Tamponi synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se aika kuusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se aika kuusta

Vieras
Onko muilla ollut sama ongelma? Tänään alkoi eka kertaa kuukautiset synnytyksen jälkkeen ja tamponi tuntuu siltä että se on huonosti? Ihan kuin en saisi sitä tarpeeks syvälle. Ennen raskautta oon kyllä käyttänyt tamponia ilman ongelmia ja seksikin sujuu nyt ihan normaalisti, onnistui jo 3 viikkoa synnytyksen jälkeen.

Ja ennenkun joku tulee sanomaan jotain löysäp*llu juttuja niin joo, eihän monenkaan alapää ole entisellään synnytyksen jälkeen mutta ei se nyt minun mielestä niin paljon löystyneeltä sentäään vaikuta että johtuisi siitä. ja myös lantionpohjan lihaksia oon treenannnut ja ne oli kyllä hyvässä kunnossa jo aika pian synnytyksen jälkeen..

Mikä siis auttaa? Vai pitääkö vaihtaa siteisiin joista en yhtään tykkää?

mulla oli kanssa tota samaa ongelmaa, ku menkat alko 2 kk synnytyksestä, siinä meni jokunen aika kun tuntui taas hyvältä tamponi. Onko sulla kuivat paikat? sekin voi laittaa sen tuntumaan huonolta

kauanko sulla on synnytyksestä?
Mä en ole koskaan mitään muuta käyttänyt kuin tamppoonia, paitsi tietty jälkivuotoihin oli pakko sidettä käyttää.
Synnytysten jälkeen tampoonit tuntui ensin hieman oudoilta, mutta mitä useammat menkat oli niin sitä kotoisemmalle se alkoi tassa tuntua.

Ei ole kuivat paikat ainakaan...
Synnytyksestä 3kk.
Hmm no, toivotaan että rupeis sitten pian taas tottumaan siihen :) Kuukuppia en oo koskaan kokeillut mutta kai sitä vois jos ei tamponin kans rupea sujumaan..

Oikeesti, mua harmittaa ihan suunnattomasti niiden naisten puolesta jotka eivät koskaan saa aikaiseksi/uskalla kokeilla kuukuppia. Se on niin ihana! Kuukautiset voi melkein unohtaa kun sen hankkii. Oikeasti, ensimmäiset 15 vuotat vannoin tampaxin nimeen, mutta sen jälkeen kun kuukupipia ekan kerran kokeilin, tuntuu jo ajatuksenakin kamalalta työntää sellainen pumulihässäkkä värkkiinsä.. Voin kuvitella että jostain uskoon tulleesta tuntuu tältä samalta :D

Yhteistyössä