Tänään koettua virpojista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
kyllä mulle kelpas muksuna se pelkkä suklaa-muna! Mun mielestä tossa pussissa oli aika paljon...

Eilen töissä yksi rouva pyysi vaihtorahoja 5? seteleinä, kun tulee niitä virpojia, mä olin vähän monttu auki koska itse aikoinaan sain joltain 10mk kolikon ja olin ihan pää pyörällä, että HIRVEEN PALJON ANTOI :)

Oliko 10 markan kolikkoja? :ashamed:

juu-u
=)

En lainkaan enää muista millaisia rahoja markat olivat! :D

10mk:n kolikoissa oli kahta eri metallia, muistuttivat kahen euron kolikkoa. Ja sellainen metson kuva. Itse asiassa siitä ei oo kauankaan kun sain 10mk:n kolikon kaupasta vaihtona kun piti saada 2e, mut en tod. huomauttanu kassaneidille mitään;)

Miksi? :P jäit vähän häviölle

Nih, häviölle kaks markkaa :D
Harmitti kun ei tullu markka-aikana jätettyä kolikoita jemmaan et vois sit omille lapsille vaikka joskus näyttää niin kyl mulle nyt kelpaa :)

Tollanen pussukka täynnä vaikka mitä on minusta tosi paljon, mitä ne muksut oikein odottaa? Täällä ei vielä oo käyny yhtään noitaa ja alan toivomaan pian ettei tulisikaan ku on kulhossa vaan tikkareita, alkavat vielä parkumaan. ;)

"Kysy suomalaisvirpojilta onko ne kastettu, kuuluuko ne kirkkoon ja tietääkö ne miksi virvotaan, olen varma että 99% ei tiedä vastausta."
hmm..niin, ainakin länsisuomessa virpominen ei mitenkään oo liittynyt kirkkoon eikä kasteeseen. virpominen on siellä juontanut juurensa täysin pakanallisista perinteistä.että näin...

Kävin viemässä roskat j arvatkaa mitä oli meidän ulko-oven roskikseen laitettu?!?
Se samainen pussi jonka annoin virpojille,siis oli avattu mutta kaikki karkit oli siinä pussissa? se yksi PUSSI oli siihen roskiin laitettu? meillä siis sellainen avonainen pikku roskis tuossa oven edustalla (kerrostalo)
että JOO nyt taitaa loppua meillä virpojille valmispussit :( ottakoot sitten karkin jos haluaa :( pakko ei kenenkään ole ottaa. Tällä samaisella lapsella jota nyt epäilen että on heittänyt pussinsa poiskin oli muuten kassi tyhjän näköinen kun muilla oli jo aikamoinen saalis
voi #¤%#/&%¤

Pelastin pussin nyt kotiin kun karkit oli paperissaan ja koskemattomina sekä tuo roskiskin oli muuten ihan tyhjä.

Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Meillä kävi somali lapset virpomassa, ja tää on kirjoitettu hyvällä!

Öö tuota muslimit palmusunnuntaita toivottamassa :o suo anteeksi mutta mun mielestä aika outoa.

Joo joo, niin varmaan. Sä vaan haluat kannustaa ulkomaalaisvihaan. Haluat, että ihmiset alkaisivat haukkumaan somaleita.

Ne lapset on voineet olla kristittyjäkin.

Ja muuten, millä tavalla kuvittelet pääsisäisnoitien ja virpomisen liittyvän kristinuskoon...? :o

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kävin viemässä roskat j arvatkaa mitä oli meidän ulko-oven roskikseen laitettu?!?
Se samainen pussi jonka annoin virpojille,siis oli avattu mutta kaikki karkit oli siinä pussissa? se yksi PUSSI oli siihen roskiin laitettu? meillä siis sellainen avonainen pikku roskis tuossa oven edustalla (kerrostalo)
että JOO nyt taitaa loppua meillä virpojille valmispussit :( ottakoot sitten karkin jos haluaa :( pakko ei kenenkään ole ottaa. Tällä samaisella lapsella jota nyt epäilen että on heittänyt pussinsa poiskin oli muuten kassi tyhjän näköinen kun muilla oli jo aikamoinen saalis
voi #¤%#/&%¤

Pelastin pussin nyt kotiin kun karkit oli paperissaan ja koskemattomina sekä tuo roskiskin oli muuten ihan tyhjä.

Minäpä en taida uskoa juttujasi.

voi #¤%#/&%¤

:o :o :o

Löysimpäs tämän ketjun :) Eräs naapurin täti soitti oikein kiittääkseen mitä paperikassista oli löytynyt olivat ollet tosi tyytyväisiä ja näi sai pikkuvelikin hiukan naposteltavaa :)
Oli kyllä ihana kaiken tämän jälkeen kun joku oikein kiiittääkin :) lapset jotka kävi oli siis isommalla kokoonpanolla miltei naapuri talosta :)

Kerroin hälle tapahtuneesta ja hmm noh tällä lapsella hiukan erikoinen perhe/tausta mutta harmittaa ettei ollut antanut namejaan näille muille tai antanut minulle sen heti takaisin kun namit ei kelpaa.
Opin taas itsekin että kysyn josko haluaa karkkia tai sitten voi olla ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja ge:
Nykyajan lapsille kelpaa vaan raha.... :(

Pitäisikö sanoa, että mitä aikuiset edellä sitä lapset perässä. Muutenkin ollaan liian rahamaailmassa. Kaikki lasketaan rahassa joten lapsetkin oppivat, että rahaa sen olla pitää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
kyllä mulle kelpas muksuna se pelkkä suklaa-muna! Mun mielestä tossa pussissa oli aika paljon...

Eilen töissä yksi rouva pyysi vaihtorahoja 5? seteleinä, kun tulee niitä virpojia, mä olin vähän monttu auki koska itse aikoinaan sain joltain 10mk kolikon ja olin ihan pää pyörällä, että HIRVEEN PALJON ANTOI :)

Oliko 10 markan kolikkoja? :ashamed:

juu-u
=)

Tais olla vähän saman näköinen kuin nykyine 2e.

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Meillä kävi somali lapset virpomassa, ja tää on kirjoitettu hyvällä!

Öö tuota muslimit palmusunnuntaita toivottamassa :o suo anteeksi mutta mun mielestä aika outoa.

Joo joo, niin varmaan. Sä vaan haluat kannustaa ulkomaalaisvihaan. Haluat, että ihmiset alkaisivat haukkumaan somaleita.

Ne lapset on voineet olla kristittyjäkin.

Ja muuten, millä tavalla kuvittelet pääsisäisnoitien ja virpomisen liittyvän kristinuskoon...? :o

:laugh:

Virpojathan kuvaavat jeesuksen matkaa jerusalemiin. Huom, kuvaavat! Kirjoitin googleen ja siellä oli

Löysimpäs tämän ketjun :) Eräs naapurin täti soitti oikein kiittääkseen mitä paperikassista oli löytynyt olivat ollet tosi tyytyväisiä ja näi sai pikkuvelikin hiukan naposteltavaa :)
Oli kyllä ihana kaiken tämän jälkeen kun joku oikein kiiittääkin :) lapset jotka kävi oli siis isommalla kokoonpanolla miltei naapuri talosta :)

Kerroin hälle tapahtuneesta ja hmm noh tällä lapsella hiukan erikoinen perhe/tausta mutta harmittaa ettei ollut antanut namejaan näille muille tai antanut minulle sen heti takaisin kun namit ei kelpaa.
Opin taas itsekin että kysyn josko haluaa karkkia tai sitten voi olla ilman.

Tosi outoa kyllä toi lapsen käytös! En keksi oikein muuta syytä, kuin että olisko ollut jostain syystä allerginen kaikelle mitä pussissa oli. Mutten silti tajua, miksi heittää ne roskiin.

Tosi hienot pussit olit kyllä tehnyt, täällä ei virpojia käynyt, olin varannut karkkia sillee että jonkun kourallisen olisin noita rakeita antanut. Nyt meni omaan suuhun :)

Voi vitsi, meillä oli suklaamunia varattuna, mutta eipä käynyt yhtään virpojaa..tai no kaks vähän isompaa jotka kerkesivät livetä sillä aikaa kun otin kattilan pois liedeltä, meni korkeintaan 30 sekuntia..siellä ne tienristeyksessä kääntyivät kattomaan kun avasin oven, eivät kai kehanneet enää tulla takaisin :D

Mutta mä en aapeena ihan heti tuomitsis poikaa, jos oli vaikka ujo ja allerginen eikä kehdannut mainita siitä? Tai mistäs sitä tietää vaikka perheen äidillä tai isällä viiraisi päästä ja ovat kieltäneet karkin syönnin. Tämmösiä spekulaatioita yhtälailla kuin ap:n ajatus. Vaikea kuvitella että pienelle ei makea kelpaisi..

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Suupielet oli hymyssä kun kysyi, ja minä vastasin niin suupielet meni ales ja pää painuksiia sekä selän käänti.. joten sellainen tulkinta.
Kyse noin 7-8vuotiaasta.

Provo, paljastit itses.

Äkä USKOKO AP

siis se oli sinun lapsi jolle ei käytöstapoja olla opettu :laugh:

Yhteistyössä