Tampere....missä alueella hyvä asua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tampereelleko????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuohon ei ole yksiselitteistä vastausta. Päivähoitoon voi joutua viemään kauaskin, jos huono onni sattuu . Lehdessä kerrottiin, että Messukylässä ja Lukonmäessä oli tänä syksynä ruuhkaa päivähoidossa.

Ensin katsot työpaikan lähellä olevat alueet. Rivitalo/omakotitaloalueet ovat usein kerrostaloja viihtyisämpiä. Hintataso kertoo haluttavuudesta. Yleensä ongelmia aiheuttavat yksittäiset talot - Hervannassa on hyvää ja kallista, ja sitä vähemmän suosittua. Noin esimerkkinä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti...:
no me asutaan multisillassa ja täällä on kyllä hyvä lastenkanssa asua :)
lyhyt matka joka puolelle...
koulut vieressä ja hoitopaikkojakin löytyy...

Niin: multsussa on ala-aste vissiin kolmoseen asti, sen jälkeen lapset kulkee peltolammin kouluun ja yläastetta en kerinnyt edes ajatella.. Mutt päiväkoti on multisillassa ehkä tampereen paras, se on pakko sanoa. Tädit on ihan symppiksiä, ja piha on mahtava. Sisätilatkin on lasten mielestä hauskat, vaikka mua henkilökohtaisesti hetken aikaa vähän kauhistutti.. lähinnä ehkä se "vanhuus". Mutt neiti tykkäs, kun oli sellainen tietty tunnelma siellä.

ja mä liputan tietty hervannan puolesta kun siellä koko ikänsä asunut :D sieltä ei välttämättä tarvis edes kaupunkiin lähtee kun kaikki palvelut siellä.. ja muutenkin Hervanta on rauhoittunut kovasti, paljon lapsiperheitä, useita kouluja ja päiväkoteja sekä pph paikkoja. kauppoja ja kirjastot neuvolat terveyskeskukset yms. hintataso ei vissiin mikään hirmuinen vuokrakämpissä..

Itse ainakin kovasti viihtynyt pienten lasten kanssa ja kulkeminen helppoa, useampi bussilinja eri puolille kaupunkia ja monesti tunnissa..

Yhteistyössä