Tänään loppui imetys. Omalla tavallaan aika haikeaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cycadeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cycadeen

Vieras
Toisaalta ihanaa, sillä imetys on ollut jo ihan taakka viimoset kuukaudet ja oli jo korkea aikakin (tyttö 1v6kk!!). Potkua lopetukseen antoi lääkekuuri. On sitä hupsu, kun jotain imetyksen lopetusta surustelee..

mä haluisin jo lopettaa kun käy jotenkin raskaaksi, mutten oikein vaan pysty. haluisin jättää sen korvikeläträämisen pois kun ei oo ees tiskikonetta. olis vielä 3,5kk jälellä että voi antaa tavallista maitoo, oonko jotenkin hölmö? :ashamed:

Haikeeta on, haikeeta. Mun poika vieroitettiin 2v.4kk ikäisenä. Nyt liki 3vuotiaana vieläkin joka päivä muistuttaa ja pyytää HYVÄÄ TISSIMAITOA. Jos oon ihan rehellinen, voin tunnustaaa, että pari kertaa on päässyt "vanhoja muistelemaan".

Alkuperäinen kirjoittaja hassu:
mä haluisin jo lopettaa kun käy jotenkin raskaaksi, mutten oikein vaan pysty. haluisin jättää sen korvikeläträämisen pois kun ei oo ees tiskikonetta. olis vielä 3,5kk jälellä että voi antaa tavallista maitoo, oonko jotenkin hölmö? :ashamed:

Et oo hölmö minusta ainakaan! Minä imetin molemmat pojat reilu vuoden vanhaksi, joten siirtyivät sit suoraan tavalliseen. Hölmöä minusta olisi siirtyä korvikkeisiin jos itseltäkin maitoa tulisi.. (tuo oli kyllä tänne palstalle liian pahasti sanottu, mut minä yritän pitää mielipiteeni ja ottaa haukut vastaan B) )

Mie imetän vielä muutaman kuukauden (kaksoset 10kk) jos vain vauvat samaa mieltä. :) Esikoista imetin 10kk ja lopetin kun luulin, ettei poika rintaa enää halua kun puri ja kääntyili ja toista 1v 2kk ja lopetin, koska odotin kaksosia rv 27 tjsp. ja halusin, että tyttö ns. unohtaisi rinnan ennen vauvojen syntymistä. Nyt sitten pitempään, lisää vauvoja ei tule, ellen sitten hurahda iltatähtiajatukseen joskus...

noita on molempia imetetty reilu 1v3kk ja haikeeta on ollu vaikka toisaaltaan kamalan vapauttavaa kun ei tarvi olla "niin kiinni" tenavassa kokoaikaa.

Ja yhdyn kookoksen sanoihin että mitä järkeä siirtyä korvikkeelle jos maitoa tulee eikä lapsi temputtele tissillä, tosin mäpä oonki pihi ja mietin sitä säästöä kun ei korviketta juo..

Muistan tunteen.. Poika oli 1v4kk kun ajattelin vihdoin laittaa maitobaarin kiinni. Olin aiemmin ajatellut, että lapsi sais itse vierottaa itsensä mutta alkoi olla itselle enemmän riesa kuin ilo. Mutta kuitenkin itkin ja taistelin ja vakuuttelin itselleni tekeväni edes vähän oikein..
Tsemppiä! Uskon, että mietit vielä monesti olikohan se kuitenkaan ihan pakko mutta kyllä nekin ajatukset loppuu! :) Mä ainakin oon mukana hengessä!

Yhteistyössä