Tapahtuuko ovis? (Kuva)

  • Viestiketjun aloittaja Tyttönen
  • Ensimmäinen viesti
Testimestari
ymmärtäkää jo; toiset naiset saa kierron jokaisena päivänä jonkun vahvuisen viivan ovistestiin, se ei merkkaa mitään. elimistössä on aina jonkun verran lh-hormonia, ovishan on merkki lh-piikistä -> vain kontrolliviivaa vahvempi viiva tai yhtä vahva merkitsee jotain (lukee myös testien ohjeissa). Ovistesteissä ei ole haamuja
 
No mä testasin juuri tolla samalla testillä ja näytti aina tyhjää kunnes juuri silloin kun ovis olisi laskujeni mukaan pitänyt tapahtua niin näkyi tuollainen viiva. Ja samana iltana tunsin kuinka ovis tapahtui. Sitten testasin seuraavana päivänä ja viiva oli enää ihan haalea. Että väitän että tuo voi olla merkki oviksesta.
 
Tyttönen
Kiitos, raparperitaivas ja Inka! :)

Unohtui vielä sanoa tuosta viivasta, että seuraavana päivänä kun sitten taas testasin, niin viiva oli jo haalistunut... Eli tuo oli se vahvin minkä sain.
 
Mä olen nyt testaillut parissa kierrossa ja en ole tuon vahvempaa viivaa saanut. (Muulloihan testiin ei ilmesty haamun haamua). Saman näköiset testit olivat kuin tuo sinunkin. Aamulämmöt kuitenkin ovat haamun jälkeen nousseet useiksi päiviksi. Muutenkin ovulaatio-oireet ovat olleet selkeät. En siis luottaisi testin "vahvan viivan" olevan ainoa merkki ovulaatiosta. Jossakin pinossa joku totesi lääkärin sanoneen, että hormonitaso on yksilöllistä ja näin ollen testeihin ei voi luottaa. Itse menen parin viikon päästä gynelle ja tämä on yksi asia, mistä haluan ehdottomasti ottaa selvää. Toivottavasti pääsen verikokeeseen. Ja ainakin meinaan vaihtaa testimerkkiä seuraavassa kierrossa.
 
Tyttönen
Kiitos taas kaikille vastanneille! :)

Tuntuu hyvältä kuulla, että muutkin ovat saaneet tollaisia viivoja. Eli toivoa on, että tommoinen vois olla sen mun ovisplussa.

Millä testillä te ketkä saitte tollaisen samanlaisen viivan olette testailleet? Myöskin mammaksin liuskilla? :)
 
Tyttönen
Joo, hyvin taas luin noi kommentit... Hannele ja Inka ainakin oli testaillu samoilla testeillä :) Rupesin tässä taas lueskelee tätä ketjua, niin huomasin.

Ehkä se viiva vahvistuu ihan yhtä tummaksi kuin kontrolliviiva tai sitten ei. Toivoa en silti menetä :heart:
 
Mulla oli parina päivänä toinen viiva oli vaaleampi, joka sitten vahvistui niin että molemmat olivat yhtä tummia. Ja seuraavana päivänä oli selkeä negatiivinen eikä ollut muuta kuin kontrolliviiva. Testin ohjeiden mukaan (niin kuin on vastattu aiemmin) jos se toinen viiva ei ole yhtä vahva kuin kontrolliviiva niin vastaus on negatiivinen. Ja mammaksin testi kyseessä.
 
Itse olen kahdessa kierrossa saanut pelkät haamut kolmena peräkkäisenä päivänä ovulaatiotikkuun. Juttelin asiasta gynekologin kanssa tänä aamuna ja hän sanoi, että ovulaatiotikkuun ei voi luottaa. Jos muulloin on negatiivinen ja sitten tulee haamu, on kyseessä positiivinen tulos. Ultrassa näkyi, että minulla on runsaasti munarakkuloita ja ei ole syytä epäillä, etten ovuloisi. Tärkeää on kuulemma olla yhdynnässä samana ja seuraavana päivänä, kun tikkuun on tullut tulosta. Itse olen mittaillut myös lämpöjä, jotka vahvistivat ovulaation tapahtuneen. Jos on epäselvää, merkitseekö haamu omalla kohdalla ovulaatiota, niin suosittelen lämpöjen mittaamista parissa kierrossa asian varmistamiseksi.
 

Yhteistyössä