Tampere (Holvasti ja Annala)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muuttolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muuttolintu

Vieras
Kertokaa te jotka jotakin tiedätte kyseisistä asuinalueista Tampereella? Millaista seutua ovat? Ollaan muuttamassa nyt joulukuussa ja noista kahdesta paikasta on tarjottu rivitaloasuntoa. Millaisia paikat olisi asua näin lapsi- ja koiraperheenä. Eli tarvitaan rauhaa ja lenkkimaastoa.

Kaikki tieto tervetullutta! Plussat ja miinukset.

Holvastissa ollaan ja viihdytään. Rauhallista on, puistoja ja lenkkimaastoja löytyy. Ja paljon lapsiperheitä. Holvasti on pientaloaluetta. Lapsille on lähistollä kerhoja, seurakunnan toimintaa, liikuntakerhoja ym.

Kaupat noin 3 km päässä (Prisma ja Citymarket), täällä lähistöllä on vaan pari kioskia. Bussiyhteydet hyvät noille kaupoille ja myös keskustaan.

Itse ollaan asuttu nyt Holvastissa/Leinolassa 1½v ja ollaan kyllä tykätty tosi paljon. Rauhallista seutua (ainakin meidän katu), leikkipuistoja löytyy monia ihan läheltä ja lenkkeilymaastojakin ihan kivasti. Aika kaukanahan tää on keskustasta, mutta onneksi meillä 2 autoa ja bussi nro 16 kulkee hyvin. Lähelle avattiin juuri uusi citymarket ja s-market on myös laajentunut prismaksi. Seurakunnan kerhot löytyy linnainmaalta, jonne meiltä matkaa vajaa 3km (jos tykkää sellaisissa käydä).

Annalasta en tiedä sen takemmin, mutta mitä olen kuullut niin kyllä holvastilla on parempi maine yleisesti ottaen.

Kaveripariskunta asuu annalassa, ja on siisti ja ulkoiluystävällinen alue. Kaukajärvi on lähellä (siis itse järvi), taitaa olla kaukiksen palvelutkin aika lähellä.

Vestonkadulla on tämä Holvastin asunto mitä tarjottiin. :) Kai se pitää koittaa päästä vaan perjantaina katsomaan asuntoja, että miltä näyttää. Itse kun ollaan ihan muualta kotoisin, niin ei oikein nuo Tampereen nurkat ole tiedossa. :)

asuttiin Annalassa 4.5v eikä ois pois muutettu jos sieltä ois löytyny meille talo... vaan ei löytyny niin lähdettiin muille maille... tykättiin kyllä, järvi lähellä, lenkkipolut, metsää.. hyvät bussiyhteydet, palvelut lähellä... en keksi mitään huonoa :D

Annalassa ollaan asuttu kohta 5 vuotta ja tykätään kovasti! Paljon puistoja ja toimintaa lapsiperheille, hyvät ulkoilumaastot ja kesällä uimaranta lähellä. Busseja kulkee ruuhka-aikana kaupunkiin 10 minuutin välein, matka kestää puolisen tuntia. Lähikauppa on hyvä, ja Kaukajärvelle, missä mm terveysasema ja S-Market on matkaa pari km. Oma neuvola on Annalassa, samoin 3 kunnallista päiväkotia ja yksityiset mestat päälle.

Eli molemmille paikoille löytyy kehujia. :) Mitä mieltä vuokranantajana Yh-Länsi Oy ja Tampereen vuokratalosäätiö? Jos kokemuksia on. Kun aluksi tosiaan vuokralle menossa ja siitä lähteä katsomaan omaa sitten.

Onkos Annalaa miten lähellä prismaa tai cittaria?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Eli molemmille paikoille löytyy kehujia. :) Mitä mieltä vuokranantajana Yh-Länsi Oy ja Tampereen vuokratalosäätiö? Jos kokemuksia on. Kun aluksi tosiaan vuokralle menossa ja siitä lähteä katsomaan omaa sitten.

Löytyy sittari Turtolasta ja Prisma Kalevasta.

Vuokranantajista en osaa sanoa, meidän kämppä on yksityiseltä. Lähin Prisma on varmaan Kalevassa, matkaa on kyllä jonkin verran. CM on vähän lähempänä Turtolassa, oliskohan sinne 3-4 kilsaa.

Koirien takia tarttee hyviä lenkkipolkuja, ettei joutuisi ihan vaan toisten pihojen vierustaa vaeltaa. Olisiko niitä sitten enemmän Annalassa? Kartan mukaan vaan näyttää enemmän sellaiselle. Kamalia nämä valintojen teot. :D

Itse asunut Annalassa, tykättiin kyllä, kivat maastot oli ympärillä.

Ja nyt kohta 10 vuotta ollaan asuttu tampereen vuokratalosäätiön asunnoissa, eikä moittimista. Kaikki on pelannut moitteettomasti. Toisesta ap:n mainitsemasta vuokranantajasta ei ole kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Me asutaan Holvastissa YH:lla, ei tosin Vestonkadulla. Ei valittamista vuokranantajassa, kaikki pelannu ok.

Ite viihdyn Annalassa tosi hyvi. On hyvin sopiva koiralle ja lenkkireittejä riittää. Iso plussa on Annala-Kaukajärvi välillä oleva koirapuisto, minne saa viedä koiran juokseen vapaana välillä. Tosiaan päiväkoteja löytyy ja kaks ala-astetta sekä kaks lähikauppaa. Busseja menee kaupunkii nro 20 ja 22. Eikä tosiaan kauheesti oo rannallekkaan matkaa. :) Nii ja Annalassa on ihan älyttömän hyvä pizzeria. :D Miinusta on se, ettei oo Otto. automaattia ja kesällä Salen nurkalla on "alan miehiä".. Turtolan Citymarkettiin päsee kätevästi bussilla, eli 22:lla Kaukajärvelle ja siitä vaihtaa bussiin nro 15. Linnainmaan Prisma on aika lähellä, mut sinne kulku vähän hankalampi bussilla. Autolla taitaa olla sellanen 4-5km. Riippuen mihin päin Annalaa muutto.

Itse oon asunu Annalassa yli 17 vuotta. Synnyin siellä ja vietin lapsuuden ja teinivuodet siellä. Paikkana nykyään tosi rauhallinen varsinkin se Levonmäen alue, mutta 90-luvulla oli tosi paljon esim juoppoja, mutta nykyään siivottu nekin pois.
Siellä on kaksi koulua eli koulumatkat lapsilla lyhyet koska paikkana kuitenkin aika pieni. Pururadat on erittäin lähellä ja koirapuistokin löytyy kaukajärven ja annalan välistä.
Voisin kyllä muuttaa takasin, mutta nykyään asutaan toisessa kaupungissa tosin tampereen lähettyvillä.
Holvastissakin tuli vietettyä lapsuutta, mutta se on muuttunut niin paljon niistä ajoista etten osaa sanoa oikeastaan mitään.

Riippuu niin paljon siitä mihin päin Annalaa... Itse en muuttaisi sinne enää perheellisenä takaisin, enkä muuallekkaan missä joutuu juopporenttuja katselemaan lähikaupassa käydessä tms :)

Kaukametsänkadun taloissa taitaa asua lähinnä lapsiperheitä. Neuvola ja 1 päiväkodeista on ihan vieressä, samoin leikkipuisto. Siwa on melkein takapihalla, samoin joku pizzeria. Molemmille ala-asteille n 200 metriä matkaa. Ite asutaan vähän kauempana, joten en osaa sanoa kuinka rauhallista/rauhatonta aluetta on.

Yhteistyössä