Tana ja kele kun ärsyttää heittää ruokaa pois

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Ei sitten tullut viikolla syötyä ruokaa suunnitellusti, eikä vatsataudin kourissa kukaan jaksanut innostua pakastamaan elintarvikkeita. Nyt sitten v*tuttaa ihan suunnattomasti, kun pitää heittää vanhaksi menneitä roskiin.

Sattuu mun eettiseen ja ekologiseen omaantuntooni aivan älyttömästi :(.

no eikö niitä voi pakastaa js yödä sit joskus toiste. jos ruoka on säilytetty oikein kylmässä voi sen pakastaa 3 päivän keittämisenkin jälkeen ihan mainiosti.
mä pakasan useinkin pieni annoksi, jopa niita 2-3 annoksia niitä voi sit käyttää joskus johonkin.

no eikö niitä voi pakastaa js yödä sit joskus toiste. jos ruoka on säilytetty oikein kylmässä voi sen pakastaa 3 päivän keittämisenkin jälkeen ihan mainiosti.
mä pakasan useinkin pieni annoksi, jopa niita 2-3 annoksia niitä voi sit käyttää joskus johonkin.

Ai 15. päivä vanhaksi menneitä viilejä esimerkiksi? Tai jauhelihaa? No ei kyllä voi.

Ottaa varmasti päähän.
Mulla kans harmittaa, kun meillä meni leipiä roskiin tänään.. mä oon lopettanu leivän syönnin ja nyt sitä huomaa kuinka paljon mä oon sitä aimmin puputtanut. Pitää oppia ostamaan vähemmän :saint:

No jos on oltu kipeenä ja tiedostettu ettei voi ruokaa laittaa, niin mitäs et pakastanut jo silloin..kyllä kipeäkin ihminen joutuu väh- kerran päivässä rauhautuu jääkaapille, oma tyhmyys, tai voithan sä viedä ne roskikseen ja toivoa et joku ei niin tarkka päiväyksistä dyykkari tulee ja syö...

Okei joo. **ttu tätä palstaa kun aina pitää kaikki vääntää niin että kirjoittaja on vähintäänkin idiootti joka ei tajua yhtään mitään mistään ja jota voi sitten tulla vähätellen "neuvomaan". Aaaargh.

Viimeksi muokattu:
No se viili ei ainakaan ole mennyt yhtään miksikään, sehän on parasta ennen se päiväys. Jauhelihaa en tosin söisi enkä pakastaisi vkp:n jälkeen, mikäli se on ollut raakana paketissa koko ajan.

Ymmärrän hyvin, että sairastamisen yhteydessä menee ruokaa haaskuun, ei jaksa huolehtia pakastamisesta ajoissa. Mutta pöllö ei edes ajattelisi moista.

Joo, täytyy sanoa, että meillä ollaan näissä asioissa hyvin tarkkoja normaalisti. Mutta kun on vuorokauden verran pää pöntössä vartin välein ja loppuajan istuu paskalla niin ei tosiaakaan ole jauhelihat siinä kohtaa mielessä.

Mäkin vihaan sitä, kun pitää heittää ruokaa pois.

Omatunto soimaa.

Joskus niin vaan käy, jos tulee esim. sairastumisia tai yllättävä reissu jonka takia sapuskaa ei kulu kuten oletti ostohetkellä kuluvan. Ja mä en kyllä pakasta viilejä, jogurtteja, maitoja tai hedelmiä.

Joo, täytyy sanoa, että meillä ollaan näissä asioissa hyvin tarkkoja normaalisti. Mutta kun on vuorokauden verran pää pöntössä vartin välein ja loppuajan istuu paskalla niin ei tosiaakaan ole jauhelihat siinä kohtaa mielessä.

Pikaista paranemista sinne!! Jos siis vielä olet kipeä. Minulla just menee eniten ruokaa haaskuun juuri, jos suunnitelmat muuttuvat, tullaankin kipeiksi eikä kukaan jaksa tehdä ruokaa aineksista, jotka on jo hankittu tai ruoka ei maistukaan, kun ollaan kipeitä. Onneksi sitä on kuitenkin harvoin.

Mäkin vihaan sitä, kun pitää heittää ruokaa pois.

Omatunto soimaa.

Joskus niin vaan käy, jos tulee esim. sairastumisia tai yllättävä reissu jonka takia sapuskaa ei kulu kuten oletti ostohetkellä kuluvan. Ja mä en kyllä pakasta viilejä, jogurtteja, maitoja tai hedelmiä.

Juu, en minäkään :D. Mies kerran pakasti kurkun (puhui puhelimessa samalla ja laittoi leipien kanssa samaa kyytiä senkin pakkaseen), eikä sille käynyt kivasti. Kurkku parka ;).

Pikaista paranemista sinne!! Jos siis vielä olet kipeä. Minulla just menee eniten ruokaa haaskuun juuri, jos suunnitelmat muuttuvat, tullaankin kipeiksi eikä kukaan jaksa tehdä ruokaa aineksista, jotka on jo hankittu tai ruoka ei maistukaan, kun ollaan kipeitä. Onneksi sitä on kuitenkin harvoin.

Kiitti - nyt täällä ollaan jo kunnossa, mutta tiistai ja keskiviikko oli niitä päiviä, joita ei välitä muistella. Ja joo, harvoin tätä meilläkin tapahtuu, mutta nyppii silti - tai juuri siksi.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä