Tamponin käyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo

Vieras
Nyt pitää nolona tunnustaa, et moisia en ole koskaan käyttänyt. Nyt olen löytänyt itselleni uuden harrastuksen eli uinnin ja pitäisi opetella noitakin käyttämään. Joskus siis olen kokeillut, mut en ole vaan sitä pienintäkään saanut mahtumaan sisään, onnistuiskohan nyt, kun on jo synnyttänytkin? Mistä siis mahtaa kiikastaa, etten ole sitä sisään saanut ja kuinka syvälle se kuuluu työntää? Onko niissä merkeillä jotain eroa, et onko halvin yhtä hyvä kuin kallein? Niin ja miten se kierukan kanssa oli, kun sellainenkin olisi jossain vaiheessa tarkoitus ottaa, saako vai eikö saa käyttää sen kanssa?

Saa ja voi käyttää, mutta jos sulla ei ole mitenkään runsasta se vuoto, niin en ymmärrä miksi sun pitäs käyttää tamponia uidessa. Peset vaan itsesi hyvin. Voi olla että jos sun vuoto ei ole runsasta, emätin on liian kuiva tamponille ja sitä on siksi hankala käyttää. Ainakin mulla itselläni on näin.

Osta Tampax merkkisiä. Niissä on se se asetin. Tosi helppo laittaa. Itse en ole koskaan saanut tampooneja ilman asetinta paikoilleen. Osta aluksi pienimpiä ja kokeile miten sopii.

Itse olen käyttänyt myös kierukan kanssa pahimpina vuotopäivinä. Ihan tosi niukkaan vuotoon nyt ei ylipäänsä välttämättä edes kannata tamponia käyttääkään.

En ole kovin montaa kertaa käyttänyt, joten en osaa noista merkkien eroista sanoa. Ohjeet on kuitenkin ihan must-luettavaa, etenkin kun tamponien käytössä on se shokin riski, jos ei vaihda tarpeeksi usein. Ja asettimella laittaminen on helpompaa kuin ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja nolo:
Nyt pitää nolona tunnustaa, et moisia en ole koskaan käyttänyt. Nyt olen löytänyt itselleni uuden harrastuksen eli uinnin ja pitäisi opetella noitakin käyttämään. Joskus siis olen kokeillut, mut en ole vaan sitä pienintäkään saanut mahtumaan sisään, onnistuiskohan nyt, kun on jo synnyttänytkin? Mistä siis mahtaa kiikastaa, etten ole sitä sisään saanut ja kuinka syvälle se kuuluu työntää? Onko niissä merkeillä jotain eroa, et onko halvin yhtä hyvä kuin kallein? Niin ja miten se kierukan kanssa oli, kun sellainenkin olisi jossain vaiheessa tarkoitus ottaa, saako vai eikö saa käyttää sen kanssa?

saa käyttää tamppoonin kanssa..tosin jos hormonikierukkaa ajattelit niin jossain vaiheessa kuukautiset häviää useimmiten ja juurikaan pikkuhousunsuojaa kummempaa ei tarvii, jos sitäkään!

ja kokoja on erilaisia, vuodon mukaan.

itse tykkään ob-merkistä...

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
En ole kovin montaa kertaa käyttänyt, joten en osaa noista merkkien eroista sanoa. Ohjeet on kuitenkin ihan must-luettavaa, etenkin kun tamponien käytössä on se shokin riski, jos ei vaihda tarpeeksi usein. Ja asettimella laittaminen on helpompaa kuin ilman.

En mä käyttäisi sitten niitä kuin uinnin aikana vaan, muuten sidettä.

Osta sellanen merkki missä on asettin mukana, paljon helpompi laittaa. Varmaan vähän yksilöllistä miten syvälle sen haluaa työntää, mut nyrkkisääntö vois varmaan olla et sillon kun on paikalla ja sä et tunne sitä ollenkaan niin sillon on oikeessa kohdassa.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Alkuperäinen kirjoittaja nolo:

saa käyttää tamppoonin kanssa..tosin jos hormonikierukkaa ajattelit niin jossain vaiheessa kuukautiset häviää useimmiten ja juurikaan pikkuhousunsuojaa kummempaa ei tarvii, jos sitäkään!

ja kokoja on erilaisia, vuodon mukaan.

itse tykkään ob-merkistä...

siis saa käyttää kierukan kanssa :o

Alkuperäinen kirjoittaja paula:
Saa ja voi käyttää, mutta jos sulla ei ole mitenkään runsasta se vuoto, niin en ymmärrä miksi sun pitäs käyttää tamponia uidessa. Peset vaan itsesi hyvin. Voi olla että jos sun vuoto ei ole runsasta, emätin on liian kuiva tamponille ja sitä on siksi hankala käyttää. Ainakin mulla itselläni on näin.

!!!!! Hyi helvetti!!! Yäk! Toivottavasti sä asut jossain TOOOOOOOOSI kaukana niistä uimahalleista missä mä käyn!

Alkuperäinen kirjoittaja gb:
Miten pieni pili on miehelläsi?

no ei se kyllä ole ollenkaan riippuvainen siitä !!!!!
voi esim olla niin kuiva, ettei se "kangastollero" mene kovin jouhevasti sisään, joten limakalvoihin kyllä saattaa sattua!

voi esim olla niin kuiva, ettei se "kangastollero" mene kovin jouhevasti sisään, joten limakalvoihin kyllä saattaa sattua!
No kyllä se pienin koko menee, vaikka olisi emätin rutikuiva!

Tampaxit leviää pituus suunnassa joka ainakin itsellä aiheuttaa sen ettei ne ole niin varmoja kun OB joka leviää leveys suunnassa. Ob;takin taitaa saada asettimella nykyään. Itse en käytä pikkuhousunsuojia ollenkaan sillä ne hiostavat ja ovat epämukavia joten tampooneilla mennään. Ehkä ei kannata sillä kuukupilla aloittaa,kannattaa eka opetella noi tamponit ennenku sinne menee.

Alkuperäinen kirjoittaja dvdv:

No kyllä se pienin koko menee, vaikka olisi emätin rutikuiva!

voi olla...
mutta voi se tuntua epämiellyttävältä, varsinkin jos ekaa kertaa laittaa.
itelläni sen verran reilusti vuotaa että pienimmistä ei oo mitään apua!

Yhteistyössä