Tanskassa käyneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Nyt olis mahkut päästä Tanskaan maksamalla vaan matkat. Miehen veli kun teki sinne sopimuksen ja pelaa siis seuraavat 2 vuotta siellä.

Mietin vaan että miten te Tanskassa reissanneet olette sinne menneet? Pääseekö miten helposti autolla ja laivalla? Mitäköhän matkat suunnilleen kustantais?

Enpä tiedä milloin päästään lähtemään. Mies just totesi että hänen täytyy ensin toisen veljensä kanssa mennä tarkastamaan että voiko perheen sinne viedä :whistle: B) . Mutta innoissani olen, en oo koskaan ollut Tanskassa ja ilmeisesti kyseessä on todella idyllinen vanha kaupunki =)

Autolla ja lautalla ollaan menty useamman kerran. tanska on aivan ihana maa! Hinnat on varmasti taas kallistuneet, joten en osaa niistä sanoa, mutta Legolandissa kannattaa käydä, on aivan mahtava! Samoin Kööpenhaminan Tivoli.

juu, viime kesällä oltiin ja se on kyllä meidän suosikkimaa :D kreikan kanssa :D
ihania ihmisiä! kiva kulttuuri!
autolla ja lautalla me mentiin, auto maksaa jotain 150-250e menopaluu ja kilsoja kertyy tukholmasta köpikseen n. 650/suunta.. =)

Me käytiin viime kesänä, lennettiin Köpikseen, vuokrattiin auto ja ajettiin Legolandiin, jossa vietettiin 2 päivää, lisäksi käytiin siinä lähellä Givskund zoossa. Ihan positiivinen kuva reissusta jäi.

Lisäksi olen ajanut useita kertoja maan läpi matkalla eurooppaan ja Köpiksessä olen myös vieraillut aiemmin. Kallista siellä tuntui olevan, tai muuten raha oli hupaa tavaraa.

Ihan kohtuuhintaisia lentojakin on. Eism. Blue1:llä. Olen yleensä aina lentänyt. Sitten vain juna alle tai auto vuokralle. Tanskalaiset on muuten kamalia kaahareita, kannattaa varoa.

Kiitos kaunis vastauksista. Eipä kuulosta kovin kalliilta kulkea ja kun tosiaan ei tarvi asumisesta maksaa.

Nyt täytyy vaan odotella milloin lähdetään oikeesti eikä vaan suunnitella...no, onhan tässä 2 vuotta aikaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
olen kade!!! mä voisin mennä vaikka kerran kuukaudessa, etenkin tutkimaan köpiksen lastenvaatetarjonnan :ashamed: :D :D

Voi ei, älä edes puhu :o . Ei vaan, mä olen niin pihi etten kuitenkaan mitään malttais ostaa. Mutta olis ihana käydä uudessa maassa. Kun tosiaan tuo Tanska on mulle täysin vieras...kuten moni muukin maa.

Siitäkin saa jo kiksejä kun tutustuu nähtävyyksiin ja muuta =)

Alkuperäinen kirjoittaja nytkypylly:
joo, kyllä siellä riittää katsottavaa ja tunnelma on kaikkialla tosi kiva!! =)

Sitä odotellessa =) . Just mietin että pääsis samalla tavalla käymään Norjassa ja Islannissa (en oo niissäkään kummassakaan ollut) kun molemmissa asuu sukulaisia. Miksei sitä aiemmin ole hoksannut käyttää sukulaissuhteita hyväkseen :o .

Ei vaan, en mä noista muista tiedä, mutta miehen veli kyllä ihan toivoo että sinne mentäis. Tietää siis olevansa tervetullut toisten nurkkiin joksikin aikaa...

Autolla olen mennyt monet kerrat, lautalla ja kerran ajanut sen sillan yli, jonka nimeä en enää edes muista... Joku Iso-Beltin...? Hinnat olivat samaa luokkaa siis lautta- ja siltamaksu, että kummalla sitten tykkää mennä :)

Tanska on aivan ihana maa, upeita ja idyllisiä kaupunkeja piparkakkutaloineen. Kööpenhamina tietty erilainen, siellä kun on suurkaupungin meininkiä, mutta upea nähtävyys sekin. Rannat ovat kuin etelän rantoja valkoisine hiekkoineen ja simpukoineen.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Autolla olen mennyt monet kerrat, lautalla ja kerran ajanut sen sillan yli, jonka nimeä en enää edes muista... Joku Iso-Beltin...? Hinnat olivat samaa luokkaa siis lautta- ja siltamaksu, että kummalla sitten tykkää mennä :)

Tanska on aivan ihana maa, upeita ja idyllisiä kaupunkeja piparkakkutaloineen. Kööpenhamina tietty erilainen, siellä kun on suurkaupungin meininkiä, mutta upea nähtävyys sekin. Rannat ovat kuin etelän rantoja valkoisine hiekkoineen ja simpukoineen.

Mä olen muuten mennyt tuon samaisen sillan ALTA :D . Ja kovasti oli väkeä jännäämässä laivan kannella että mahdutaanko vaiko ei...eikä jäänyt tosiaan paljon varaa. Tämä siis sillä Karibian risteilijällä =) .

Mä odotan innoissani tuota reissua mutta saas nähdä koska päästään oikeesti menemään...

Missä päin Tanskaa menette käymään?

Etelä-Tanska on tosi idyllistä seutua. Ihania rantoja, kirkasta merivettä myös Itämeren puolella toisin kuin Suomen rannikolla.

Ihmiset on tosi mukavia. Lasten kanssa on helppoa liikkua. Myös ihan pienille saa tanskalaisista kaupoista purkkiruokia (mm. Hippo- ja Nestle-merkkisiä kuten Suomessakin).

Tanska on ihana maa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä päin Tanskaa menette käymään?

Etelä-Tanska on tosi idyllistä seutua. Ihania rantoja, kirkasta merivettä myös Itämeren puolella toisin kuin Suomen rannikolla.

Ihmiset on tosi mukavia. Lasten kanssa on helppoa liikkua. Myös ihan pienille saa tanskalaisista kaupoista purkkiruokia (mm. Hippo- ja Nestle-merkkisiä kuten Suomessakin).

Tanska on ihana maa :heart:

Mä olen ymmärtänyt että tää olis just eteläistä Tanskaa. Ja sellainen idyllinen vanha kaupunki. Varmasti tosiaan riittää ihasteltavaa ja poitsulle on elämys jo se että pääsee ulkomaille :flower: =)

Yhteistyössä