Tänään sähkö on käytännössä ilmaista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli aika tehdä mahdollisimman paljon erilaisia sähköä vaativia ylimääräisiä toimenpiteitä. Itse ajattelin normaalin pyykinpesun lisäksi puhdistaa vedenkeittimen ja kahvinkeittimen kun siinä prosessissa pitää vielä puhdistusvettäkin keitellä muutama sykli läpi. Ollapa sähkösauna, niin pitäisin sen koko illan lämpimänä vähän niin kuin mökkityyliin.

 
No harmi kun pumppu juuri hajosi, enkä voi pestä pyykkiä enkä käyttää tiskikonetta. Onneksi rengaskaivosta saan ämpärillä vettä ja sähkökiukaan voi lämmittää. Samoin kuin melkein yht 600 litran boilerit, ettei pöpöt iske sinne.

Kaikki mahdolliset nyt latinkiin 👍

Ja pitää tsekata pystynkö itse korjaamaan uudehkon pumpun, hyvä kun ei syttynyt tulipaloa, se kävi kaapissaan ihan kuumana aamulla kun yritti turhaan imeä vettä. Kaivossa sitä on runsaasti.
 
:eek: Luulisi noissa olevan jonkinlaiset automaatiot, ettei jatka toimintaa vikaisena. Onko vanhakin laite?
Näissä on vaan perusautomatiikkaa ja nyt se kertoo sen että painevesisäiliössä on liian vähän vettä ja se alkaa pumppaamaan sitä kunnes se on täynnä. Mutta kun vettä ei tule niin se vaan yrittää ja yrittää loputtomiin kunnes virta katkaistaan tai laite hajoaa. Viime vuonna sen hankin ja se on ihan tunnettu merkkituote. Vika on varmaan muualla. Edellinen kesti noin 22 vuotta. Iltapäivällä ehdin katsoa sitä.
 
Näissä on vaan perusautomatiikkaa ja nyt se kertoo sen että painevesisäiliössä on liian vähän vettä ja se alkaa pumppaamaan sitä kunnes se on täynnä. Mutta kun vettä ei tule niin se vaan yrittää ja yrittää loputtomiin kunnes virta katkaistaan tai laite hajoaa. Viime vuonna sen hankin ja se on ihan tunnettu merkkituote. Vika on varmaan muualla. Edellinen kesti noin 22 vuotta. Iltapäivällä ehdin katsoa sitä.
Kerro kun tiedät syyn
 
Eihän niiden kuulu vuotaa tuollaisen vaurion takia.
Ei kuuluisi mutta kun sain tilapäisesti teipattua vuotokohdan ja pumpun toimimaan niin sinne vaan pumpattiin kai 10 minuuttia. Kokeilin hanaakin niin sieltä tuli tulikuumaa vettä kylmältä puolelta. Ei niinkään kuuluisi tapahtua. Lopulta hanoista ei tullut yhtään vettä niin suljin koko systeemin. Olen ihan haavi auki tämän kanssa, mutta tutkitaan.
 
Ei kuuluisi mutta kun sain tilapäisesti teipattua vuotokohdan ja pumpun toimimaan niin sinne vaan pumpattiin kai 10 minuuttia. Kokeilin hanaakin niin sieltä tuli tulikuumaa vettä kylmältä puolelta. Ei niinkään kuuluisi tapahtua. Lopulta hanoista ei tullut yhtään vettä niin suljin koko systeemin. Olen ihan haavi auki tämän kanssa, mutta tutkitaan.
Miten havasta voi tulla tulikuumaa vettä kun siinä on termostaatti? Millaisessa murjussa oikein asut?!?
 
Tänään sähkö on käytännössä ilmaista ja talvikautena taas 35-50 snt kWh. Onko vähintään vuoden määräaikaiset sopparit jo otettu? Hinnannousu alkaa syksyllä taas yhtäkkisesti, jolloin moni myöhästyy kohtuuhintaisista määräaikaissopimuksista. Edelleenkään oikeudenmukaista ja tasapuolista sähkön hintakattoa ei saada aikaiseksi ja sähkötukia jaetaan pääosin hyvätuloisimmille ja suurimmille sähkösyöppötalouksille. Virheistä ei opita, nyt kun oikeistolaisen kepun vastuuministerin Mika Lintilän sijaan TEMissä tulee olemaan joku vastaava oikeistolainen työ- ja elinkeinoministeri lobbaamassa suurituloisia ja energiateollisuutta. Kotiinpäin vedetään taas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sevesiputous : 34264683:
Ei kuuluisi mutta kun sain tilapäisesti teipattua vuotokohdan ja pumpun toimimaan niin sinne vaan pumpattiin kai 10 minuuttia. Kokeilin hanaakin niin sieltä tuli tulikuumaa vettä kylmältä puolelta. Ei niinkään kuuluisi tapahtua. Lopulta hanoista ei tullut yhtään vettä niin suljin koko systeemin. Olen ihan haavi auki tämän kanssa, mutta tutkitaan.
Jos pitkä vesiputki hörsii kaivosta ilmaa, on se täytettävä uudelleen vedellä jos haluaa toimimaan. Siksi oman kaivon vettä käytetään niin et ei ole kaksi hana yhtaikaa käytössä koskaan.
 
Jos pitkä vesiputki hörsii kaivosta ilmaa, on se täytettävä uudelleen vedellä jos haluaa toimimaan. Siksi oman kaivon vettä käytetään niin et ei ole kaksi hana yhtaikaa käytössä koskaan.
Et lukenut vastaustani, siitä selvisi että putkeen on tullut poikittainen murtuma ja sieltä se pumpun sisältämä vesi valui ensin ulos ja sen jälkeen se yritti pimeän lisää mutta tuli vaan ilmaa. Eikä ole aiemmin ollut mitään ongelmia vaikka olisi taloni kaikki kuusi hanaa auki samaan aikaan.
 

Yhteistyössä