tänään olis ollu opintolainen eka lyhennys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jybis harmaana

Vieras
mutta tilillä ei ole sitä viittäkymppiä.
mites nyt käy?
meneekö se lyhennys automaattisesti sitten kun tilillä on tarpeeksi rahaa?
luin nettipankista että tänään on eka lyhennyspäivä,mitään informaatiota ei oo tullu paperina kotiin tuosta :o
siellä lukee vaan että eka erä on nyt tänään ja viimenen vuonna 2011
ja maksetaanko korot lyhennyksen yhteydessä vai meneekö ne 2krt vuodessa niinkun silloin kun ei lyhennä?

lähetin tästä kysymykset verkkopankin kautta ja sain vastauksen joka oli kun suoraan kelalta!

Noi ihan riippuu siitä mitä olet pankin kanssa sopinut, onko sulla lainalle suoraveloitussoppari tililtä vai miten? Yleensä maksuerä käsittää sekä lyhennyksen että koron.

se riippuu siitä millasen maksusuunnitelmat oot tehny...oliko se että kolmena päivänä kokeilee ottaa tilitä rahaa ja sit jos ei oo nii rästiin jää ja korot siihen lisäks jos ei maksusuunnitelmassa että lyhennys + korot on sen 50?...

mulla lukee siellä summana 52e ja risat,ei mitään koroista.
ja en oo sopinu mitään pankin kanssa.sieltä ei oo tullu mitään ppstia ol:aa koskevaa siis.
hyvä tietää että jos osuu viik.lopulle niin ne menee vasta maanantaina,täytyy lainaa jostain tuo päälle 50e.
kun kysyin nettipankissa että miten voi tehdä suoraveloituksen niin kuulema sieltä toistuvista maksuista,mutta se ei hyväksy tuota opintolainan "tilinumeroa" eli en voi sitä tehdä.
eikä ole tullut paperilaskuakaan..
arvatkaapas 2kertaa mikä pankki!alkaa ässällä *raivoaa*

Meillä ainakin oli aikoinaan opintolainoissa maksusuunnitelman teko samalla kun laina nostettiin, ja ellei siihen jälkeenpäin tee muutoksia, niin se sama pätee edelleen. Eli ei sieltä automaattisesti mitään papereita enää tulekkaan.

sun pitää tehdä pankin kanssa se maksusopimus ja korot tulee sit siihen lisäks kun ei ole muuten maksusta sovittu...pankki ei laita mitään papereita jos ei ole lainanmaksusuunnitelmaa tehty heidän kanssaan...mä jouduin ainakin käymään pankissa allekirjoittamassa maksusopimuksen jossa näkyy erät ja korot ja mulla menee ne korotkin joka kuukaus niin ei tule sit niin isoa mäjäystä 2 kertaa /v

Alkuperäinen kirjoittaja Kat:
Siis olethan sä sitä lainaa ottaessa tehny sopimuksen ja maksusuunnitelman. Kaiva siis ne sopimuspaperit esille ja katso, mitä niissä lukee.

diudidiudi..täytyy alkaa kaivelemaan,tästä on nyt jokunen vuosia aikaa kun lainan oon nostanut.jos ei muuta niin soitan maanataina sinne pankkiin.

Yhteistyössä