Tapan kohta itteni... en jaksa enää!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyypiö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyypiö

Vieras
...ainaista lastenhoitoa, vaipan vaihtoa, pyykinpesua, tiskausta, siivoamista, koko ajan neljän seinän sisällä... Ei autoa, enkä pääse täältä maaseudulta mihinkään! Mies käy kotona pyörähtämässä vaan sen verran, että käy sotkemassa ja likaamassa paikkoja, kuorsaamassa ja lähtee taas töihin. Tulee kun me nukutaan... Ja sit joutuu ton sotkut ja kaikki siivoo sen lisäks, et huolehin yksin kaikesta. Meillä siis kaks alle 2-vuotiasta lasta.

Ja vielä joutuu päälle kantaa kaikki menneisyyden taakat: fyysiset, psyykkiset ja seksuaaliset väkivallat, joita on joutunu sekä kokemaan ite, että näkemään vierestä...

En jaksa kantaa näitä taakkoja enää!! En jaksa enää tätä elämää!! Ainaista neljän seinän sisällä olemista!!! Pääsen vaan kerran viikossa ulos kotiovesta ja sillonki 45 minuutiksi, että käyn psykologille juttelee... Mut ei se riitä!! ARGH!! Haluan vaan kuolla! Haluan pois! En jaksa! En jaksa! En jaksa!!!

just tässä raivosin miehelle, että heräis ees joskus vähä aikasemmin, niin pääsisin lasten kans käymään jossain edes hetken, ku on auto kotona. Mut ei! Ukko vaan istuu hiljaa, ei puhu mitään. Istuu vaan. Eikä varmasti herää aikasemmin, että päästäs johonki! Lähtee kohta töihin. Ja sitä ennen se vaan nukkuu, syö ja lukee aku ankkaa. ja istuu tietokoneella. ei puhu eikä tee mitään muuta. ei auta mua yhtään! lapset vaan vinkuu ja rääkyy mun jaloissa, mä imetän, hoidan, huollan jne jne jne...... aina vaan!!! :'((

Mulla on kans kurja menneisyys. Tiedän, mistä puhut. Mä oon pitkään toivonu, että olisi joku ihminen, jonka lapset voisin ottaa välillä hoitoon, että äiti pääsee käymään asioilla yms... ja tarvittaessa hän voisi katsoa minun lapsia. Ei ole sellaisia ystäviä...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Soita neuvolaan tai terveydenhoitajalle nyt heti!

oon puhunu neuvolassaki, mut ne lähetti sieltä terapiaan... mitä se auttais?! Vaikka joku tulis lapsia kattoo, niin mihin mää täältä pääsisin ilman autoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

oon puhunu neuvolassaki, mut ne lähetti sieltä terapiaan... mitä se auttais?! Vaikka joku tulis lapsia kattoo, niin mihin mää täältä pääsisin ilman autoa?

Muuta lapsines sielt perämettästä pois, jos ei miehestäs oo mitään apua. On menoa ja meininkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mulla on kans kurja menneisyys. Tiedän, mistä puhut. Mä oon pitkään toivonu, että olisi joku ihminen, jonka lapset voisin ottaa välillä hoitoon, että äiti pääsee käymään asioilla yms... ja tarvittaessa hän voisi katsoa minun lapsia. Ei ole sellaisia ystäviä...

ei niin.... oon joskus ehkä luullu, et mulla on ystäviä, mutta nyt oon huomannu, ettei apua tuu ihan mistään!! Miten kaikki ihmiset VOI olla niin kyynisiä ja vihamielisiä, ettei kukaan halua auttaa! Jos valitan väsymystäni, niin mua haukutaan vaan laiskaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä jaksat, älä luovuta!! Puhu miehellesi. Hänen on autettava sua kotona!!!

Puhun. Mutta se ei auta. Se saattaa ottaa vauvan hetkeksi syliin, mutta roikottaa sitä niin, että vauva alkaa kohta karjuu kurkku suorana ja mä taas riennän sen ottamaan ja sitä hoitamaan... Se lukee ehkä yhen kirjan vanhemmalle lapselle ja jatkaa sit oman aku ankkansa lukemista. Ja lapsi tulee vinkuu mun jalkoihin taas... ei siitä oo mitään suurempaa ja merkittävämpää apua. Ei se ymmärrä mua. Vaikka puhunki. Puhun sille kaiken jne, mut se vaan istuu hiljaa eikä tajua mitään...

ei niin.... oon joskus ehkä luullu, et mulla on ystäviä, mutta nyt oon huomannu, ettei apua tuu ihan mistään!! Miten kaikki ihmiset VOI olla niin kyynisiä ja vihamielisiä, ettei kukaan halua auttaa! Jos valitan väsymystäni, niin mua haukutaan vaan laiskaksi...

Niinpä. Musta ois kiva auttaa ja sais lapsetkin leikkiseuraa...ja vois vuorotella. Mutta mistä päin olet?

Alkuperäinen kirjoittaja bud:

Muuta lapsines sielt perämettästä pois, jos ei miehestäs oo mitään apua. On menoa ja meininkiä.

peesaan

Puhun. Mutta se ei auta. Se saattaa ottaa vauvan hetkeksi syliin, mutta roikottaa sitä niin, että vauva alkaa kohta karjuu kurkku suorana ja mä taas riennän sen ottamaan ja sitä hoitamaan... Se lukee ehkä yhen kirjan vanhemmalle lapselle ja jatkaa sit oman aku ankkansa lukemista. Ja lapsi tulee vinkuu mun jalkoihin taas... ei siitä oo mitään suurempaa ja merkittävämpää apua. Ei se ymmärrä mua. Vaikka puhunki. Puhun sille kaiken jne, mut se vaan istuu hiljaa eikä tajua mitään...

Sitten kannattaa nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että sinä lähdet ja lapset jää hälle! Älä suostu enää lattiarätiksi. Mä tekisin niin, että hyppäisin kärryyn kun isäntä tulee ja palaisin, kun lapset varmasti nukkuvat. Ja turha sanoa, ettei mies osaa hoitaa lapsia; takuulla osaa, kun on pakko!

Alkuperäinen kirjoittaja bud:

eipä se tähän hätään auta... minneppä täältä muuttaisin!?

mulla meinasi kans levitä pää lapsen, kodinhoidon, valvomisen ja menneiden asioiden kanssa rypemisessä. Puhuin neuvolassa ja kotiin saatiin pientä maksua vastaan kodinhoitaja. Neuvolasta soittivat että apua tarvitaan nyt ei huomenna. Ja apu tuli. Sain nukkua jos en nukkunut sain olla omissa oloissa ja miettiä ja levätä. Pari kuukautta hoitaja kävi 3 krt viikossa.

Ei kai se ero tuossa tilanteessa ole ratkaisu. Mä luulen, että koko perhe vois paremmin, jos äitiki vois hyvin. Ehkä isäkin jaksais olla sitten lasten kanssa, kun saa muut asiat kuntoon.

eipä se tähän hätään auta... minneppä täältä muuttaisin!?

No lähemmäs kaupunkia, ystäviä tai sukulaisia? Ihmisiä joiden kanssa viettää aikaa? Ei se tänään mitään auttaiskaan, mutta tieto paremmasta vois tuoda helpotusta jo hieman muuttoa aiemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja Apua on kun pyydät/vaadit:

mulla meinasi kans levitä pää lapsen, kodinhoidon, valvomisen ja menneiden asioiden kanssa rypemisessä. Puhuin neuvolassa ja kotiin saatiin pientä maksua vastaan kodinhoitaja. Neuvolasta soittivat että apua tarvitaan nyt ei huomenna. Ja apu tuli. Sain nukkua jos en nukkunut sain olla omissa oloissa ja miettiä ja levätä. Pari kuukautta hoitaja kävi 3 krt viikossa.

Oliko sulla tuolloin yksi lapsi?

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Josko koittaisit hommata uuden asunnon jostain vähän lähempää kaupunkia?

siis me asutaan kylän laidalla, mut ei tossa kylällä oo paljo kauppoja tms. pari pikku putiikkia. jos muuttaisin kaupunkiin, joutuisin muuttaa kauas täältä, aivan toiseen pitäjään. ja mitä se tähän hätään auttais?

Niinpä. Musta ois kiva auttaa ja sais lapsetkin leikkiseuraa...ja vois vuorotella. Mutta mistä päin olet?

pohjoisesta...

Alkuperäinen kirjoittaja Apua on kun pyydät/vaadit:

Oliko sulla tuolloin yksi lapsi?

Oli. Poika syntyi keskosena. Oli kipeä ja toipilas melkein vuoden. Ja unirytmi muuttui normaaliksi kun poika oli 2v 4kk. Nukuin viikkossa 8-10 tuntia. Kun valvot tarpeeksi kauan pää leviää. Kokeile jos et usko.

Sitten kannattaa nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että sinä lähdet ja lapset jää hälle! Älä suostu enää lattiarätiksi. Mä tekisin niin, että hyppäisin kärryyn kun isäntä tulee ja palaisin, kun lapset varmasti nukkuvat. Ja turha sanoa, ettei mies osaa hoitaa lapsia; takuulla osaa, kun on pakko!

Peesi.Laita sille vielä lapulle miten lasten kanssa tulee toimia. Vaihdot, nukkumiset, syömiste, pesut, ulkoilu, siivous, tiskaus, leikit!

Kunhan se pari kertaa repii pelihousunsa niin luulis muutosta tapahtuvan. Äläkä soittele kun olet reissussa ja kysele miten menee. Miehes kuuluu osallistua ja auttaa. Sun ei tarvi henkees riistää sen vuoksi, että toinen on puhumaton idiootti.

Jos homma ei ala pelitään niin hommaa asunto ihmisten ilmoilta, vie lapset hoitoon ja pyydä apua neuvolasta, sossusta tai mistä vaan, häpeilemättä.

Kivan miehen valitsit! Lisäksi menneisyyden taakat tulisi käydä läpi ennen kuin perheen perustaa! Sanoohan sen järkikin! Ei tarvitse olla edes kovin älykäs tajutakseen ettei lapsia voi tehdä jos on taakkoja. Et osaa suunnitella elämääsi voimavarojesi mukaan. Etkä ollut kriittinen miesvalinnassasi etkä missään näköjään. Olet itse aiheuttanut tilanteesi ja et voi syyttää yhteiskuntaa, kurjaa miestäsi tai läheisiäsi tai palstaa. Tai voit.. Mutta olet väärässä silloin ja et koskaan saa korjattua tilannetta.

Nyt niskaote ja alat pikkuhiljaa järjestämään elämääsi! Lapsesi kärsivät kun itse olet luovuttaja. Sinusta ei niin väliä. Toivoton tapaus :D Vai oletko toivoton tapaus? Tee jotakin!

Yhteistyössä