Tapahtui tänään ruokakaupan kassalla - törkeästi käyttäytyvä asiakas

noprkl..
Ap:na olisin kyllä puuttunut ko. tilanteeseen. olisin sanonut sille taikinahavukalle suorat sanat tyyliin "pidä sinä pääsi kiinni, älä ota niitä housuja jos ei hinta kelpaa!" tms.
 
hiimu
:O täh? ei juma mikä akka, no mä oon sellanen luonne että mä en ois pystyny sivusta katsomaan ja oisin todellakin avannut suuni :/ ja sanonut sille akalle et mitä vittua siinä räkätät
 
ex-kassatäti
Mä olisin jo sanonut sille ämmälle. Olen ite ollut kassalla töissä ja sillon tuli jos jonkinlaista räpätätiä ja -setää vastaan. Yhddeltä äijältä kysyinkin kun huusi jotain typerää, että mitäs kuule jos olisin sun oma tyttäres, käyttäisitkö tollasta kieltä? Ei vastannut, mutta hiljeni. Yks työkaveri löi kerran kassan kiinni pissapäisen asiakkaan edesssä ja ilmotti että hänelle riittää, hän menee kahville. :LOL: Sitä naurettiin pitkään.
 
vieras
Ihmekauppa, eikö tuollainen akka perhekuntineen pitäisi ohjata niskaperseotteella pihalle? saakutti, ne hinnat on marketissa valmiina housuissa, ei niistä tingitä.

Miksi ne sille räksyttävälle akalle alennusta antoivat? Ihan sama mitä ne farkut maksaa toisessa kaupassa, akka voi hakea ne sieltä toisesta kaupasta.

ja oikein äitinsä ja miehensä hyväksyvästi touhua katselivat? Huhhuh!

Usein nuo myyjille kiukuttelevat ovat keski-ikäisiä punaniskoja, jotka odottavat myyjältä hymyä kun itse ovat naama mutkalla.
 
huoh..
paha tietenkin potkujen uhalla mennä sanomaan jotakin vastaan, vaan en kyllä itse tuommoista käytöstä kuuntelisi. :|
kaikenlaisia idiootteja sitä onkaan liikenteessä.
 
täälläkin opiskelija kaupassa töissä
Minä olen myös kaupassa töissä (en kassalla vaan hyllyttäjänä) ja täytyy kyllä sanoa että valitettavan usein tulee noita valmiiksi vihaisia asiakkaita vastaan. He ovat esimerkiksi etsineet 5 mnuuttia tuotetta x, joka on harvinaisuutensa vuoksi ylimmällä hyllyllä, sitten kävellään sen ison marketin toiseen päähän ruokapuolelle ja huudetaan niska punaisena ensimmäiselle vastaantulevalle myyjälle. Siinä on kiva yrittää sitten kaikkensa tehdä lepytelläkseen, varsinkin kun näissä isoimmissa kaupoissa ruokapuolella olevat eivät tiedä tuon taivaallista tavarapuolen tuotteista.

Silti vaan lähden aina etsimään, oli kiire mikä vaan, vaikka asiakas kuinka räkyttäisi ja haukkuisi, ja kaikkeni yritän. Joskus on meinannut tulla kyyneleet silmiin, varsinkin alkuaikoina, nykyään siihen on jo tottunut että näitä vain on. Ja usein ne ovat sellaisia rouvashenkilöitä joilla on ollut paha päivä.

Onneksi suurin osa asiakkaista on mukavia, hymyileviä ihmisiä on mukava palvella, jaksaa itsekin pitää sen hymyn huulilla a äänen iloisena mitä meiltä odotetaan =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmekauppa, eikö tuollainen akka perhekuntineen pitäisi ohjata niskaperseotteella pihalle? saakutti, ne hinnat on marketissa valmiina housuissa, ei niistä tingitä.

Miksi ne sille räksyttävälle akalle alennusta antoivat? Ihan sama mitä ne farkut maksaa toisessa kaupassa, akka voi hakea ne sieltä toisesta kaupasta.

ja oikein äitinsä ja miehensä hyväksyvästi touhua katselivat? Huhhuh!

Usein nuo myyjille kiukuttelevat ovat keski-ikäisiä punaniskoja, jotka odottavat myyjältä hymyä kun itse ovat naama mutkalla.
ja täytyy sanoa, että halveksin ylikaiken ihmisiä, jotka itkettää nuoria herkkiä kassatyttöjä, jotka siwassakin lähes henkensä kaupalla (aika usein siellä varastetaan ja poliiseja paikalla) vedossa tekevät pienellä palkalla raskasta työtä.
Joskus minunkin edessä on joku käyttäytynyt kusipäisesti. Eräs sanoi, että "vaihda työpaikkaa, jos ei kiinnosta," kun tyttö ei hymyillyt hänelle tarpeeksi aurinkoisesti. Saakeli, hymyilköön itse 8 tuntia putkeen. Mutta nuo kusipäät on olleet miehiä, en ole uskaltanut sanoa mitään vastaan. vasta kusipään lähdettyä olen sanonut jotain, että meitä on moneen junaan tai muuta latteaa ja yrittänyt parhaani mukaan osoittaa myötätuntoa.
 
Niin, siis tarkoitatteko, että myös minun olisi pitänyt alkaa käyttäytymään huonosti ja huutaa tuolle nuorelle räkyttävälle äidille??? :eek:
Siinä olisin ollut lapsineni, ja tuo puolituttu nainen, räkymamman äiti / vauvan mummo, ja minä olisin alkanut huutamaan: TUKI ÄMMÄ JO TURPASI
??

Ei kuulu tapoihini.
Olin lähinnä järkyttynyt, tyrmistynyt, ällikällä lyöty. Tuijotin heitä kaikkia, minulla on aika paljon puhuvat ilmeet.. :kieh: eikä se tuttava-mummo enää minuun päin katsonutkaan vaikka minä pitkillä katsoin kaikkia vuorotellen.

Myyjätyttö oli kyllä hurjan asiallinen, harjoittalijahan hän vasta olikin, sanoi sitten tosiaan huulet väristen hiljaiselle äänellä "Asiahan on nyt kunnossa"

Ja sitten taas ääni väristen, kysyi, onko sitä kauppasysteemin järjestelmäkorttia, sanoi hinnan, ojensi kuitit ja pussit eli palveli ihan loppuun asti, - itkien.

Kyllä ne vanhemmat myyjät tuntui hyvin pitävän tyttösestä huolta. Sai mennä tauolle ja tulla takaisin ilmeisesti vasta sitten kun on itkunsa itkenyt ja rauhoittunut. Luulen, että tyttöä itseään hävetti kun ei pystynyt pitämään pokkaansa vaan alkoi itkeä.

Minä olisin tosiaan vaihtanut toiseen kassaan, mutta kun olin purkanut koko kärryllisen ruokaa siihen hihnalle, niiden lappaminen pois ja toiselle hihnalle olisi ollut melkoinen savotta.

Minusta se nuori äiti vauvansa ja miehensä viereltä oli todella järkyttävä, näkee kun toinen itkee, ja vielä jatkaa: ymmärrän että tämä loukkaa sinua mutta jäkäjäkä jäkäjäkä.

En tiedä mikä siinä alun perin oli, ilmeisesti tyttö on vain vetänyt hinnan, sanonut sen ja ostaja alkanut inttää, että hinta on väärä, jonka jälkeen tyttö soitti sinne vaateosaston myyjälle. Kun minä tulin kassalle hihnalle, myyjä oli puhelimessa ja asiakas räkytti koko ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miks AP ei sanonut mitään, kuuntelit vain ??

vastasin jo sivulla 1.

Mutta vastaan vielä:

Asiakas ei seissyt minun vieressäni, hän seisoi kassalinjaston päässä miehensä ja vauvansa kanssa, kassalla oli maksajana mummo, jonka tiedän entuudestaan ja varmaan tapaan taas ensi viikolla... Ei siis tuttu, vaan tiedän vaan ulkonäöltä, emme ole koskaan muuta kuin tervehtineet.

Minä olin lasteni ja kärryjen kanssa hihnan alkupäässä, siis aika kaukana siitä räkyttäjästä.
Iso marketti.

Asiakas oli paitsi huonokäytöksinen, myös aggressiivinen. Räkytys-tilanne oli jo päällä kun menin kassahihnalle. JOs olisin alkanut puuttumaan, olisin saanut aikaan täyden riidan. Olisin nakannut vettä myllyyn lisää.

Toisekseen tuommosten ihmisen kohdalla muutenkin kannattaa pitää asiallista ja matalaa profiilia, koska ihan oikeasti ei tiedä miten he sitten käyttäytyvät, eli saattaa tulla isompi riita.

Kuvitellaan että olisin huutanut sieltä; lopeta jo!
Se nainen olisi varmasti alkanut sättiä minuakin, ja sitten olisi minun lapset alkaneet parkua ja hermostua. He menevät tolaltaan jos riidellään ja äänet kohoaa. Alkavat pelätä.
En halunnut sellaista episodia yhden huonotapaisen idiootin takia.

Mutta miksi sen ämmän mies tai äiti ei sanonut mitään? Miksi he antoivat sen naisen räksyttää?

 
Mäkin vähän ihmettelen että antoi vielä alennusta tuotteesta jossa ei ollut mitään vikaa.

Mut joo mä olisin kyllä kans jo menny väliin.
Mullekkin on opetettu käytöstavat ja ihan varmasti olisin ääneen niitä peräänkuuluttanut myös tältä äiti-ihmiseltä.
 
krista
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Miks AP ei sanonut mitään, kuuntelit vain ??
Jahas.. ja nyt tämä paska on kaatunut AP:n niskaan kun ei puuttunut asiaan.
Puututko sinä jokaiseen samanlaiseen tilanteeseen?

Ja kun sillä ostajalla oli mieskin mukana niin olisi se mies vetänyt ap:ta turpaan puolustakseen räkyttävää vaimoaan.
 
Itse asiakaspalvelussa myyjänä toimivana voin sanoa, että noita ikävä kyllä sattuu joskus kohdalle. Siinä ei auta kuin olla ystävällisen asiallinen ja EI MISSÄÄN NIMESSÄ ANTAA PERIKSI!! Meiltä ei ainakaan saa tingittyä senttiäkään räkyttämällä. Mä olen muutamalle sanonut, että ikävä kyllä meillä hinta on tämä ja jos se nousee kynnyskysymykseksi, on minun valitettavasti kehoitettava teitä asioimaan muualla. Kyllähän tuo räkyttäminen pidemmän päälle on ihan kannattavaa toimintaa jos joka paikassa sillä alennuksen saa. Ihmettelen kyllä sitä vaateosaston ihmistäkin, ettei tuon enempää kommentoinut asiaa, jos kassa on ihan itkuun purskahtamaisillaan. Sen kassaneidin olisi vaan pitänyt pysyä tiukkana ja sanoa, että hänellä ei ole (kuten varmasti ei olekaan!!) valtuuksia lähteä hintaa alentamaan, että jos asiakas haluaa tinkiä niin on otettava yhteys sinne "ylemmälle taholle" tai jätettävä ne housut ostamatta. Pahimmassa tapauksessa se neiti maksaa vielä sen alennuksen omasta pussistaan jos on vittumainen pomo. :|
 
Sanoin myyjälle, että hän hoiti asian hyvin, asiakas oli törkeä. Annoin nenäliinan ja laitoin sen "seuraava kassa" -kyltin.

Mutta voin kertoa, katsooko mummo minua silmiin ja tervehtiikö, kun ensi viikolla näemme...

JA VIELÄ KERRAN : TILANNE OLI KOKONAISUUTENA SELLAINEN, ETTÄ EN HALUNNUT ENEMPÄÄ RIITOJA, JOTEN KATSOIN PARHAIMMAKSI ETTEN PUUTU, EN SANO MITÄÄN - RÄKY-ASIAKAS OLISI HERMOSTUNUT LISÄÄ, ALKANUT HAASTAA LISÄÄ RIITAA JA MYYJÄTYTTÖ OLISI ALKANUT ITKEÄ ENEMMÄN. LISÄKSI MINUN OMAT LAPSENI OLISIVAT JÄRKYTTYNEET JA ALKANEET PARKUA.
se ei olisi ollut kenenkään edun mukaista, eikä se olisi ollut asiallista.

JOS olisin ollut vaikkapa pakkaamassa omia ostoja sen räkyttäjän vieressä - siis VIERESSÄ, LÄHELLÄ, olisin silloin varmaan voinut jotain sanoakin. mutta sieltä hehtomegakokoisten ostoskärryjen, kahden lapsen, ja mummon takaa ei tuntunut järkevältä alkaa kommentoimaan,

luulen että olisin saanut kommenttia että "älä puutu tähän kun et tiedä mistä on kysymys" tms. tilanne oli siis päällä jo kun menin kassalle.

ja enempää en enää vastaa tä'hän samaan kysymykseen, tämä on kolmas tai neljäs kerta ja sivulla 1 on se ensimmäinen vastaus.
 
ex-kassatäti
Mä olisin varmaan sanonut sille kassalikalle että soitapa vartija paikalle. Isossa marketissa sellanen aivan varmasti on, ja sitä varten ne on että turvaavat. Ite oon niin hullu että varmaan olisin menny väliin, mä en voi sietää tollasta. Vaikka en muuta ois tehnyt niin sanoon siitä vartijasta ja lohduttaan kassaa. Raukkaparka.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kassatäti:
Mä olisin varmaan sanonut sille kassalikalle että soitapa vartija paikalle. Isossa marketissa sellanen aivan varmasti on, ja sitä varten ne on että turvaavat. Ite oon niin hullu että varmaan olisin menny väliin, mä en voi sietää tollasta. Vaikka en muuta ois tehnyt niin sanoon siitä vartijasta ja lohduttaan kassaa. Raukkaparka.

Niin että mitä minä tein ja miksi en tehnyt sitä tai tätä...

olen vastannut jo tuohon xxx monta kertaa, joten lukekaa ihmeessä koko ketju tai edes minun vastaukset, ennenkuin alatte jakamaan ohjeita jossitellen.

Te ette olleet siellä, te ette ole minä.


MUOKS: ja taidan lopettaa omalta osaltani aiheen tähän.

Ja ei, en jatkossakaan aloita riitoja sen enempää taksijonossa, snagarijonossa kuin marketin kassajonossakaan. En lasten kanssa, en ilman lapsia, mutta en varsinkaan kahden pienen lapsen kanssa.
Minä en räkytä, minä en haasta riitaa, en varsinkaan lapset helmoissani.
 
ex-kassatäti
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-kassatäti:
Mä olisin varmaan sanonut sille kassalikalle että soitapa vartija paikalle. Isossa marketissa sellanen aivan varmasti on, ja sitä varten ne on että turvaavat. Ite oon niin hullu että varmaan olisin menny väliin, mä en voi sietää tollasta. Vaikka en muuta ois tehnyt niin sanoon siitä vartijasta ja lohduttaan kassaa. Raukkaparka.

Niin että mitä minä tein ja miksi en tehnyt sitä tai tätä...

olen vastannut jo tuohon xxx monta kertaa, joten lukekaa ihmeessä koko ketju tai edes minun vastaukset, ennenkuin alatte jakamaan ohjeita jossitellen.

Te ette olleet siellä, te ette ole minä.


MUOKS: ja taidan lopettaa omalta osaltani aiheen tähän.

Ja ei, en jatkossakaan aloita riitoja sen enempää taksijonossa, snagarijonossa kuin marketin kassajonossakaan. En lasten kanssa, en ilman lapsia, mutta en varsinkaan kahden pienen lapsen kanssa.
Minä en räkytä, minä en haasta riitaa, en varsinkaan lapset helmoissani.
Hmph. Ei tarvi vetää herneitä nenukkiin ihan noin nopeeta. Mä en ole kommentoinut SUN tekemisiäsi, kunhan totesin ITSENI olevan niin hullu jnejnejnejne. Älä ala väännellä mun sanomisiani, kiitos. Ja olen lukenut tähän asti, mutta en lue enää. Paitsi että edellinen viestisi ei ollut ehtinyt edes tulla kun omani kirjoitin. Ja JOS satuit lukeen mun tekstit niin varmaan olisit tajunnut MIKSI menisin väliin. Kun olen ollut itse aika monta kertaa siinä kassan toisella puolella...

Mikäli vähän rauhoitut ja ehkä luet tämän loppuun asti, niin mun mielestä sä teit tosi kivasti kassaa kohtaan. Sitä olin tulossa sanomaan ennen kuin hyökkäsit kimppuun.
 
no vastaan vielä
.. ex-kassatädille, että vaikka lainaus oli sinulta , en tarkoittanut henk koht jus sinua, vaan se oli yleisesti ihan kaikille. Kun koko ajan pukkaa kommenttia, että miksi en mennyt ja puuttunut ja miksi en sanonut suoria sanoja sille räkyttävälle äidille.

En siis hyökännyt jus sinun kimppuun, vaan vedin ne kuuluisat herneet nassukkani yleisesti ottaen.

Minä kyllä autan kun joku kaatuu tai kompastuu. Etsin,neuvon, olen ystävällinen. Kohdalle on sattunut monta tilanttessa jossa olen auttanut. Ja ikäviä tilanteita, joissa itseä kohtaan on tullut moskaa ja olen asettunut tilanteen yläpuolelle käyttäytymällä itse asiallisesti.

Mutta en mene keskelle tilannetta saamaan itsekin " puukkoa kylkiluitten väliin" tai muutoin provosoimaan tilannetta entistä pahemmaksi.En varsinkaan kun on lapset helmoissani.

Ärsyynnyin, kun täällä jaetaan ohjeita ja ihmetellään, että miksi myös minä en alkanut haastaa riitaa.
Ikään kuin se oli se oikea tapa aina toimia, tilannekohtaistahan kaikki on.

 
vieras
Tänä päivänä ihmiset ovat usein todella kärkkäitä soittamaan suutaan ventovieraille ihan mitättömistä asioista, käyttäytyvät törkeästi ja kyynärpäätaktiikalla mennä tohottavat tilanteessa kuin tilanteessa. Ja ihan joka ikäryhmässä näitä tolloja piisaa.
Ja noista alennuksen vuoksi räkyttävistä tuli vaan mieleen, että itsellänikin on tuttavapiirissä useampi moukka, joka etenkin ravintolassa keksii vaikka tikusta asiaa jotta saisi vängättyä itselleen alennusta tai jotain kaupanpäälle. Hävettää heidän puolestaan!
 
tiukka myyjätär
Ihan kusipää akka, tulis meidän kauppaan ni mä antaisin sille mitä se ansaitsee (ei alennus housuja)! Kerran yks 50 kymppinen akka kiusas vielä pahemmin mun kaveria (kun ei saanut tarpeeksi nopeaa palvelua mielestään), haukkui mm huoraksi ja sanoi et valittaa omistajalle ja järkkää sille potkut. Kaverini on erittäin herkkä ja järkyttyi tapauksesta niin että se lopetti työt sen jutun jälkeen. Mua vituttaa kun en ollu sillon paikalla. Oli hyvä myyjä (ollu kolme vuotta), iloinen ja jutteli kaikille ja siitä tykättiin. Mut yks ilkee lehmä pilas sen työt, perkele...
 
missä käytöstavat..?
Todellakin on joillakin ihmisillä nykypäivänä käytöstavat hukassa! Itsekin olen myyjä ja törmään tällaisiin tapauksiin valitettavan usein. Ei voi kuin ihmetellä........
 

Yhteistyössä