Tänään alkaa itku kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jonteri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jonteri

Jäsen
01.10.2006
303
0
16
Minä menen esikoisen kanssa vanhemmilleni yöksi, ja mies jää kuopuksen kanssa kotiin. Koitetaan saada joku roti tähän meidän yöelämään, kun tyttö on 8kk, ja edelleen heräilee 4-7 kertaa yössä. Ja MIKÄÄN muu ei auta kuin tissi :| Huutaa ihan sinisenä vaikka 2 tuntia, jossei tissiä saa, eikä oo nälkä, haluu vaan lohduksi ja tutiksi |O
Päätettiin siis että meen vanhemman kanssa tohon 500m päähän mun porukoille, jotta maito ei haise...ja isi pitää unikoulua. Mä en varmaan nuku sekuntiakaan kun mietin kuinka pieni täällä vaan onnettomana huutaa :ashamed: Miten voikin tällanen asia saada näin isoja tunteita itessä aikaan :o Haluan viel imettää, mutten montaa kertaa yössä olla tuttina :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Siis aikomus on huudattaa lasta?

Niin, no todennäköisesti tyttö itkee aikansa, mut tarkotin lähinnä että mua itkettää olla erossa ja vierottaa.. Mut pakko saada itekkin unta joskus, kun nyt uni jää alle 6 tuntiin vuorokaudessa, enkä oikeesti jaksa olla hyvä äiti väsyneenä. Mut hyvä jos jotkut jaksaa...

Meillä esikoinen oli 6-7kk ikänen ku alettiin antaan vaan vettä yöllä!! Hyvin onnistu ja meillä ruvettiin nukkuunki paljon paremmin!! Aivan oikee aika!!! Tsemppiä!!
Tähän löytyy sitte monta voimakasta mielipidettä!!!

Tsemppiä vieroitukseen! Meidän tyttö oli myös täysin tissiriippuvainen 7kk asti. Ei siis suostunut pulloon päin vilkaisemaankaan. Meidän oli myös pakko "pakottaa" hänet pullolle, koska mä lähdin töihin ja mies jäi kotiin tytön kanssa. Meillä ei tuohon aikaan sentään enää yösyöntiä ollut. Me tehtiin silleen, että pe-iltana imetin tytön vielä unten maille ja sitten la aamulla tarjottiin pulloa. Eihän se kelvannut. Tyttö ei kuitenkaan huutanut/itkenyt. Touhuili omiaan, kunnes alkoi vähän kitistä, tarjottiin taas pulloa (toki söi aamupuuron välillä). Tyttö kieltäytyi pullosta muistaakseni 15 tuntia (joista nukkui yöunia 10h), kunnes sitten maidonhimo oli kasvanut niin suureksi, että tarrasi pullosta kiinni ja imutteli ihan hirmuiseen tahtiin kaksi pullollista (400ml) maitoa. Pari vuorokautta oli silloin tällöin vähän vastahakoisuutta pulloa kohtaan, mutta loppujen lopuksi aika helpolla päästiin. Ja tämä vieroitus tehtiin ihan täysin neuvolan tädin neuvoja noudattaen.

Mä en oo kolmeen yöhön antanu tissiä yöllä *tuulettaa*

Tyttö nukahti pe ja la iltoina tissin jälkeen, ja n 5 kertaa yössä mies oli silitellyt hänet takaisin uneen. En tiedä oliko mun evakossa olemisella vaikutusta, mut ei tarvinnu enää viime yönä kertaakaan ottaa tyttöä syliin vaan ne vaivaiset 3 (jee- ennätys) kertaa kun hää itki, niin mies minuutin verran silitteli, ja likka nukahti uudestaan sänkyynsä. =)

Ihana mies, kun jaksoi tehdä tän, mä sain nyt kahtena yönä yli 8 tuntii katkeematonta unta :o :heart: Jaksaa äiti jo ihan eri tavalla :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jonteri:

Tyttö nukahti pe ja la iltoina tissin jälkeen, ja n 5 kertaa yössä mies oli silitellyt hänet takaisin uneen. En tiedä oliko mun evakossa olemisella vaikutusta, mut ei tarvinnu enää viime yönä kertaakaan ottaa tyttöä syliin vaan ne vaivaiset 3 (jee- ennätys) kertaa kun hää itki, niin mies minuutin verran silitteli, ja likka nukahti uudestaan sänkyynsä. =)

Ihana mies, kun jaksoi tehdä tän, mä sain nyt kahtena yönä yli 8 tuntii katkeematonta unta :o :heart: Jaksaa äiti jo ihan eri tavalla :whistle:

Onneksi olkoon sulle!!!! On se varmasti ihana tunne, kun saa nukkua kunnolla!!!

Ja vispilälle kans ONNITTELUT, jos on sellainen superäiti, ettei tarvi ikinä lapsia huudattaa....

kiva juttu =) varmasti sinä jaksat nyt paremmin kun saat yösi nukkua hyvin =) kannatti tehdä se =)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Siis aikomus on huudattaa lasta?

Niin, no todennäköisesti tyttö itkee aikansa, mut tarkotin lähinnä että mua itkettää olla erossa ja vierottaa.. Mut pakko saada itekkin unta joskus, kun nyt uni jää alle 6 tuntiin vuorokaudessa, enkä oikeesti jaksa olla hyvä äiti väsyneenä. Mut hyvä jos jotkut jaksaa...

Minä aikoinaan nukuin poikien huoneessa kolme yötä ja tytär isänsä kanssa 9-kuisena.
Hyvin meni, ei juurikaan isälleen edes itkenyt. Eka yönä vähän mutta toisena tytyytyi jo tuttiin ja nukkui.
Ihan hyvä ikä lopettaa yöateriat jo. Meillä ainakin alkoi päivällä paremmin syömään soseitakin kun ei yöllä syönyt.
Onnea matkaan:)

Kiva, että teillä homma onnistui!
Meillä nuorempi huus aikanaan 2 vuotta putkeen kaikki yöt niin, että parhailla kerroilla heräiltiin n. 20 krt yössä siihen huutoon... syytä ei ikuna löytynyt ja 2 ikävuoden jälkeen tyttö oppi itestään nukkumaan... Kumpa tästä tulokkaasta ei tulisi ihan yhtä kovaäänistä yöeläjää! =)

Huudattamalla munkin likka oppi nukahtamaan yksin yöunille. Likan nukuttaminen alko mennä vaikeaksi ja siihen meni joskus yli tunti aikaa. Yhtenä iltana likan ollessa 9kk me vain vietiin likka sänkyyn ja jätettiin sinne itsekseen. Pari iltaa meni jonkin aikaa huutaessa, mutta sitten likka tajusi sen turhaksi.

Täydet yöunet likka on nukkunut n.1½kk ikäisestä.

Yhteistyössä