Tänään se tapahtu...TUTISTA EROON!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja goodbye tutti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

goodbye tutti

Vieras
Meidän 1v 10kk poika on jo 2-3päivää ollut ilman tutti päikkäreiden ajan!
Tänään eka yö ilman tutti :) Ja arvaa oliko kova itku kun mamma ei antannut tutti, poika kitisi n.1,5tunti, meinasin jo luovuttaa, mutta sitten noustiin ylös pojan sängystä ja käytiin juomassa, ja takaisin sänkyyn. Poika nukahti heti! Ja mä olen nyt niin iloinen asiasta :) Vielä tuo vaipasta eroon projekti edessä, mutta yksi asia kerralla!

Miten te muut mammat olette päässeet vaipoista eroon? *utelias+neuvoja tattis*

Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Mein typy syö viel tuttia ja on kohta 1v 11kk.Mut ainoastaan päikkäreillä ja yöunilla. :wave: Tsemppiä teille tutittomuuteen..perästä tullaan :D

Juu,ei meidänkään poika käyttänyt tuttia kun päikkäreillä ja yöunilla, ja jos ihan rehellinen olen niin vahingossa se oli ekat päikkärit ilman tutti, katos kun äidillä oli niin kiirre töihin aamulla, ja tutti ja kotiin, eikä vara tutti hoidossa!
Mutta kyllä se vaatii hermoja :D

Tsemppiä teillekin kun aika koittaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Mein typy syö viel tuttia ja on kohta 1v 11kk.Mut ainoastaan päikkäreillä ja yöunilla. :wave: Tsemppiä teille tutittomuuteen..perästä tullaan :D

..niin ja vielä että ehkä kannattaakin aloittaa siitä että jättää tutin pois vain päikkäreiltä ja sitten myöhemmin kokonaan. Koska kun keskustelin hoitajan kanssa niin eka kerta oli kauhea paikka, mutta seuraava päivä oli paljon helpompi...
tänään poika nukahti päikkäreille ilman kitinää ja tuttia! mutta nää yöunet oli kyllä hankalaa pojalle (ja mammalle)!

Meillä poika oli vasta 2v4kk kun jätettiin tutti yöunilta pois. Kerran illalla poika kysyi tuttia ja kerran myöhemmin. Ei itkuja eikä levottomia öitä. Aamulla postilaatikossa odotti oravavauvoilta kiitoksena pari pikkuautoa kun illalla vietiin tutit sinne laatikkoon.

Vaippa on vielä käytössä ja pottatreenit menossa... huonolla menestyksellä

hienoa =) täällä poju 1,5v ja tutti kova sana yöllä ja päikkäreillä sekä jos on suru puserossa eikä muu auta.ennen hoitoon menoa ens vuonna meilläkin vierotus edessä

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Meillä poika oli vasta 2v4kk kun jätettiin tutti yöunilta pois. Kerran illalla poika kysyi tuttia ja kerran myöhemmin. Ei itkuja eikä levottomia öitä. Aamulla postilaatikossa odotti oravavauvoilta kiitoksena pari pikkuautoa kun illalla vietiin tutit sinne laatikkoon.

ihanaa että teillä mennyt noin hienosti tuo tutti jutska :)
meidän poika kyllä hoidossa käyttää vain pottaa kun kakkaa, mutta ei kotona!!! Ja olen vähän yrittänyt opetella sitä pottaan, mutta ei...aina naama punaisena vääntää sinne pottaan, mutta aina vaan se 3 tippaa pissaa...ja sit kova taputus :D

Miä otin pojalta tutin pois sillo, ku se oli pikkasen päälle vuoden
Mut olin niin "hysteerinen" siinä asiassa, ettei vaan vaikuta hampaisiin :ashamed:

Pidä vaan pääsi, ei tuttia enää :D

Alkuperäinen kirjoittaja goodbye tutti:
Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

ihanaa että teillä mennyt noin hienosti tuo tutti jutska :)
meidän poika kyllä hoidossa käyttää vain pottaa kun kakkaa, mutta ei kotona!!! Ja olen vähän yrittänyt opetella sitä pottaan, mutta ei...aina naama punaisena vääntää sinne pottaan, mutta aina vaan se 3 tippaa pissaa...ja sit kova taputus :D

Meillä poika käy myös tarhassa pikkupöntöllä, mutta kotona potta on ihan kirosana... tarhassa siis mielellään istuu, mutta ei kuulemma juurikaan sinne pissaa eikä kakkaa. Nyt ollaan reenattu ihan kylmästi siten että vaippa pois, poika pikkukalsareille (kun on sisällä lämmin) ja matto pois :D

Meidän tyttö kun aloitti tossa pari viikkoa sitten uudella pphoitajalla niin pari ekaa päivää meni siellä nukkumaan ilman tuttia.Mä olinkin ihan että mitäs ihmettä.Mutta sitten se alkoi huutamaan äitiä ja itkemään niin hoitaja oli antanut tutin.Ja hyvä niin..alotellaan vieroitus sitten vaikka ensin kotona..ellei itse päätä tutista luopua noin vain. :)

Muoks. Ja tohon pottailuun;Meillä taas tyttö istuu potalla kotona mutta ei hoidossa.On kumminkin vielä ihan vaipoissa.

meilläkin kotona nykyään potta kirosana kotona. kun ostettiin potta poika oli iloinen asiasta ja pissa ja kakkas silloin tällöin....mutta nyt kun pphoidossa oppinut käymään potassa, niin inhoo pottaa kotona.
Aika omituista...kait meidä poika kuvittelee että kotona ei tarvi potalla käydä, vain hoidossa :D Mitens teillä tuo hampaan harjaus sujuu? Mä ostin tänään 2-6vee hammastahnaa, ja laitoin nuppineulanpään kokoisen kasan sitä, poika harjas itse hyvin, minä autoin jälkeenpäin, mutta tulikin kauhea huuto :D Eikä tuo hammastahnan sylkemin veden kanssa ollutkaan hauskaa vaan piti kaataa mukillisen vettä paidalle, ja nieleskeli tahnat massuun...Ja totesi nannaa!!!

Yhteistyössä