Tänään oli eräässä helsinkiläisessä alepassa kova ryysis punalappuisiin tuotteisiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punainen täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

punainen täti

Vieras
Siis minä siellä myös ryysin, pienituloinen sairaseläkeläinen kun olen, mutta olipa meitä monta! Siis ihan laidasta laitaan, oli mummoa ja vaaria, maahanmuuttajaa, lapsiperhettä, laitapuolekulkijaa jne. Tuossa alepassa on todi usein sunnuntaisin todella hyvää ruokaa -50% sana on varmaan kiirinyt, koska siellä oli tungos! Ostin marinoimatonta broilerin filettä ja kalaa + salaatin.
Kovasti on ruoanhinta pistänyt ihmisiä miettimään mitä kannattaa ostaa ja millä rahalla. Eräpäivä noissa tuotteissa on huomenna. Kala syödään tänään, kanat meni pakkaseen.

Ostatteko te "punalappusia" ja jos niin mistä syystä? Me rahansäästämis ja ekologisuus mielessä.

Mä hyvin harvoin ostan punalappuisia ruokia ja pyrin ostamaan vähän kerrallaan muutenkin, koska ei ole mitään takeita siitä, milloin mitäkin ehtii ruoaksi asti valmistaa. Kaikkein ikävintä on mun mielestä heittää avaamattomia ruokapaketteja pois. Mutta siis voin ostaa jotain alennuslapulla merkittyä, jos aivan varmasti tiedän sen tulevan syödyksi samana päivänä.

Tilanne toki on varmasti eri, jos toinen vanhemmista on kotona pienten lasten kanssa - silloin niitä lappuruokia voi olla ihan järkevää ostaakin.

Me ostetaan joskus kun kohdalle sattuu. Yleensä lähinnä lihatuotteita. Pakastimeen suoraan ja aika nopeasti sitten tehdään ruuaksi. iso säästöhän siinä tulee kun varsinkin kana on pirun kallista.

ostan aina jos on tarjolla ja yleensä sit ostan sen verran kun vain pakkaseen mahtuu. iso säästö. ruoka kallistuu koko ajan joten hyvä että jostain voi nipistää. asian ekologista puolta en ole osannut edes ajatella.

Aina ostan punalappusia jos tulee vastaan jotain edes siihen suuntaan mitä olin ostamassa. Välillä ilman suunnitelmaa kauppaan mennessä päivän-ruoka-päätös syntyy just punalappusten perusteella :D
En keksi yhtään syytä miks niitä ei vois ostaa vaikkei rahapulassa oliskaan :)

Mä melkeen lyön vetoa et olen palstan rahallisesti köyhin ihminen,mutta en KOSKAAN osta punalappu ruokia.
Ruoka on mulle niin ihanuus että se ostetaan tuoreena ja eineksiä käytän kyllä mut ostan vaan jos on muutama päivä sitten valmistettua.

Yhteistyössä