TAMPERELAISET PINOON

• Viestiketjun aloittaja hervanta
  • Ensimmäinen viesti
Näyttää siltä että Hervanta jälleen jakaa mielipiteet. Mutta jokaisella on oikeus mielipiteisiin. itse en muuttaisi Hervantaan ja mun mielipiteeni johtuu siitä että olen siellä asunnut ( enkä todellakaan viihtynyt ). Ja tunnen kyllä niitä tarinoita Hervannan pimeästä puolesta....

Itse asun Pispalassa :heart: eikä mua täältä saa pois kun ruumispussissa.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
just,nyt kyllä muistat väärin siinä "alttarilla" oli kynttilöitä kukkia ja kortteja juu parveili siinä myös pulsuja koska ne nyt yleensä istui siinä penkillä.
ja sen pahvin muistan ja tiädän kuka sen siihen kirjoitti.
Ok, se pahvikyltti ei siis kuulunut siihen oikeasti vaan oli jonkun "hauska" pila? Sen muistan että jonain päivänä se oli kyllä hyvin sotkuinen paikka mutta lienee sitten nuorison vandalismia.
Pahoittelen jos palautin ikävät muistot mieleesi.

Pohjoinen
Hervanta täälläkin.

TriplaIsälle tiedoksi: Ostoskeskus ja ympäristö on muuttunut tosi paljon viiden vuoden takaisesta, nykyään tosi viihtyisä ja paljon suurempi kuin ennen. Asuin täällä 90-luvulla ja nyt uudestaan. Hervannan keskustaa ja varsinkaan Duon ympäristöä ei enää samaksi tunnistaisi. (Tai miten voisikaan, kun koko alue on rakennettu tällä vuosikymmenellä Duon vanhaa osaa lukuunottamatta.)

Munkin on pakko tunkea lusikkani soppaan Hervanansta :D
Se on muuttunut ihan älyttömästi siitä mitä joskus oli. Yllätyin itsekin.. mutta mikään ei piru vie saisi mua kyllä sinne muuttamaan. Positiiviseen suuntaan on kyllä mennyt ko. kaupunginosa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjoinen:
Hervanta täälläkin.

TriplaIsälle tiedoksi: Ostoskeskus ja ympäristö on muuttunut tosi paljon viiden vuoden takaisesta, nykyään tosi viihtyisä ja paljon suurempi kuin ennen. Asuin täällä 90-luvulla ja nyt uudestaan. Hervannan keskustaa ja varsinkaan Duon ympäristöä ei enää samaksi tunnistaisi. (Tai miten voisikaan, kun koko alue on rakennettu tällä vuosikymmenellä Duon vanhaa osaa lukuunottamatta.)
Juu, olen siellä kyllä käynyt ihan lähiaikoina ja täysin erilainenhan paikka on. Mutta yksi ei ole muuttunut: Ostarin pääovella haisee edelleen kuselle. Pääoven vieressä seinustalla oli tuore kusilammikko keskellä kirkasta päivää.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Hervanta täälläkin.

Juu, olen siellä kyllä käynyt ihan lähiaikoina ja täysin erilainenhan paikka on. Mutta yksi ei ole muuttunut: Ostarin pääovella haisee edelleen kuselle. Pääoven vieressä seinustalla oli tuore kusilammikko keskellä kirkasta päivää.
Eimen. Ja samat tenukepit sielläostarilla heiluu kuin 90-luvulla TTKK-aikanani. Kyllä aina syvä helpotuksen tunne tulee, kun hervanta jää taakse - jos siellä jostain syystä joutuu käymään.

Pakko kommentoida tosta Hervannasta näin ulkolaisen silmin... Ollaan asuttu Lukonmäessä helmikuusta, Tampereelle muutimme vähän reilu vuosi sitten(Raholaan). joten en tiedä millainen Hervanta on ollut, mutta en kyllä oo pahemmin siinä Duon liepeillä viihtynyt, muutaman kerran eksynyt sinne kauppaan. Joka kerta siellä on ollut manneja parkkihallissa ajelee mersuillaan miten sattuu, kerran siinä pihalla heilui joku epäilyttävästi skitsofreenikolta vaikuttava tyyppi joka pelotteli jotain deeku-mummoa... ja humaltuneita "opiskelijapoikia" keskellä päivää kaljoineen pyöriny... ja mitäs muuta... Noh, se kusi haisi kerran siinä ovella kans.

Mutta: Kaukajärvellä käydään välillä kaupassa, ja siellä on yhtä lailla deekuja ja manneja... |O Ja Tesomalla kans havaitsin paljon narkkareita ym.... Että kyllähän niitä noissa lähiöissä riittää joka sormelle!

Lukonmäki on aika rauhallinen pieni postimerkin kokoinen paikka... Mitä nyt Siwan kulmalla satunnainen juoppo silloin tällöin. Mutta ei me tännekään kyllä olla jäämässä.

hervantalainen
Pohjois-hervanta kuittaa:) !! Mittarissa jo 22 v Hervannassa ja viihtynyt olen tooosi hyvin...lapseni olen täällä saanut ja kunnialla kasvattanut jo täysikäisiksi! Pois mua ei saa millään;).

f
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja suvi-84:
Onhan oirivedellä kaikki palvelut mitä olla pitää, paljon kauppoja, pankit, uimahallit ym, kiskobussilla pääsee trelle 20min joten voittaa matkan kangasala-tre joka kestää 30min ellei enemmänkin!
Orivedellä tosiaan tontti meillä maksoi 10the ja vain kilometri keskustaan, täällä kangasalla olisi saanut samankokoisesta maksaa 80-120the, ei hirveesti varaa sen hintaisia tontteja ostella..
Mut asemalle pitää sit hankkiutua jollain tavalla. Asema etäällä varsinaisesta taajamasta. Me joskus mietittiin et vois Orivedelle muuttaa, mutta ajatus siitä että olis sidoksissa vr:n aikatauluihin tai vaihtoehtoisesti joutuis ajaman päivittäin 1,5 tunnin ajan töiden vuoksi ei innostanut. Niinpä ollaan edelleen tamperelaisia.
Keskustassa on nykysin junapysäkki myös, eli ei ole etäällä :)

vieras
:LOL:

Hervanta täälläkin.

Ja kusi haisee joka ikisessä porttikongissa ja ovisyvennyksessä Tampereen keskustassa ihan keskellä päivää. Ja pahiten vkonloppuaamuina.

Yhteistyössä