Tänään kaupassa nähtyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just det
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmettelen sellasia peräkammarin mameja joiden mielestä pojan pitää pitää poikien värisiä vatteita, kai pitävät itsekkin sitten kukkamekkoja pitkin peltoja juostessaan niin että reidet läpsyy yhteen ja miehet mainostaa kaljaa lipoissaan :D Onko juntimpaa kun poikien ja tyttöjen värit..

[QUOTE="vieras";27014811]Sähän kävit aikaisin kaupassa. Mikä kauppa oli auki puolilta öin?[/QUOTE]

:D Ok, sori. Eli EILEN kaupassa nähtyä! En hoksannut katsoa kelloa, että oli jo pyörähtänyt seuraavan vuorokauden puolelle.

Mä oon taas ihan hirviöäiti mutta mä jopa yritin painostaa tyttöä vaaleansinisen Angry Birds-maton valintaan kun musta se olis sopinu paremmin sen pinkin prinsessamaton kanssa. Ei kylläkään suostunu ni ostettiin sit punainen. Poika taas halusi punaisen ihan itse kun sopii musta-punaisiin Autot-verhoihin paremmin.

Valitettavasti noita vanhempia vielä on jotka valitsevat pojille vain poikien värejä. Mun neljä vuotiaan lempiväri on vaaleanpunainen. Hän on onneksi tyytynyt punaisiin vaatteisiin, kun pojille on vaikea löytää vaaleanpunaista kun en kuitenkaan mekkoa halua ostaa eikä hän halua mitään prinsessa kuvia.

[QUOTE="vieras";27017132]Valitettavasti noita vanhempia vielä on jotka valitsevat pojille vain poikien värejä. Mun neljä vuotiaan lempiväri on vaaleanpunainen. Hän on onneksi tyytynyt punaisiin vaatteisiin, kun pojille on vaikea löytää vaaleanpunaista kun en kuitenkaan mekkoa halua ostaa eikä hän halua mitään prinsessa kuvia.[/QUOTE]

Mitä pahaa siinä on, etten pue poikavauvaa pinkkeihin, enkä tyttövauvaa vaal.sinisiin?

Hirveä napina äitiyspakkauksen väreistä, mutta tässä ketjussa kaikki onkin eri mieltä.

Vai onko se iästä kiinni? Miksi?

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Mäkun oon ajarellut että kunnon puhdas punainen on neutraali väri :O
Apua, mä en osaa värikoodeja!

Meidän 5v on ilmoittanut että haluaa punaisen talvitakin, koska kaikki hienot jutu on punaisia. Paloauto, SalamaMcQuuen, ferrari... Ja mielläni olen yksivärisiä punaisia pojalle ostanut, kun se on helppo väri asustaa sukupuolen mukaan ja menee sitten pikkusiskolle nuo punaiset vaatteet myöhemmin.

Ei nää aina ole niin yksioikoisia juttuja. Meilläkin minä vanhempana sanon viimeisen sanan siinä, mitä ostetaan ja missä väreissä. Syynä ei niinkään ole se, että minun mielestäni on olemassa tyttöjen ja poikien värit ja että poikieni pitäåisi pukeutua vain poikaväreihin. Lähinnä syynä on se, että en kovin usein ostele vaatteita ja kun ostan, haluan että sitä vaatetta todella käytetään. Jos poikani haluaa pinkin paidan, en sitä hänelle suostu ostamaan, koska tiedän että seuraavana päivänä päiväkodissa joku tulee ja sanoo sitä tyttöpaidaksi, jonka jälkeen poikani ei enää koskaan suostu kyseistä paitaa päälleen laittamaan. Eli siitä tulisi turha hutiostos.

Meillä on 2 poikaa ja 1 tyttö, joten senkin takia joudun vähän noita värejä miettimään. Eli esim. polkupyörä yritetään ostaa mahdollisimman neutraalina värinä, koska sen tulisi kiertää pojilta tytölle. Samoin esim. talvihaalarit yritän saada hommattua neutraalin värisenä, jotta asusteilla voin saada siitä sopivan sekä pojille että tytölle.

[QUOTE="Plop";27017360]Mäkun oon ajarellut että kunnon puhdas punainen on neutraali väri :O
Apua, mä en osaa värikoodeja!

Meidän 5v on ilmoittanut että haluaa punaisen talvitakin, koska kaikki hienot jutu on punaisia. Paloauto, SalamaMcQuuen, ferrari... Ja mielläni olen yksivärisiä punaisia pojalle ostanut, kun se on helppo väri asustaa sukupuolen mukaan ja menee sitten pikkusiskolle nuo punaiset vaatteet myöhemmin.[/QUOTE]

Jeps, meidänkin pojalla on parempana ns. kauppatakkina punainen takki. Isosiskolta jäi ja siinä on sellainen malli, että sopii tytölle ja pojalle. Parisen viikkoa sitten tuolta varastosta sitä kokeiltiin ja vähän mietin, että suostuukohan poika pitämään. Mutta poika huudahtikin, että "Jes! Hieno!":D Et kelpasi :)

Pyörä on myös tytön entinen ja on punainen. Seuraavaa tuskin suostuu käyttämään kun on kirkkaan pinkki... mut katotaan sitten mitä itse sanoo :)

En lukenut koko ketjua, ja on totta että on takaperoista juuttua tyttöjen väreihin,tai poikien väreihin..joku asia tässä kuitenkin nyt on etten voi pitää vanhempia kamalina. Luulen sen olevan se, ettei kaikki saa minkään väristä. idk= i don't know

Yhteistyössä