tämmösestä aiheesta ku pilvenpoltto ja masennus, tietäsköhän kukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli ite joskus aikoinaan nuorempana pössyttelin pari kertaa, ja sen jälkeen laukes masennus ja paniikkihäiriö. Olin aikasemmin ollu suht "normaali" tyttö, joskin semmonen masentunut luonteeltani.

Sit toinen tapaus, ystävä vuosien takaa, joka aikoinaan poltteli vuoden päivät. Tänä päivänä hän kamppailee masennuksen ja jonkinnäköisen ahdistukden kanssa.

Nii ja ite kysymys kuuluukin, siis lähinnä ainakin ystävääni ajatellen, et voiko pilvenpoltto aiheuttaa jotain pysyviä mielentilan häiriöitä, joita ei esim. terapialla saa korjattua, vai laukaseeko pilvenpoltto vaan joitain jo olemassaolevia ongelmia, joita siis pystyy ratkomaan? Eli siis ainakin ystäväni kohdalla mietin onko hänen pilvenpolttonsa tuhonnut hänen mieltänsä jo siinä määrin, ettei paluuta "normaaliin" tasapainoiseen mielentilaan ole?

Hieman sekava kirjoitus, mutta kiva jos joku jotain kirjoituksestani ja näistä asioista ymmärätävä vastaisi =)

sehän on ihan tutkittu juttu miten pilven polttelu laukaisee juuri mainitsemiasi asioita. itsekin sen kokeneena.
itse kerkesin käyttämään jonkin aikaa vahvempiakin aineita, joten en voi sanoa olisiko pelkkä pilven polttelu johtanut samaan, mutta olen kyllä huomannut etten sama ihminen enää varmaankaan tule ikinä olemaan. kun kemiallisesti saadaan aivot vapauttamaan suuria määriä hyvänolonhormonia ei sitä luonnollisesti enää pikkujutuilla luomusti tule. ainakaan johonkin aikaan. siitä en tiedä koska normalisoituu. minullakin 5 vuotta raivoraittiina takana, mutta pelkkä haamu olen iloisesta vanhasta itsestäni.

Pilvenpoltto voi laukaista masennuksen, sellaiselle jolla siihen on taipumus. Aika yleistäkin. Masennus itsessään on erilainen eri ihmisillä, joten toiset toipuvat siitä ja pärjäävät sen kanssa, toiset kärsivät siitä voimakkaammin, eivät pysty työelämään jne jne. Sillä LYHTYAIKAISELLA pilvenpoltolla ei ehkä sinänsä ole merkitystä siihen, toipuuko vai ei masennuksesta. Pitkäaikainen käyttö varmasti on toinen asia.

LSD taas voi aiheuttaa psykoosin, josta voi jäädä pysyvämpiä vammoja.

Ekstaasi taas voi tuhota aivojen serotoniiniaineita (tai mikä se oikea termi olikaan), eli jos sitä on "viihdemielessä" käyttänyt ja myöhemmin sairatstuu masennukseen jostain syystä, nykyiset masennuslääkkeet eivät auta, juuri sen vuoksi kun ekstaasi on sen jonkun osan siellä aivoissa tuhonnut.

Että vaarat moisissa aineissa ovat pitkäkestoisempia kuin moni ajattelee.

akustinen, ei se homma pelkästään noin suorasukaisesti mene. kaikki keskushermostoa kiihdyttävät aineet, ei ainoastaan ekstaasi, tekevät samaa. sitä paitsi psykoosin voi saada sekä kaikesta hallusinogeeneistä, myös näistä keskushermostoa kiihdyttävistä. itse hurjina aikoina sain laitoshoitoa vaativan psykoosin amfetamiinista. nuo hommat eivät vaan ole niin yksinkertaisia, ihmiset reagoivat eri tavoin.

Pössyttely voi laukaista jopa skitsofrenian ja jopa taantuvasti, vuosia jälkeenpäin. Tätähän ei moni nuori tiedä kokeillessaan huumeita. Minun käsitykseni on kuitenkin näistä "mielisairauksista", että aika hyvin ne sitten ajan kanssa saadaan tasapainoon hyvällä hoidolla.

harrasti nuorempana päivittäistä pössyttelyä. nyt ollut ehkä viitisen vuotta polttelematta. tosin saattaa vetää viinaa aivan hirveitä annoksia..hän on masentunut eikä muutenkaan oikein saa mistään otetta.

Alkuperäinen kirjoittaja ......:
harrasti nuorempana päivittäistä pössyttelyä. nyt ollut ehkä viitisen vuotta polttelematta. tosin saattaa vetää viinaa aivan hirveitä annoksia..hän on masentunut eikä muutenkaan oikein saa mistään otetta.

Joo siis se minun kaveri vaikuttaa hyvin samanlaiselta, ei tunnu saavan otetta mihinkään ja mikään ei kuulemma tunnu miltään. Et vaikea saada hyvänolon tunteita ylipäätään mistään. vähän aikaa aina toisinaan ollut mielialalääkkeillä, mut ei ole niitä pitkään käyttäny.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ......:

Joo siis se minun kaveri vaikuttaa hyvin samanlaiselta, ei tunnu saavan otetta mihinkään ja mikään ei kuulemma tunnu miltään. Et vaikea saada hyvänolon tunteita ylipäätään mistään. vähän aikaa aina toisinaan ollut mielialalääkkeillä, mut ei ole niitä pitkään käyttäny.

Todistettu on ihan tutkimuksilla. Ja kyllä se pitkäaikainen pössyttely muutenkin jättää jälkensä aivoihin. Monen vuoden käyttö voi muuttaa psyykettä ja ihmisestä voi tulla esim. vainoharhainen. Naurattaa josku nämä väitteet miedoista huumeista. Kyllä sillä pilven poltollakin saa nupin sekaisin, lopullisesti...

Alkuperäinen kirjoittaja valitettavasti kok...:
akustinen, ei se homma pelkästään noin suorasukaisesti mene. kaikki keskushermostoa kiihdyttävät aineet, ei ainoastaan ekstaasi, tekevät samaa. sitä paitsi psykoosin voi saada sekä kaikesta hallusinogeeneistä, myös näistä keskushermostoa kiihdyttävistä. itse hurjina aikoina sain laitoshoitoa vaativan psykoosin amfetamiinista. nuo hommat eivät vaan ole niin yksinkertaisia, ihmiset reagoivat eri tavoin.

Niinpä, jopa vaaraton ja laillinen alkoholi!

Tiedän kolmekin tapausta, joissa pilvenpolttelu on laukaissut skitsofrenian. Kaikki erittäin fiksuja miehiä, joilla polttelu on mennyt vain hieman liian pitkälle. Joten pilvenpoltto voi todellakin johtaa vakaviin mielenhäiriöihin ja -sairauksiin, joista ei ehkä koskaan kunnolla parane. Valitettavasti. Tätä on tosiaan tutkittu paljonkin ja sen on todettu pitävän paikkansa. Onneksi sinulla ei ole puhjennut sen vakavampia sairauksia ja tiloja polttamisen johdosta!

Yhteistyössä