Tänään ekaa kertaa jouduin jättämään koirani koiraparkkiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eevee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eevee

Vieras
Oltiin erämessuilla ja luulin että koira saisi olla siellä mukana. Portilla kuitenkin sanoivat että koiran on mentävä koiraparkkiin. Sinne se raasu häkkiin jäi hölmönä katsoo että WTF. Ei kauaa kierretty kun oli "vauvan" luo kiire.

Mä kerran satuin yhtäaikaa erään pariskunnan kans maatalousnäyttelyissä portille ku järkkärit kielsi heitä viemästä koiraa alueelle. Ja selittivätki vielä syyn juurta jaksain. Tämä pariskunta alko koukutteleen ku pikku kakarat että mehän ei koiraa jätetä toisten hoitoon. Oli sellanen pikkunen karvapallero.
No eipä heidän auttanu muu ku lähtä kotia ku alueelle ei saanu koiran kans mennä vaikka oli kuin pieni tahasa.

En mä kiukutellut vaan kysyin että missä tää parkki on ja sinne vietiin koira. :) Mutta eka kerta kun jätin koiran noin, oli mulle varmaan kamalampaa kun koiralle! :D Kun mentiin hakee sitä, siellä se istui samassa asennossa pää kallellaan suuntaan mihin lähdettiin.

[QUOTE="vieras";26434695]Mä kerran satuin yhtäaikaa erään pariskunnan kans maatalousnäyttelyissä portille ku järkkärit kielsi heitä viemästä koiraa alueelle. Ja selittivätki vielä syyn juurta jaksain. Tämä pariskunta alko koukutteleen ku pikku kakarat että mehän ei koiraa jätetä toisten hoitoon. Oli sellanen pikkunen karvapallero.
No eipä heidän auttanu muu ku lähtä kotia ku alueelle ei saanu koiran kans mennä vaikka oli kuin pieni tahasa.[/QUOTE]

Säännöt on säännöt. Piste. Ei tullut mieleenkään jäädä kinaamaan asiasta. Moni siellä uhmasi tätä kieltoa ja koiria oli mukana ihmisillä. Vähän väliä kuulutettiin että muistakaas että koirat on kiellettyjä täällä ja opastettiin mistä parkki löytyy.

Mutta näitä "minähän en mun mussukkaani muille jätä" tyyppejä kyllä löytyy.

en ymmärrä muutenkaan miksi se koira pitää raahata joka paikkaan. Vaikka olisikin pieni niin kuitenkin. Varmaan koira nauttii aivan mielettömästi Stockmannin hulluista päivistä, ilotulituksen MM-kisoista ja MM-jääkiekkojuhlasta. Eikä erämessutkaan sitä koiraa välttämättä hirveästi kiinnosta! Tokihan sen ymmärtää jos tulee pitkän matkan päästä ja on helteet, että autoon ei jätetä, mutta onhan koirille paikkoja ja hotellit, mökkimajoitus yms.

Meillä koira on aina reissuissa mukana, mutta jää kyllä aina hotellille tai mökille. Ei tulisi mieleenkään raahata jonnekin Muumimaailmaan!

Kun kuitenkin yleisissä järjestyssäännöissä sanotaan, että markkina-aikana ei koiraa voi viedä paikalle, niin miksi sen kanssa pitää yrittää? Torilla ei normisti ole valvojia kieltämässä ja ihmiset toimii niinku haluaa, mutta messut yms rajatut markkinat, niissä voidaan sitten olla vähän tarkempiaja tiukempi ajärjestyssäännön mukaisesti.

Aina oppii uutta. Mä oikeesti luulin että koira saa olla mukana. Ja syy miksi koira oli mukana on se että olimme yötä tuttavien luona ja sieltä kun lähdimme, poikkesimme siellä messuilla. Eli ei ollut paikkaa minne turre jättää. Ja tosiaan oli EKA kerta kun joutui tuollaisessa kokonaisen tunnin viettämään, on kuitenkin 6v eli emme todellakaan ota koiraa mukaan jos sille on vaan muu paikka.

Olishan se pitänyt arvata että nillittämään aletaan. No, meillä oli ns poikkeustilanne ja siksi koira messissä.

Yhteistyössä