Tänään vasta tajusin, että olen tainnut kokea jonkunasteisen henkisen romahduksen.

Yritän, lupaan yrittää. Tosin nytkin tässä itsekseen höpistessä kuulen, miten tuo olkapäällä istuva mikälie muistuttaa, että edessä on sitä ja tätä vaikka mitä ja kaikesta pitää selviytyä.

Niin, sinä vain sanot, että lupaat yrittää. Sen aistii kyllä. Miksi sitä heikkoutta ja heikkouden näyttämistä niin pelkäät? Salli itsellesi. Yhtä ja toista.

Karsi muka pakollisia hommia ja menoja rankalla kädellä (niitä on aina), samoin romuja kotoa (anna tavarat ilmaiseksi pois, äläkä mieti että saisit niistä jonkun euron kirpparilla), osta valmista ruokaa ym. ja ostopalveluja, jos on rahaa tai maksa tutuille pimeästi.

[QUOTE="...";24677606]Mun lilsta:
Kämpän siivous
Kämpän siivous
nukkuminen
paperiasioiden hoit

Kuka ton kämpän siivoaa ja mistä aloitan?[/QUOTE]
Olet vaan ihan helvetin laiska, jos listasi on tuo.

En saa perhetyöntekijää koska olen osa-aikaisesti töissä ja lapset samoin osa-aikaisesti hoidossa. Juurikin tuo ap:n olotila kuulostaa niin samalta.

En ole yh, mies on, luulisin. on vain töissä 16h/vrk /6pv viikosta ja se seitsemäs siltä menee nukkuessa ja ollessa. Yksin pitää kaikki tehdä, yksin kuulemma lapseni halunnut... tota viimeisintä en kyllä usko kosksa minä olin alunperin se joka lapsia Ei halunnut mutta miehen toiveesta annoin periksi...

Huoh, toivottavasti ap saa apua tilanteeseensa, minä en saa.

[QUOTE="vieras";24678105]Mikä sairaus sulla ap on?[/QUOTE]

Verisairaus, joka on aiheuttanut laskimotrombeja ja vaurioittanut sisäelimiä. Lisäksi tulee sitten pitkä lista muita vähemmän vakavia oireita.

Viimeksi muokattu:
Voimia, siulle on viimeaikoina tapahunut niin paljon, että se näkyy siun voinnissa nyt
:hug: :hug: pidä itsestäsi huolta.

[QUOTE="...";24678097]En saa perhetyöntekijää koska olen osa-aikaisesti töissä ja lapset samoin osa-aikaisesti hoidossa. Juurikin tuo ap:n olotila kuulostaa niin samalta.

En ole yh, mies on, luulisin. on vain töissä 16h/vrk /6pv viikosta ja se seitsemäs siltä menee nukkuessa ja ollessa. Yksin pitää kaikki tehdä, yksin kuulemma lapseni halunnut... tota viimeisintä en kyllä usko kosksa minä olin alunperin se joka lapsia Ei halunnut mutta miehen toiveesta annoin periksi...

Huoh, toivottavasti ap saa apua tilanteeseensa, minä en saa.[/QUOTE]

En tajua sun vikinää. Miksi et pidä lapsia enemmän hoidossa että saisit levättyä? Anna mä arvaan, et raski maksaa enempää päivähoidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24677746:
Älä lähde tuolle linjalle. Älä vertaile - ja sinun ei tarvitse olla vahvempi, vaikka kuinka ajattelisit että jollain on rankempaa, aina jollain on rakempaa. Jossain joku jalaton ja kädetön tekee hampaillaan miljonäärien dinnerparty-pukuja jne. Ei sille linjalle. Soo soo.

Sun pitää osata antautua myös sille heikkouden tunteelle, että sun ei tarvitse kestää ainakaan/etenkään siksi, että muillakin on vaikeaa.

Vahvuus on oikeasti yliarvostettua.
Olet sairauslomalla, ja syystä.
Sairauslomalla keskitytään toipumiseen.

Tämä on todella hyvin sanottu, allekirjoitan täysin.

Mulla on hieman sama tilanne, masennusta, ahdistusta, stressiä, pettymystä itseen kun ei saa tehtyä asioita, huono omatunto/syyllisyys kun ei jaksa/pysty jne., ja viime aikoina fysiikkakin on mennyt melko huonoksi. Nyt tuntuu siltä ettei tästä tilanteesta pääse millään pois. On varmaan vaan elettävä päivä kerrallaan ja tietoisesti yrittää lopettaa itsensä syyllistämisen, ja pyrkiä ymmärtää se, että on ihan ok olla välillä heikkokin.

Toivottavasti tilanteesi helpottuu pian! :)

Yhteistyössä