Tapahtui tunnilla.. mitäs mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Yritän selittää lyhyesti..
Olin koulussa seminaarissa, johon oli pakollinen osallistuminen. Seminaarin alussa yksi tyttö puuttui joukosta ja ope alkoi siinä paasata, että pitää sitten olla hyvä syy olla pois ja kirjallisia tehtäviä joutuu tekemään poissaolon sattuessa.
No sit se alkoikin muistella, että tää tyttö olikin laittanut spostia, että hällä olikin hyvä syy... Ja vähän ajan päästä tää ope selitti koko ryhmälle, että tällä poissaolevalla tyttö on siis raskaana ja hällä on ollu jotain komplikaatioita ja sen takia pois :o Siitä meni pari minuuttia ja tyttö tulikin paikalle. Ilmeisesti ihan alkuraskaudessa ja tuskinpa olis halunnu, että ope koko luokalle tätä kuuluttaa.

Mitäs mieltä?

No oho.. ei varmaan ope ajatellut yhtään pidemmälle, että tyttö ei välttämättä ole raskaudestaan muille edes kertonut. Sanoisin kyllä tuolle tytölle open toimista.

No aika idiootti opettaja! :kieh:

Mutta en mä sitäkään ymmärrä että miksei kukaan sanonut siellä seminaarissa, että ehkei tämä tyttö halua asioitaan julki, jotta opettaja olisi hiljentynyt.

Joko ollaan osa ongelmaa tai osa ongelman ratkaisua. Ja ne jotka olivat hiljaa ja kuuntelivat, olivat kyllä nyt osa ongelmaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:

Mutta en mä sitäkään ymmärrä että miksei kukaan sanonut siellä seminaarissa, että ehkei tämä tyttö halua asioitaan julki, jotta opettaja olisi hiljentynyt.

Joko ollaan osa ongelmaa tai osa ongelman ratkaisua. Ja ne jotka olivat hiljaa ja kuuntelivat, olivat kyllä nyt osa ongelmaa.

No älä nyt ala ulkopuolisia syyttelemään! Jos paikalla on vaikka 100 ihmistä niin onko se heidän vika, että yks lörppäsuu alkaa kertomaan toisen henkkoht asioista? Ei todellakaan. Opettajalla pitäis olla sen verran järkeä päässä ettei tuollaista kerro eteenpäin, kyllähän heidänkin ammattissaan on vaitiolovelvollisuus.

Ei tietenkään saa kertoa syytä. Sen voi sanoa, että hänellä oli hyvä syy poissaoloon, ettei muiden tarvitse ihmetellä, mutta ei sen enempää. En ole yliopistossa itse koskaan kuullut, että toisten henk.koht. syistä on kerrottu. Joku opettaja on ehkä saattanut sanoa, että poissaolija on vaikkapa tentissä tai kipeänä, mutta ei mitään sen henkilökohtaisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:

No älä nyt ala ulkopuolisia syyttelemään! Jos paikalla on vaikka 100 ihmistä niin onko se heidän vika, että yks lörppäsuu alkaa kertomaan toisen henkkoht asioista? Ei todellakaan. Opettajalla pitäis olla sen verran järkeä päässä ettei tuollaista kerro eteenpäin, kyllähän heidänkin ammattissaan on vaitiolovelvollisuus.

No kyllä tossa silleen on perää, että olishan sitä voinut jotain sanoa ihan seuraavia vastaavia tilanteita silmällä pitäen.. Mut tilanne kävi jotenkin niin äkkiä ja mä olin ainakin ihan, että hä :o enkä saanu siis mitään sanottua.

Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Yritän selittää lyhyesti..
Olin koulussa seminaarissa, johon oli pakollinen osallistuminen. Seminaarin alussa yksi tyttö puuttui joukosta ja ope alkoi siinä paasata, että pitää sitten olla hyvä syy olla pois ja kirjallisia tehtäviä joutuu tekemään poissaolon sattuessa.
No sit se alkoikin muistella, että tää tyttö olikin laittanut spostia, että hällä olikin hyvä syy... Ja vähän ajan päästä tää ope selitti koko ryhmälle, että tällä poissaolevalla tyttö on siis raskaana ja hällä on ollu jotain komplikaatioita ja sen takia pois :o Siitä meni pari minuuttia ja tyttö tulikin paikalle. Ilmeisesti ihan alkuraskaudessa ja tuskinpa olis halunnu, että ope koko luokalle tätä kuuluttaa.

Mitäs mieltä?

Idiootti opettaja. Kuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin. Voi saada tuosta jopa huomautuksen.

Yhteistyössä