Tänään vasta tajusin sen oikeasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaat

Vieras
Eli mulla on 2 lasta edellisestä suhteesta ja niillä on mun sukunimi,nyt on uuden miehen kanssa lapsi ja hälle tuli miehen sukunimi.

Tänään sitten tuli kelalta lappu joissa kaikkien lasteni nimet,jotenkin tuntu tyhmälle kun lapsillani on eri sukunimet.

Tosin voi olla että mennään naimisiin jossain vaiheessa jolloin ottaisin varmaan mieheni sukunimen,mutta silti lapsilleni jäisi minun sukunimeni.

Voisin tietysti jättää vanhan sukunimeni ja ottaa perään toisen sukunimen,mutta se ei kuulosta houkuttelevalta ajatukselta kun mulla on r-vika ja molemmissa sukunimessä on r kirjain ja sitten se olisi aika hankala aina lausua:D

tälläsiä sitä tänään miettii..

meillä on kanssa mun lapsi ainut kellä on eri sukunimi ja mietinkin jos vaihtais hänen nimen kaksiosaiseksi? olisko ihan dorkaa? jos nyt on virtanen niin siitä tulisi virtanen-lehtinen

Alkuperäinen kirjoittaja una:
meillä on kanssa mun lapsi ainut kellä on eri sukunimi ja mietinkin jos vaihtais hänen nimen kaksiosaiseksi? olisko ihan dorkaa? jos nyt on virtanen niin siitä tulisi virtanen-lehtinen

Lapselle ei voi antaa kaksoisnimeä.

en laittaisi lapselle kaksiosaista.. minkäikäinen lapsi on, jos on ihan pieni ni muuttaisin samansukunimen ku kaikilla (jos jotain sille haluaa tehä) jos isompi antaisin olla nykyisen

Mun mielestä taas vielä vähän enemmän hassua on se, kun tuttavaperheessämme kahdella vanhemmalla lapsella on isänsä sukunimi, kahdella nuoremmalla lapsella myös isänsä (eri kuin kahden vanhemman lapsen isä) sukunimi, ja lasten äidilla on oma tyttönimi..

Mulla kans on kolmella lapsella ex-miehen sukunimi ja yhdellä nykyisen mieheni sukunimi. Mulla on oma tyttönimeni käytössä, niin että ulko-ovessa lukee kolme sukunimeä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja suski:

Lapselle ei voi antaa kaksoisnimeä.

ihanko totta? hö... no en tiedä oisko se ollut hyvä idea muutenkaan... joskus vaan häiritsee että 1 kuudesta on eri niminen.

Jos joskus hamassa tulevaisuudessa saan uuden mieheni kanssa lapsia tulee munkin lapsilla olemaan eri sukunimet. Vanhin poika on isänsä nimellä ja mahdolliset nuoremmat tulis sit mun tai uuden miehen nimelle. Tää tuntuu mustakin tosi hölmöltä ja oonkin miettiny, ett ottasin poikani omalle nimelleni... tosin tiedän ettei hänen isänsä suostuisi siihen.

Jos joskus menen naimisiin aion pitää oman nimeni.

mä en tiedä saako sitä kaksiosaiseksi ja jos saa niin mun tapauksessa se ei ainakaan käy,vaikka nykyiselle tuo kävisikin niin ei ole mun mielestä oikein reilua lasten isää kohtaan että lapset ottaisi mun nykyisen miehen sukunimen vaikka eipä sillä periaattessa ole väliä ja haluan myöskin että vanhimmat lapset pitävät minun sukunimen ja jatkavat sukua ja jollain tapaa haluan myös niin kuolleen isäni takia näin.

Äitini meni muinoin naimisiin isäpuoleni kanssa ja minulle vaihdettiin isäpuolen sukunimi. Näin ollen meillä kaikilla oli sama sukunimi eikä kukaan ihmetellyt mitään :) Tosin vaihdoin oman sukunimen takas kun täytin 18 v niin karmea oli isäpuoleni, että oli nimestä päästävä eroon!

Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Mun mielestä taas vielä vähän enemmän hassua on se, kun tuttavaperheessämme kahdella vanhemmalla lapsella on isänsä sukunimi, kahdella nuoremmalla lapsella myös isänsä (eri kuin kahden vanhemman lapsen isä) sukunimi, ja lasten äidilla on oma tyttönimi..

Mun perheessä oli täsmälleen näin :D .

Meillä miehen lapsella ed.liitosta miehen nimi ja meidän yhteisillä mun nimeni. Mulla harvinainen sukunimi, josta en luovu edes avioliiton myötä. Mun mielestä ihan ok, eikä lapset ainakaan vielä ole kyseenalaistaneet tätä sukunimiasiaa. Ihan täyssisaruksina ja tasavertaisina heitä kaikkia kohdellaan kun ovat kaikki saman katon alla, nimestä riippumatta =)

Yhteistyössä