöitä en usko näin oudossa tapauksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
yleensähän vanha mies on se elättäjä. kuis tuossa tapauksessa? mikähän on se "liima", joka pitää parin yhdessä?

En tiedä, mutta he ovat tuttavieni tuttavia, joten pitää kuulostella mistä siinä oikein on kyse.

He olivat niin eri paria kuin voi olla, toinen muodikas kaunis, toinen hampsuinen oloinen toppatakkisankari.

Niin no parisuhdehan voi perustua muuhunkin kuin seksiin. Jospa muut ominaisuudet on ne jotka vetoavat? Hyvät keskustelut, samanlaiset mielenkiinnon kohteet ja arvot, harrastukset, vaikka arjen jakaminen tas-arvoisesti, mistäs sen tietää. Miksi ensimmäisenä mietitään sitä seksipuolta? Voihan olla muutoin ihan hvittävän hyvä suhde mutta seksi ollaan sovittu hoidettavaksi kumpikin tahollaan kuten haluaa, noin niinkuin esimerkiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin no parisuhdehan voi perustua muuhunkin kuin seksiin. Jospa muut ominaisuudet on ne jotka vetoavat? Hyvät keskustelut, samanlaiset mielenkiinnon kohteet ja arvot, harrastukset, vaikka arjen jakaminen tas-arvoisesti, mistäs sen tietää. Miksi ensimmäisenä mietitään sitä seksipuolta? Voihan olla muutoin ihan hvittävän hyvä suhde mutta seksi ollaan sovittu hoidettavaksi kumpikin tahollaan kuten haluaa, noin niinkuin esimerkiksi.

Arvasin että tänne pelmahtaa puolustaja jonka mielestä kaikki rakkaus on kaunista ja ihanaa.

Mä olen 22 vuotias nainen ja voisin kuvitella korkeintaan 35-37 vuotiaan miehen tämän ikäiselle, en vaan ymmärrä mitä 52 vuotias näkee mun ikäisessä enkä kyllä sitä mitä mun ikäinen näkee yli viisikymppisessä. Enkä tarkoita nyt ulkoisia ominaisuuksia yksinomaan.

Arvasin että tänne pelmahtaa puolustaja jonka mielestä kaikki rakkaus on kaunista ja ihanaa.
Alleviivaapa minulle se kohta jossa kirjoitin noin?

En osaa alleviivata mutta koko tekstin alleviivaisin tässätapauksessa.

Missään en kirjoittanut rakkaudesta, vai mitä? Missään en sanonut kauniiksi ja ihanaksi, vai mitä?

Kannattaisi sisäistää lukemansa ennen kuin referoi, ettei käy noin nolosti kuin sulle että lainattu teksti ei ole yhtään sitä mitä valitat sen olevan :hug:

Itse olen naimisissa itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa ja ihan puhtaasti rakkaudesta!
Se on mielenkiintoista miten ennakkoluuloisia ihmiset täällä pohjolan perukoilla vielä ovat...Vääriä luuloja pedofiileistä ja keiroutuneista suhteista,isähahmoista...
( joissain tapauksissa näin voi olla, en kiistä)
Rakkaus ei katso ikää,sisimpään sitä ihmisessä rakastutaan jos oikeista tunteista kysymys
Mutta pitäkää toki kiinni mielipiteistänne joilla ei minkäänlaista todellisuuspohjaa oikean elämän kanssa

Missään en kirjoittanut rakkaudesta, vai mitä? Missään en sanonut kauniiksi ja ihanaksi, vai mitä?

Kannattaisi sisäistää lukemansa ennen kuin referoi, ettei käy noin nolosti kuin sulle että lainattu teksti ei ole yhtään sitä mitä valitat sen olevan :hug:

Mä olen lukioni jo käynyt, enkä mä en ole nyt äidinkielen oppitunnilla :) Joten voit sinäkin ihan suosiolla jättää virallisen vaihteen offille ja ryhtyä keskustelemaan niinkuin viikonlopun kuniaksi vähän rennommin :)

No, meidän alakerrassa asuu samantyyppinen pariskunta. Ja ei siinä mitään, tarkkoja ikiä en tiedä, mutta arvioisin naisen noin 20-25-vuotiaaksi, ja miehen 45-50-vuotiaaksi. Nainen on siro, nätti ja ilmeisesti työssäkäyvä/opiskeleva, kun taas mies on ilmeisestikin työtön, ja aina kun törmään siihen rappukäytävässä tai jopa pihalla, niin karmea hien- ja suoranaisen paskanhaju ympäröi tätä miestä noin 3 metrin säteellä :x Ja mies on ruma+ikävällä tavalla lihava :x

Ja asuvat yksiössä.. No samapa tuo minulle, mutta nähdessä jompaakumpaa tai molempia sitä kyllä ihmettelee, mistä oikeastaan on kysymys. Itsekin olen seurustellut 2½ vuotta kolmisen varttia vanhemman miehen kanssa, mutta hän on kuitenkin haisematon ja itsestään huolehtiva.

Alkuperäinen kirjoittaja nainen vm-88:
Itse olen naimisissa itseäni 30 vuotta vanhemman miehen kanssa ja ihan puhtaasti rakkaudesta!
Se on mielenkiintoista miten ennakkoluuloisia ihmiset täällä pohjolan perukoilla vielä ovat...Vääriä luuloja pedofiileistä ja keiroutuneista suhteista,isähahmoista...
( joissain tapauksissa näin voi olla, en kiistä)
Rakkaus ei katso ikää,sisimpään sitä ihmisessä rakastutaan jos oikeista tunteista kysymys
Mutta pitäkää toki kiinni mielipiteistänne joilla ei minkäänlaista todellisuuspohjaa oikean elämän kanssa

Sulla sitä todellisuuspohjaa ei ole vielä reppana. Mutta kyllä ne asiat vielä iskee päin tajuntaa kun joudut psykiatrilla käymään traumojasi oikomassa.

Joo, onhan tuossa melkoinen ikäero kyseessä, mutta eikö se ole ihan näiden aikuisten ihmisten oma asia? Mistä te ulkopuoliset voitte tietää mistä suhteessa on kyse ja tuomita pelkällä mutu-tuntumalla?

Ei ikäero varmaan ainakaan alussa mitään haittaa. Mutta jossain vaiheessa tällaisesta suhteesta tulee lähes väistämättä hoivasuhde, kun miehestä tulee vanhus. Mutta varmaan he sitten henkisesti varautuvat siihen.

Lasten kannalta tietysti on surullista, koska lastenlapset eivät sitten varmaan pappaansa ehdi paljon näkemään. Mutta voihan olla, että he eivät vaikka lapsia haluakaan.

Mä olen lukioni jo käynyt, enkä mä en ole nyt äidinkielen oppitunnilla :) Joten voit sinäkin ihan suosiolla jättää virallisen vaihteen offille ja ryhtyä keskustelemaan niinkuin viikonlopun kuniaksi vähän rennommin :)

Ei kyse ole äidinkielen kieliopista, vaan ihan niin yksinkertaisesta asiasta kuin luetun ymmärtämisestä. Sä väität mun kirjoittaneen jotain jota en ole kirjoittanut. Piste. Sen voi jokainen muukin ketjun lukenut huomata. En puhunut rakkaudesta, ihanasta ja kauniista. Se, että sulla jostain tuli tuo mielikuva, ei siltikään muuta sitä tosiasiaa etten kirjoittanut noin.

Jos en olisi rento, vääntäisin asian sulle ratakiskosta aika paljon rumemmin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja liinu:
Joo, onhan tuossa melkoinen ikäero kyseessä, mutta eikö se ole ihan näiden aikuisten ihmisten oma asia? Mistä te ulkopuoliset voitte tietää mistä suhteessa on kyse ja tuomita pelkällä mutu-tuntumalla?

ootko oikeesti sitä mieltä, että ihminen on aina järin fiksu valitsemaan suhteensa? Että jokainen muka parhaiten tietää aina mikä on parasta. Miksi ylipäätään on perheväkivaltaa ja pettämistä ja draamaa, psyykeongelmia mikäli me ihmiset olisimme niin viisaita aina valitsemaan oikein. Joku uskottelee elävänsä onnea joka sivullisesta näyttää hirvittävälle, ei ole ihan huuhaapuhetta, että suomi on ylikuormittunut psykiatrisen hoidon puolelta, mistä ne tapaukset kumpuaa kun me ihmiset kerran niin aikuisia ja fiksuja olemme elämään oikein...?

Onko tähän ketjuun vastanneet kaikki alle 25-vuotiaita?
Kuulkaas ikä on loppujen lopuksi vain sarja numeroita ja ihminen on persoona iästä riippumatta. Sen tuutte tajuumaan, kun omat lukemat mittarissa kasvaa.....Ei se todellinen rakkaus ikää eikä ulkomuotoa katsoa. Eri asia on sitten nämä ns. hyötysuhteessa elävät...

Ei kyse ole äidinkielen kieliopista, vaan ihan niin yksinkertaisesta asiasta kuin luetun ymmärtämisestä. Sä väität mun kirjoittaneen jotain jota en ole kirjoittanut. Piste. Sen voi jokainen muukin ketjun lukenut huomata. En puhunut rakkaudesta, ihanasta ja kauniista. Se, että sulla jostain tuli tuo mielikuva, ei siltikään muuta sitä tosiasiaa etten kirjoittanut noin.

Jos en olisi rento, vääntäisin asian sulle ratakiskosta aika paljon rumemmin ;)

Höpö pöpö höpö pöö. Jaarittele nyt vaan rauhassa, mua ei itseasiassa kiinnosta :D

Yhteistyössä