tapaatteko lapsiperheitä viikonloppuisin ja onko teillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas jätettiin väliin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taas jätettiin väliin

Vieras
kavereita jotka käy kylässä jne..me ollaan niiin kotiin jämähdetty että ei mitään rajaa.Missään muualla ei käydä kuin kaupassa ja vanhemmilla.Lapsi valittaa viikonloppusin että ei ole kavereita.Viikot on hoidossa ja siellä on kamuja.Ikää lapsella 4vuotta.Pitääkö tämän ikäiselle olla enempi virikettä?Mutta ei lapsi itekkään halua lähtee kotoolta minnekkään.Tänään ehdotin että mennään jumboon niin ei käyny ja kamala itku raivarin sai

Meillä on kyllä vasta kaksivuotias että sinänsä tilanne on vähän eri, mutta paljon olemme kotioloissa mekin. Itse olen hoitovapaalla eli päivätkin olemme enemmän tai vähemmän kahdestaan kun isä on töissä. Keskimäärin kerran viikkoon käymme jollain kaverilla viikolla ja naapurin lasten kanssa satunnaisesti touhutaan ulkona. Viikonloppuisin olemme mielellämme omalla porukalla (isovanhemmat mukaanlukien) kun on koko perhe koolla eli harvemmin tapaamme lapsiperheitä viikonloppuisin lukuunottamatta noita naapurin lapsia.

Oletko kysynyt nelivuotiaaltanne jos haluaisi jonkun kaverin kotiin leikkimään viikonloppuna?

Itse olen sitä mieltä, että perheen kanssa yhdessä vietetty kiireetön aika on kuin rahaa pankkiin pistäisi :-) Meilä touhutaan kaikenlaista omalla porukalla ja vanhemman lapsen kanssa pystyy tekemään vielä monipuolisemmin erilaisia juttuja. En tiedä vastasinko kysymykseesi mutta tälläisiä ajatuksia herätti minussa.

Yhteistyössä