Tapaamissopimus ja siitä luistaminen

  • Viestiketjun aloittaja hermostuttaa
  • Ensimmäinen viesti
hermostuttaa
Kun olen mellä on ex vaimoni kanssa tapaamissopimus jossa lukee tietyt tapaamispäivämäärät ja lapsien pitäisi tulla huomenna, en ole saanut 2 viikkoon lapsia/äitiä kiinni, eli äiti saa luistaa tapaamisien kanssa? Jos minä luistaisin menettäisin tapamisoikeuteni, kun olen sairaana, lasteni äiti on sitä mieltä ettei voi vaihtaa vkloppua, eli olen oksennustaudisakin joutunut ottamaan lapset. Sopimuksessa nimenomaanlukee että viimeistään 2 viikkoa aiemmin on sovittava päivämäärät, mikäli niitä ei ole tapaamissopimuksessa valmiina, joka kuulle ei ole päivämäärää mutta syyskuulle on. Olen perunut kaikki menoni ja vkloppu työt tapaamisien takia.

Mitä teen? Soskuun tästä asiasta päättävät ihmiset tulevat vasta 5.9.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 17:50 vieras kirjoitti:
no meillä käskettiin ota poliisin yhteyttä, ja yleensä se on jo hyvä pelottelu keino, äiti tietää että asiasta on tehty julkinen hän pelästyy ja peräntyy!!!
#&%?$!* siitä ainakaan meilä mitään apua ole ollut! Kerrankin kun se luuseri muija ajatti meitä 300 km turhaan ja yritettiin tehdä poliisille ilmoitusta ei onnistunut kun ei lasten kotipaikalla ole virka-ajan ulokopuolella auki olevaa poliisilaitosta ja oman paikkakuntamme poliisi ei ota ilmoitusta vastaan kun lapset asuvat muualla. Lastenedunvalvojat vaan levittelevät käsiään ja hokevat: "voi voi onpa ikävää!"
Ihan on P*RSEESTÄ suomen lait isän kannalta! Äiti saa sooloilla ihan mielensä mukaan ja kiristää isää lapsien tapaamisilla! F*CK!
 
äiti myös
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 12:29 Waris kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.08.2006 klo 17:50 vieras kirjoitti:
no meillä käskettiin ota poliisin yhteyttä, ja yleensä se on jo hyvä pelottelu keino, äiti tietää että asiasta on tehty julkinen hän pelästyy ja peräntyy!!!
#&%?$!* siitä ainakaan meilä mitään apua ole ollut! Kerrankin kun se luuseri muija ajatti meitä 300 km turhaan ja yritettiin tehdä poliisille ilmoitusta ei onnistunut kun ei lasten kotipaikalla ole virka-ajan ulokopuolella auki olevaa poliisilaitosta ja oman paikkakuntamme poliisi ei ota ilmoitusta vastaan kun lapset asuvat muualla. Lastenedunvalvojat vaan levittelevät käsiään ja hokevat: "voi voi onpa ikävää!"
Ihan on P*RSEESTÄ suomen lait isän kannalta! Äiti saa sooloilla ihan mielensä mukaan ja kiristää isää lapsien tapaamisilla! F*CK!
toi on tosi veen per..seestä! joo siis meillä autta toi pelottelu yleensä äitiin siis! mut ei kyl oo jouduttu turvautumaan kun toon uhkailuun!! mut olikyl sillai et mies siis lasten isä soitti poliisille kun lapset ei tienny et mis äiti on oli jo ollu koko ehtoon pois ei muksut tienny et mis!! poliisit pisti et voi voi pitää olla 24h kateis et tehdään asia!! eiät ees vaivautuneet meneen paikan äälle kattoon!! oli äiti sit onneks joskus tosi myöhään kotiutunu!! ja kun sossuun soitettiin oli just toi voi voi! eivätkä tehneet asialle mitään kuten eivät ylensäkkään!! et hyvä suomen sossu!! ja pitäs olla lastensuojelu ja i..tut äitien suojelu se on ei muu! turha laitos koko pas...
 
hermostuttaa
No niinpä siinä kävi ettei lapst tullut ja sosku ei voi mitään omien sanojensa mukaan.

Syytä en tiedä, liekkö uus miesystävä mustis tai jotain, voin vain ihmetellä ja yrittää keksiä syitä. Miksi lasten äiti saa tehdä näin, minulla ei näköjään ole mitään oikeuksia biologisiin lapsiini, ainoastaan velvotteita ja pitää pomppia lasten äidin tahdon mukaan. lapsilla on hyvä olla isänsä kanssa ettei senkään mikään este pitäisi olla.

sain kuitenkin lapset kiinni ja juteltiin niitä näitä ja lasten äiti ei suostu tulemaan puhelimeen ja lasten puhelin on äitillä, joten sen vuoksi eivät vastanneet
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 12:27 hermostuttaa kirjoitti:
No niinpä siinä kävi ettei lapst tullut ja sosku ei voi mitään omien sanojensa mukaan.

Syytä en tiedä, liekkö uus miesystävä mustis tai jotain, voin vain ihmetellä ja yrittää keksiä syitä. Miksi lasten äiti saa tehdä näin, minulla ei näköjään ole mitään oikeuksia biologisiin lapsiini, ainoastaan velvotteita ja pitää pomppia lasten äidin tahdon mukaan. lapsilla on hyvä olla isänsä kanssa ettei senkään mikään este pitäisi olla.

sain kuitenkin lapset kiinni ja juteltiin niitä näitä ja lasten äiti ei suostu tulemaan puhelimeen ja lasten puhelin on äitillä, joten sen vuoksi eivät vastanneet
Lapsilla on kuitenkin oikeus isään. Jos samanlainen kiusanteko jatkuu, etkä lapsia luoksesi saa, ota yhteyttä johonkin lakimieheen, joka neuvoo, miten asiassa etenet. Lähivanhemmalle laitetaan uhkasakot jne.
 
Sanosko
Mä en ole koskaan kuuden vuoden aikana saanut ilmoitusta milloin lasten isä ottaa heidät luokseen. Paperilla on sovittu että vähintään viikkoa aiemmin ilmoitus,milloin lapset menee isälleen. Ilmoittaa korkeintaan vuorokautta aiemmin..Yhden kerran kuuden vuoden aikana olen sanonut, että nyt ei käy, kun ilmoitti torstai iltana kymmenen jälkeen, että haen huomenna lapset. Sanoin, ettei se nyt käy, sillä meillä oli suunnitelmia, lähdimme pienelle reissulle, risteilylle. Ex-mieheni haukkui minut puhelimessa miten vaikea ihminen kuulemma olen... just joo.

Myöskään hän ei ole hommannut lapsille yhtään mitään luokseen, siis ei vaatteita, ei leluja ei mitään. Koskaan hän ei ole pessyt lasten likaantuneita vaatteita, ei kerran kertaa. En ole asiasta hänelle koskaan huomauttanut, en myöskään ole yhtään kertaa eromme jälkeen hänelle mistään asiasta soittanut. Silti hän haukkuu "kylillä" kuinka olen p.askamoinen akka..

Mitenhän mun pitäis elää,etten olis p.askamoinen. Mies itse petti ja jätti. Nyt on jo eronnut tuosta naisesta. Taisi olla virhe. Ei kuulu mulle.

Mä olen onnellisesti naimisissa tällä hetkellä. Onko hän kade mulle vai miksi haukkuu aina, vaikka teen aina kuten hän tahtoo. Mistään en huomauttele enkä mitään. En tajua. Olen kai tyhmä.
 
sanosko vielä
Niin sitä vielä, että tapaamissopparissa lukee: kaksi kertaa kuussa, kahden päivän ajan. Välillä menee kolme kuukauttakin, ettei kuulu mitään.. Mä siis kuulen ns. entisiltä yhteisiltä ystäviltämme noita haukkumisia..

Ei ne muhun vaikuta, mutta ihmettelenpä kuitenkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 15:19 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.09.2006 klo 12:27 hermostuttaa kirjoitti:
No niinpä siinä kävi ettei lapst tullut ja sosku ei voi mitään omien sanojensa mukaan.

Syytä en tiedä, liekkö uus miesystävä mustis tai jotain, voin vain ihmetellä ja yrittää keksiä syitä. Miksi lasten äiti saa tehdä näin, minulla ei näköjään ole mitään oikeuksia biologisiin lapsiini, ainoastaan velvotteita ja pitää pomppia lasten äidin tahdon mukaan. lapsilla on hyvä olla isänsä kanssa ettei senkään mikään este pitäisi olla.

sain kuitenkin lapset kiinni ja juteltiin niitä näitä ja lasten äiti ei suostu tulemaan puhelimeen ja lasten puhelin on äitillä, joten sen vuoksi eivät vastanneet
Lapsilla on kuitenkin oikeus isään. Jos samanlainen kiusanteko jatkuu, etkä lapsia luoksesi saa, ota yhteyttä johonkin lakimieheen, joka neuvoo, miten asiassa etenet. Lähivanhemmalle laitetaan uhkasakot jne.
Joo, ottaishan sitä lakimiehen jos olis rahaa!!! Kysyttiin neuvoa + hinta-arviota pariltakin. Vastaus oli et 1200 - 1600 ? ja takeita kunnon lopputuloksesta ei ole, eivätkä tienneet yhtää vastaavaa ennakkotapausta :( . Kunnon lopputuloksella tarkoitan: Lapset olisivat SÄÄNNÖLLISESTI isällään (huomioiden myös LOMAT), äiti kuljettaisi puolet (välimatkaa kuitenkin 160 km yhteen suuntaan) tai hyvitystä elatusavussa (äiti uudestaan naimisissa)...
 
Harmaana nyt
Kyllä meille muinoin sanottiin, kun lapsi ei halunnut mennä tapaamisiin ja juteltiin siitä sossussa. Että jos lapsi ei mene tapaamisiin tai estetään menemästä niin sitten tulee virkavalta ja hakee lapsen tapaamiseen
Näin meille sanottiin ja lapsi oli tuolloin vajaa 6v.
No itkien lapsi sitten aina meni ja tuli tapaamisesta. Henkisiä haavoja parannellaan edelleen.
Estetty ei oltu menemästä tapaamiseen. Kerrottiin vain miten lapseen vaikuttaa tapaamiset, itkut ja pelot. Ei auttanut vaikka etävanhemmalla oli päihdeongelma ja mielenterveysongelmia.
Että näin täällä.
 

Yhteistyössä