Tamperelaiset odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just meinasin huhuilla kans, että missä kaikki luuraa..
Jenny, mistä tilasit vaunut? oon kans miettiny Saksasta tilaamista, mutta ei oo oikein tuo kieli hallussa..entä miten maksu? Tosin asia ei ihan vielä ajankohtainen, nyt rv 14+4.

Turvotusta ja läskiä kuuluu. Olo on kuin norsulla. Paino nousee vaikkei tarviis vielä kai, maanantaina neuvola..syön kevyesti ja yritän liikkua, mutta mutta...Kai tää tästä :)
Onpas harmaa päivä.

Moikka Anne + muut odottajat!
Tilasimme vaunut pingpong-online.com
Näille sivuilla oli muutamalla kokemusta tuosta firmasta, ja hyvin oli kaikki meni, samoin lehdessä en muista mistä luin, niin oli kokemuksia samasta firmasta.
Paljon suomalaiset ja ruotsalaiset tilailevat vaunuja tuolta. Vaunut olivat merkiltään Geisslein, kallis ja hyvä merkki. Tampereella myy tietääkseni vain muksutalli kyseistä merkkiä. Hinnat alk. 500€-900€.

Elikkäs sivut ovat englanniksi tai ruotsiksi. Vaunut maksettiin visalla.
Suomalaiset saavat tuolta jopa 6% alennusta. Postimaksut sisältyivät hintaan. Palautus tilanteessa joutuu itse maksamaan 40€ asti ja tuo firma maksaa loput kulut, jos tulee. Palautus aikaa on 14vrk.

Mulle kuuluu ihan hyvää. Aamulla olin äitiysneuvolassa ja oli lääkärikin samalla kertaa, kaikki ok! Nyt alko tämä likka syömään D-vitamiinitippoja. Jokos muut on alkanut niitä ottamaan? Suositus annos odottavalla äidillä on 10KY = kansainvälistä yksikköä.
No nyt riennäin taas töitten pariin, ainakin hetkeks...

Hellurei vaan kaikille!

Ensimmäinen lääkäri meni hyvin, sydänäänetkin kuuluivat pienen etsinnän jälkeen :) Oli se vaan ihastuttava ääni, maailman ihanin. Lääkäri sanoi, että mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, joka taitaa olla se yleisin versio. Koko vastasi viikkoja, kuulemma saattaa olla hieman enemmänkin. Saas nähdä millainen mörssäri sieltä on tulossa ;) Painokaan ei ollut noussut, vaan laskenut 260g/vko! Ihmeellistä...Tosin eivät mulla vaatteet olekaan muuten kiristäneet, paitsi vyötäröltä.

Huomenna olis sitten np-ultra...Täytyy kyllä sanoa, että jännittää ihan kauheasti. Tuun tänne sitten kertomaan mitäs siellä näkyikään...

Onko täällä muuten muita opiskelijoita kuin minä? Miten pahasti jää koulu kesken?

heipsistä kaikille..

täällä rupeaa olemaan kankeat oltavat vaikka viikkoja on 29 elikkäs noin kymmenen viikkoa vielä jäljellä. painoa on tullut noin 7kg mutta vatsan takia on kankea olo.

esikoisesta painoa tuli yht.10kg mutta olo oli silloinkin aika paksu näillä viikoilla jo. Kai sekin nyt vielä vaikuttaa kun tuon esikoisen perässä täytyy mennä ja viipottaa koko ajan joten supistelee aika paljon mutta ihan sellaisia normaaleja ""kivuttomia"" supistuksia vaikka ei nekään kivoilta tunnu. No lääkäri neuvolassa oli kaikki kuitenkin onneksi hyvin.
Eiköhän se tästä.. sori jos tästä meinaa tulla vähän tälläinen valituskirje mutta uni painaa kun yöt on tullut valvottua vessareissujen ja suonenvetojen takia.

kuitenkin... hyvin siis jakselen ettei mitään sen kummenpaa kuin normaalia raskaana oloa.

mitäs muuten piti kysyä että missäpäin tre:tä asutte???
meillä on tarkoitus ostaa omakotitalo heti kun vaan sellainen sopiva löytyy ja olemme etsineet sitä alueelta nokia,pirkkala, tampere,ylöjärvi. onko kenelläkään kokemusta näistä paikkakunnista millaista on asustella???
olisi kiva tietää..

JENNY muuten meillä on myös gessleinin vaunut olleet kovassa käytössä nyt kohta 2vuotta minkä tuo esikoinen on ja me ostimme ne suomesta ihan lastentarvike liikkeestä kun vaari välttämättä tahtoi vauvalle ostaa hyvät vaunut niin ei sitten ruvettu mistään tilaileen ja vaari niistä sitten pulittikin 750€ joten suositten kyllä kaikille sitä tilaamista jos haluaa säästää.
ja kaikille ketkä vaunuja miettii niin pelkkiä hyviä kokemuksia on ollut niistä vaunuista!!!

piristävää illan jatkoa kaikille... :))

Hienoa, että vaari on halunnut osallistua vauvan varustekuluihin! Meilläkin kävi mielessä, että kysytään isovanhemmilta haluavatko he osallistua lapsen vakuutuksen maksemiseen... Minun äitini on raahannut selkävääränä kaiken näköistä tarviketta vauvalle ja miehen äiti kutoo, kun viimeistä päivää villanuttuja ja muuta tarpeellista.

Minäkin olen kuullut vain pelkkää hyvää geissleinin vaunuista. Toivotaan, että omatkin kokemukset ovat sitä myös!
No kyllähän tuohon hintaan ostetuille vaunuille odottaakin, että se on kestävä, käyntännöllinen ja helppo ym.

Muuten vinkki teille, joilla on vielä enemmän kuin 3kk aikaa laskettuun aikaan. Ruvetkaa miettimään otatteko vakuutusta vauvalle jo ennen syntymää vai vasta syntymän jälkeen, kun vauva on 2kk:n ikäinen. Muistakaa kilpailuttaa samalla kaikki vakuutukset mitkä ""omistatte"" siinä ihan yllättyy miten toinen firma antaa ""niin halvalla"". Vertailkaa myös sitä, että mikä vakuutuskorvaa ja mitä ja miten!!!

Palataan taas asiaan tai sen viereen, mutta kuintenkin!
Oli kiva muuten huomata, että muutkin käyvät täällä vielä jutustelemassa. Musta tuntu, että puolet ihmisistä hävis jonnekkin...?? Vai onko kaikki tallella?!
;)

Odotan esikoistani, raskausviikolla 31, ja asun Tammelassa. Olen itse käynyt Tammelassa tarhan ja ala-asteen, joten aika mukavalta ja turvalliselta tuntuu tehdä tänne lasta. Kaikkialle pääsee kävelemällä ja vaunuille löytyi pyöräkellarista oma kolo. Mun vanhemmat asuu aika lähellä ja muutenkin on tukea saatavilla.

Neuvola-aamu. Sitä ennen hammaslääkärissä hampaat kuntoon. Tais olla hammaslääkäri-Kimmolla huono maanantai aamu, ei ollu mikään aurinko tänään.. No, tulipahan hampaat paikattua :)

Neuvolassa todettiin kaiken olevan ok, hippiäisen syke n.150. Paino noussut mulla vähän turhan paljon (4kg), joten suunnistin kauppaan ja ostin vihanneksia 10kg. Ja kalaa. Että sillä lähdetään!! Nyt on tullut kauppoihin ihania makeita klementiinejä, joita popsin eilen illalla varmaan lähes kilon! Ei sais varmaan niin paljoo, kun onhan niissäkin sokeria..Mutta ei kerrota kellekään ;)

Mitähän sitä tänään tekis, kun sataakin..
Ja rv 15+2.

Nostetaan taas meitä ylöspäin, niin ei jäädä kauas piiloon!

Missäs muuten kaikki piilottelee, kun teistä ei kuulu enään mitään...

Mä kävin tänään äippäneuvolassa lääkärillä, kun meinaa supistella turhankin usein. Sain sairauslomaa 1½vkoa. Ihan kiva hengähdystauko arjen keskelle. Miten te muut ootte voinu?

Sain muuten uudet vaunut viime perjantaina sieltä saksasta. Hienot ja hyvät vaunut ovat. Täytyis vaan saada niihin täytettä, että pääsis kärrytteleen :)

Tein itselleni uuden sähköpostiosoitteen, jos joku tamperelaisista odottajista haluaa kirjoitella ja tutustua paremmin. Mun on jotenkin vaikea kirjoitella tällä palstalla mihinkään ketjuun, tiedä sitten miksi :)

Kirjoitellaan!

toukomamma-06@luukku.com

Yhteistyössä