tampesterista ketään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A shadieeyah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Vuokratakuista:
http://www.vts.fi/asunnonhaku/haku/

:o jestas miten kallis..noo mutta se järjestynee...tai pakkohan sen on jotakin kautta.

Joo,niinhän ne on.Saunalliseen asuntoon vielä 150e lisää..

kallista, suhteellista. jos yksityiseltä haet on vuokratakuu yleensä 2 kk. vvo:lla on muuten edullisemmat vuokratakuut, mutta vuokrat korkeammat

Ja eikös YH:llakin ole aika kalliit vakuudet?

niin no se on totta..tai siis tarkotin tota takuuta... tottunu vaan ku täällä oli 250euroa vuokratakuu... mut pääasia ku saa asiat järjestymään ja parempaan elämään(ja saahan sitä yleensä muuttoonkin tukea)..

vvo:lla täälläkin tuo 250? vuokratakuu. mutta kun vertaa että tällä hinnalla millä asun vvo:n kaksiossa saan edullisemmalla vts:ltä kolmion jota olen hakemassa

niin no se on totta..tai siis tarkotin tota takuuta... tottunu vaan ku täällä oli 250euroa vuokratakuu... mut pääasia ku saa asiat järjestymään ja parempaan elämään(ja saahan sitä yleensä muuttoonkin tukea)..

vvo:lla täälläkin tuo 250? vuokratakuu. mutta kun vertaa että tällä hinnalla millä asun vvo:n kaksiossa saan edullisemmalla vts:ltä kolmion jota olen hakemassa

joo ei me vvo:lle mielellään haluta...saatiin tarpeeks täällä vvo:n kämpästä...

Ei voi yleistää, et jollakin vuokranantajalla olis halvemmat vuokrat kuin toisella, riippuu ihan paikasta ja asunnosta, koosta ja valmistusvuodesta. Itellä ainakin oli vts:n asunnossa ihan tarpeeks tyyris vuokra, kun kyseessä pieni kolmio, mutta uusi asunto. Ja nyt taas vuokra edullinen, mutta sähkölämmitys (harvinaista vts:n asunnoissa) tuo lähemmäs 200e kuluja lisää vuokran lisäksi, joten....

Vvo:lla käsittääkseni Tampereen halvimpia vuokra-asuntoja tarjolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Tuohon on aika hankala vastata, koska jokaisella on oma mielipide ja yks tykkää yhdestä jne. =)

Itse pysyn tiukasti Itä-Tampereella. B)

Niinhän se on.Ja riippuu siitäkin mitä haluaa ympärille.Paljon kauppoja vai luontoa vai molempia.

Tuohon on aika hankala vastata, koska jokaisella on oma mielipide ja yks tykkää yhdestä jne. =)

Niinhän se on.Ja riippuu siitäkin mitä haluaa ympärille.Paljon kauppoja vai luontoa vai molempia.

niin on ..mutta tärkeimmät :ashamed: automaatti ja kauppa ja koulu pitää löytyä tarpeeksi läheltä. Se edellinen paikka rypysuo niin siellä ei ollu automaattia ja ainut kauppa oli kallis sale.. että ei semmoseen paikkaan..

Kävin tässä muutama viikko sitten kyläilemässä Tampereen Hervannassa tyttären luona joka asuu siellä opiskelija asunnossa ja totesin että Hervanta on kuin keskisuuri oma kaupunki yhteisö josta kaikki palvelut löytyvät. Ei tarvinne mennä Tampereen keskustaan ihan joka asian takia. Ja liikenneyhteydet pelaavat hienosti keskustaan päinkin. Tosin nuo viimeaikaiset ilmapyssyillä ampujat hiukan häiritsevät lähiön arkea :/

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Kävin tässä muutama viikko sitten kyläilemässä Tampereen Hervannassa tyttären luona joka asuu siellä opiskelija asunnossa ja totesin että Hervanta on kuin keskisuuri oma kaupunki yhteisö josta kaikki palvelut löytyvät. Ei tarvinne mennä Tampereen keskustaan ihan joka asian takia. Ja liikenneyhteydet pelaavat hienosti keskustaan päinkin. Tosin nuo viimeaikaiset ilmapyssyillä ampujat hiukan häiritsevät lähiön arkea :/

ei se sen kummasempi oo ku noi pirun pyromaanit täällä ja narkit..ja eiköhän se siihen mennessä selviä ennenku sinne päästään..
Näillä näkymin ja mainosteluin herwood here we come.. :p :laugh: missäis päin pintsu asu.. pyytää iltakahville ;) :saint:

Me ollaan kans haettu vts:ltä isompaa Hervannasta ja niillon kyllä hurjan halvat hinnat vuokrissa.
kaupungin asuntoihin en muuttais muutakun jos oikeesti mitään muuta ei löytys. Ainoo kaupungin vuora-asunto missä en oo kuullu että asuis juoppoja kauheesti on Tesomalla ja sinne en muutenkaan tahtos muuttaa. Ainakin Kissanmaalla oleva kaupungin vuokratalo on täynnä juoppoja ja meno sen mukasta.

Tervetuloo vaan Tampereelle :wave:

Asuin pari vuotta Hervannan vieressä Kaukajärvellä ja usein Hervannassa kävin, kun siellä kavereita asui. Ihan kivaa seutua ja ei tosiaan ole pakko Tampereen keskustaan lähteä kun siellä on kaikki tarpeelliset palvelut.

Nyt en enää Tampereella asu mutta ei meiltä ole sinne kuin 10km. :)

niin on ..mutta tärkeimmät :ashamed: automaatti ja kauppa ja koulu pitää löytyä tarpeeksi läheltä. Se edellinen paikka rypysuo niin siellä ei ollu automaattia ja ainut kauppa oli kallis sale.. että ei semmoseen paikkaan..

No Tampere on siitä hyvä kaupunki, et mulla ei kyllä ihan heti tule mieleen asuinaluetta, jossa noita ei olis tarjolla... Siis vähän joka alueella on oma kauppakeskuksensa, jossa on posti/automaatti/kauppa(/terveyskeskus)/koulu/päiväkoti jne. Ja onhan uudelleenmuuttaminen aina mahdollista. ;)

Tervetuloa. :wave:

No Tampere on siitä hyvä kaupunki, et mulla ei kyllä ihan heti tule mieleen asuinaluetta, jossa noita ei olis tarjolla... Siis vähän joka alueella on oma kauppakeskuksensa, jossa on posti/automaatti/kauppa(/terveyskeskus)/koulu/päiväkoti jne. Ja onhan uudelleenmuuttaminen aina mahdollista. ;)

Tervetuloa. :wave:

uudelleen muutto *hyrks* eiii kiitos..sitten jos muutetaan niin muutetaan kunnolla..ei samaa virhettä ku muutettiin kuopioon..otettiin eka joka tuli vastaan rypykältä..sattukin olee homekämppä,huono talo ja huono alue..

mutta kiitos kaikille vinkeistä..
täytyy toi eskalaanen lähtöö hakemaan :wave:

Lielahti,Lentävänniemi suunnalla ainakin on tosi paljon kauppoja.Ja ruuhkia..

Niin on.
Ja sitähän ei sitten välttämättä tiedä kauanko ketstää asunnon saaminen.
Mutta kannattaa katsella tuosta vts:n linkistä etukäteen taloja ja vuokria.

Mun kokemuksen mukaan vvo on halvempi mitä vts. Vts maksattaa vesimaksut asukkailla, mutta vvo´lla ne sisältyy hintaan.
Meillä oli käytännössä kuukauden asumismenot suht samaa luokkaa vts´n 66 neliössä kun vvo´n 90 neliössä.
Mutta toki noihin vuokriin vaikuttaa asunnon valmistumisvuosi ja kaupunginosa yllättävän paljon.

Vts ottaa vesiennakkomaksun vuokran yhteydessä ja vedenkäyttö katsotaan 2 kertaa vuodessa ja sen perusteella lähetetän lasku jos käyttänyt enemmän kuin ennakossa.
Itse kerran katselin vvo:n sivuilta neliöö samalta alueelta missä nyt asutaan ja vuokra oli samaa luokkaa tai kalliimpikin kuin joissain vts:n.

En muuttais Tampereelle! Nytkin yritän vaan täältä pois.

Hervannassa asuin vuonna 2003-2005, oli rauhallista. Nyt käyn siellä asioilla ja joka toinen vastaantuleva on riistetty alkoholisti.

Tampere= se mihin aurinko ei paista

Yhteistyössä