tampereen teknillinen lukio

• Viestiketjun aloittaja "kiki"
  • Ensimmäinen viesti
well
No siis hervannan lukio on saanut juuri tällaisen uuden nimityksen. Periaatteessa jos oot esim TTY: lle suuntaamassa niin varmaan ihan jees juttu. Luulis että rupeaisivat tekemään vielä enemmän yhteistyötä.
Toisaalta vaikka itse aikoinaan olen käynyt matikka-luonnontiede lukion niin en välttämättä suosittele. Hakeutuu kaikki huiput, jolloin oma osaaminen saattaa vääristyä ( olettaa itsensä paskaksi ko aineissa vaikka oikeasti olisikin keskitasoa parempi). Saattaa myös vääristää opettajien luuloa tasosta ja perusopetus suht heikkoa -> edetään etevimpien mukaan

"kiki"
No siis hervannan lukio on saanut juuri tällaisen uuden nimityksen. Periaatteessa jos oot esim TTY: lle suuntaamassa niin varmaan ihan jees juttu. Luulis että rupeaisivat tekemään vielä enemmän yhteistyötä.
Toisaalta vaikka itse aikoinaan olen käynyt matikka-luonnontiede lukion niin en välttämättä suosittele. Hakeutuu kaikki huiput, jolloin oma osaaminen saattaa vääristyä ( olettaa itsensä paskaksi ko aineissa vaikka oikeasti olisikin keskitasoa parempi). Saattaa myös vääristää opettajien luuloa tasosta ja perusopetus suht heikkoa -> edetään etevimpien mukaan
Kiitos tiedosta. tota vähän itekkin mietin

teklun opiskelija
Ei tää nyt ihan surkee oo :) Mukavia opettajia joiden vaatimukset opiskelijoilta on realistisia. Kivan pieni lukio ja ite oon ainaki tääl tykänny olla! En vaihtais mihkä toiseen lukioon jos ois mahdollisuus. Sit vielä kun tulee uudet tilat niin ei mitään vikaa. Harmi vain kun en itse uusiin tiloihin kerkeä, abi kun olen.

123333
valmistuin hervannan lukiosta -10 ja tosi kiva paikka oli =) ei se tekniikka sielä painotu niin paljoa jos ei ole matikkalinjalla jonne otetaan joka vuosi vain 27 oppilasta eli ei todellakaan suurin osa ole mitään pitkän matikan hikareita ja muut jää jalkoihin... jos olet normiluokalla niin ihan samallainen lukio kuin mikä tahansa muukin mutta pienempi ja tiiviimpi =) hyvä puoli siinä on esim se että informaatio kulkee paremmin pienessä lukiossa ja saat opettajat kiinni helpommin ja saa helpommin kavereita kun ollaan tiiviisti.. =) kivoja opettajia pääsääntöisesti, paria lukuunottamatta ;D (yksi englannin ja matikan opettaja esim-horrible x) muuten tosi hyvä meininki ja asiat hoituu hyvin. saa todella hyvää opetusta jos tekninen ala kiinnostaa ja yhteistyötä tehdään tty:n jne kanssa paljon, mutta myös muille hyvä koulu vaikkei matek kiinnosta =)

Yhteistyössä