Tampere vs. Helsinki

• Viestiketjun aloittaja ihkljn
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pienempi - hyvässä ja pahassa. Maalaisempi. Ehkä rennompi. Hämäläinen, siis sellainen verkkaisenpollea. Mä olen asunut täällä yli puolet elämästäni enkä vieläkään tajua esim. miten jotkut kunnallispoliittiset asiat ei ole parissakymmenessä vuodessa edenneet yhtään mihinkään.

aloittaja
Itsekin olen saanut kuvan että ihmiset ovat siellä leppoisampia ja elämäntyyli yleensäkin. Kaupunki kiehtoo kovasti ja muuttoa sinne kaavaillaan. Helsingissä mättää se että asunnot on kalliita ja kaupunki on liian iso/kiireinen/stressaavaa. Vrt. siis keskusta-alueet.

"vieras"
Itsekin olen saanut kuvan että ihmiset ovat siellä leppoisampia ja elämäntyyli yleensäkin. Kaupunki kiehtoo kovasti ja muuttoa sinne kaavaillaan. Helsingissä mättää se että asunnot on kalliita ja kaupunki on liian iso/kiireinen/stressaavaa. Vrt. siis keskusta-alueet.
Juu täällä saa kävelymatkan päästä keskustasta vielä perheasuntojakin melko kohtuullisella hinnalla - siis Helsinkiin verrattuna. Toisaalta onhan tämä auttamattomasti pikkukaupunki, kooltaan ja mieleltään. Ei sillä, ei se Helsinkikään oikeasti mikään metropoli ole - ja eihän tästä mene kuin puolitoista tuntia, jos iskee pääkaupunkikaipuu.

123
Tampere ehdottomasti parempi.
Heti kun menee Tampereelle, niin se ilmapiiri on jotenki positiivisempi :D Helsingissä taas muijat juoksee nuttura turhan tiukalla ja kerjäläisiä on joka kadun kulmassa.

Ys
Helsinkiläiset ovat niin olevinaan. Puhuvat Stadista ja maaseudusta, joka alkaa Kehä Kolmosesta. Tamperelaiset ovat teollistuneita juntteja ja ylpeitä juuristaan. Asuisin ziljoona kertaa mieluummin Tampereella kuin Helsingissä ja olen asunut molemmissa kaupungeissa.

Yhteistyössä