***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Vois tää itkeminen joka asiasta loppuu jo pikku hiljaa..

Mies lähti kavereidensa kanssa käymään mäkkärissä, ni mä kun en osannu päättää mitä haluun sieltä ni kauhee itkun puuska ja supistukset kaupan päälle.. Vittu mä tuun hulluks.. :D
 
tiituli81, lokakuu10 ja Cattie Paljon onnea pikkuisista! :flower: :heart:

Mua rupesi jännittämään synnytys niin, etten saa mitään tehtyä :ashamed:
Ja tuli sellainen olo, ettei tää vauva synny ollenkaan..

Tyhmä kysymys limatulpasta..
Onko teillä synnyttäneillä tullut se kaikille ennen synnytystä? Ja kuinka kauan ennen tuli?
Siis kun mulla ei ole tullut vielä. Tarkoittako nyt, ettei vauva ole vielä pitkään aikaan haluamassa ulos? :ashamed:

Mikä se on, että iltaisin ahdistaa, muttei aamulla/ päivällä :/

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
 
iiris- Vähän naureskelin sun itkunpuuskalle mäkkärin takia, söpöö :) .

Onnea vauvautuneille! Itse alan kyllä silleen jännittään kun tajuan, että oikeesti ipanan pitänee pian tulla - oli sitten nopeutettu tai ei.
 
Limatulppaa ei ole mulla koskaan ennen synnytystä tullut. Esikoinen syntyi suunnitellulla sectiolla vko 39+, kakkonen käynnistettiin vko 41+, ja silloin tuli ennen vesiä/samaan aikaan limatulppa, mutta tosiaan vasta tuossa yhteydessä. ja kolmonen syntyi "itsekseen" vko 41+ enkä silloinkaan mitään limatulppaa nähnyt.


Täällä mennään samassa tahdissa KiaralA:n kanssa. samat vaivat on mullakin. mitää ei vain tapahdu. olo on aika kurja, ja tekisi mieli mennä oyiin näytille, jos ne vaikka vahingossa puhkoisivat kalvot :D mutta se tarkoittaisi, että pitäisi jäädä ouluun mun vanhemmille yöksi, eikä mua huvita, ku hädin tuskin saan kotonakaan nukuttua. ja pitäs eka istua autossa 1-1,5 tuntia, joka täältä kestää sinne ajaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Täällä odotellaan veljen pojan ikivanhoja 1-vaunuja. Nukahtamisen kanssa on ongelmia välillä rajustikin. Toinen kun alkaa taistelun nukahtamista vastaan niin toinen komppaa ja sitten täällä riittää meteliä.
En tiedä mistä he sen nyt keksivät sitten. Välillä kyllä nukahtavat nopeasti ja helpostikin.

Onko jollakin pulautteluun jotain kikkaa?
Röyhtäytellään, on koliikki pullot, pää ylempänä nukkuessa, pidetään sylissä pidempään, jne... niin silti pulauttelevat välillä tosi rajustikin.
Oletko kokeillut uniongelmiin kapalointia? Niitähän on nykyään kaikenlaisia "valmiskapaloitakin" mutta tavallisella kankaan palasellakin pärjää (vaikkapa pieni lakana tms.) Meillä on auttanut kapalointi kakkosen uniin tosi paljon, nukkui kapaloituna ensimmäiset kuukaudet tosi hyvin. Sitten tavallaan kasvoi ulos kapaloinnista, kun tuli voimaa ja sai itse kädet ulos kapalosta, joskus ehkä 3kk ikäisenä. Sitten ei enää kapalo auttanut, mutta alussa kyllä. Meillä oli käytössä Miracle Blanket ja sitten ihan vaan pieni ohut flanellipeitto.

Johtuisiko pulauttelu teillä siitä, että menee ilmaa mahaan? Meillä oli esikoisella tosi paljon pulauttelua ja mahavaivoja, ja tajusin vasta (ihan liian) myöhään, että johtui minun suihkutisseistä. Mahakipuihin auttoi kuitenkin Cuplaton tosi hyvin! Esikoinen kun ei osannut röyhtäistä, sitä ei vaan millään saanut tulemaan... Cuplaton samoin vähensi pulauttelua, kun se auttaa viemään ilman mahassa eteenpäin eikä röyhtäyttämään. Disflatyl on toinen vastaava. Sekin auttaa ilmavaivoihin, mutta meillä se valitettavasti lisäsi pulauttelua. Olen kuullut samaa monelta muultakin, eli tuo Disflatyl kannattaa jättää pois jos sen mukana alkaa pulauttelua ilmenemään. Noita molempia saa apteekista.

Pitääkin muistaa vielä käydä ostamassa varalle tuo Cuplaton jo kotiin! Siinä vaiheessa kun maito nousee ja jos/kun suihkutissit alkaa taas aiheuttaa masuvaivoja, niin pääsee antamaan sitä vauvalle heti. Ei tarvitse odottaa apteekkiin pääsyä. :)
 
Onnittelut uusista vauvoista!! :flower:

Limatulppaa tuli viimeksi ainoastaan synnytyspäivänä, verijuovaista limamolluskaa tuli monta tuntia, ihan synnytykseen asti. Mut etukäteen ei mitään. Ainostaan semmoista vihertävääkellertävää paksua limaa jonka sanottiin olevan vaan tosi sitkeetä ja paksua valkovuotoa kun itse epäilin limatulpaksi. Joten ei merkkaa että synnytys olis vielä kaukana vaik sitä ei ole tullut, voi irrota vasta synnytyksessä!

Tänään epäilin vesiä tihkuvan kun yhtäkkiä alko tuntuu valuminen ja menin katsomaan ja pikkuhousunsuoja oli ihan litimärkä ja pöksyille asti valunut... mut siis sit ei ole tullut yhtään lisää, joten kaipa se oli vaan TOSI vetistä valkovuotoa... hitsi kun näitä on aina niin vaikee tietää. No täytyy vaan seurailla...

Naps 38+2
 
Kiitos HIPKUKKA vinkistä, mietitn nyt sit mitä tekisin.

tammikuun4 onnea "pienestä" pojasta, kuinka kummassa ne vauvat pystyykin kasvamaan tuon kokoisiksi masussa. Oletko itse pitkä? Minä odotan luottavaisin mielin että vauva mahtuu 50cm vaatteisiin :whistle:

Keitin nyt tutin, pullot ja tutit valmiiksi,pikkuhiljaa alkaa olla valmista paitsi vaatteita olisi vielä pestävä. Tasan viikko ja vauva on maailmassa :heart:


santtu ja iita 38 poks
Nyt Kill Bill 2 katsomaan, eilen piti kattoa 1...miehen mieliksi.
 
Ihme juttu kävi äsken,oltiin menossa saunaan niin toisesta rinnasta tuli maito tippa :) Ja kun tulin sohvalle istumaan poltti alamahaa. Myös rintoja on alkanut pakottaa ja ne ovat todella kipeät..Voisiko synnytys olla lähellä..?

 
kiitos onnitteluista ja paljon onnea uusille vauvautuneille :heart:

Ja ai ihana mitkä kuvat Enie ja mimonmani :hug:

Synnytyskertomusta sen verran,että käynnistettii 31.12 ja sit 01.01.10 aamu 6 meni lapsivedet ja siitä alkoikin sit 17 tunnin tuska,ongelmia aika paljon ja toipuminen tulee olemaan hidasta,mutta ei tarvitse kuin vilkaista pikkuista nii ne unohtuu <3

Hemoglobiini oli 4 päivää synnytyksestä 65...ja sit tajuttii antaa miulle vähä verta,sitkeesti kuitenkin hoidin osastolla pikkuista,isä onneksi apuna...

Pikkunen tuli muute ulos aika hyvin,mut jäi jotenki alavartalost vähä kiinni,ni joutu kuulemma sit vähä vetämää...periny äidin leveän pepun *nauraa*
 
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower: kaikki tekstit luettuani ni en pysty muistamaan ketä kaikkia teitä oli, eli tasapuolisesti :heart:

Mulla irtos limatulppa silloin esikolta ni to iltana ja su iltapäivällä alkoi synnytys.
(anteeks ku puhun aina esikon aikasesta raskaudesta, nyt se vaan jäi kesken ja se vaivaa mieltä paljon ja päivittäin edelleen :ashamed:

Te mietitte tuleeko limatulppaa yms ni minä täällä kärsin jo menkoista :kieh: :kieh: :headwall: :LOL: Esikoisen jälkeen alko menkat reippa puolvuotta imetettyäni ja kokonaan imetyksen lopetettua noin 3vko myöhemmin ni nyt pojulta alko jo..*ärinää, murinaa, itkupotkuraivaria*

Meillä pienimies jaksaa hienosti, koti senkun lähenee..siihen ei enää viikkoa ole :heart:

-Väpä, joka on huomenna PienenMiehen koko päivän ja yön-kin- :heart:
 
Onnea taas vauvautuneille :flower:

Ja eniellä ainakin oli suloisia kuvia :heart: :heart:

Täällä odottelen "liskojenyötä" alkavaksi, ei juurikaan huvita petiin mennä, kun ei siitä nukkumisesta kuitenkaan mitään tule. Vai pitäiskö tätä ajatella treeninä vauvan yöheräilyihin - joskin toivon, että ei ihan tunnin välein ole hereillä, mä olen viime aikoina ollut |O

Tiituli, mahtaako meillä käydä samalla tavalla, että pää tulee, mutta jää mahasta kiinni - maanantaina ultrassa lääkäri meinas, että vauva olis pienipäinen ja pullea :LOL:

Mulla muuten oli esikoinen 56cm, enkä mä ole kuin hädintuskin 160cm, että en ymmärrä, miten voivat mahassa noin pitkiksi kasvaakaan. Nyttenkin on semmoinen olo, että pitkä vauva olis tulossa, mahdan mä olla ihmeissäni, kun tulee 50cm ja pullea, eihän mulla ole edes 50cm vaatteita oikeastaan yhtään (saan kyllä lainaan, jos nyt niin käy, että sittenkin pieni tulee)
 
Lukemassa pikaisesti =)

Onnea kaikille, jotka ovat jo vauvansa sylkkyyn saaneet
:heart: :flower:

Ja aivan ihania vauvakuvia :heart: Voi kun sais omansa jo pian nuuskutettavaksi... No kahden viikon päästä viimeistään sitte tähän aikaan jo jännittää.... :whistle:

J.t ja Pampuliini 37+2
 
Tinii - täällä kans huomenna juhlitaan täysaikaisuutta, mut synnytyksest ei tietookaa :-/

Cattie ja tammikuun4 - Onnittelut nyytistä

Iiris - :-D vähänkö repesin tolle siun itkukohtaukselle! Luinki sen isännälle ja sanoin, etten oo ainut, jolla PIKKASEN mielialat vaihtelee. Kyl myö kait pärjätään, eix jeh?!

Tiukun äiti - mie en oo ikinä huomannu limatulppaa tai sit se o tullu vast synnytykses. Kuiteski jo 4:s kaiffari tulos.

Ja ny loppu ainaki miun kyykyttelyt ja tyynyn päällä hytkymiset jalat risti-istunnassa :headwall: Eile kokeilin noita ja tänää o vasen lonkka/nivus ollu nii pirun kipiä, ett itku pääsee liikkues :'( Ei voi ottaa ees kengän kokosta askelta etiäpäi, ko KOSKOO NII PIRUSTI!! :headwall:
Taitanee miun pitäytyy tossa nännien hieronnassa, tosin isäntä ei eile "jaksanu" pitkää hipelöijä :LOL: sano vaa, etten mie jaksa enää muutaman minuutin pääst :LOL: Mut saiha toiki muutaman supparin aikaseks, ei kipeetä kuitenkaa.
Joo-o..epätoivoseks täs jo alakaa ittesä tuntee.
Mie liityn kans ryhmään tammikuiset elokuus :wave:

Huomenna sit synnytystapa-arvioon ja valittamaan vaivoja sinne. Ihana nähä taas Pätkä ultrassa ja tietää paljonko o viikos poijalle tullu lisää painoo :heart:

Huomenna täysaikane jo :p

Pörri ja Pätkä 36+6
 
Pörri No arvaa nauroinko ite sit kans loppuvaihees :D Täytyy kyl myöntää että oon toisaalta niin onnellinen kun oon syntynyt naiseks.. Mä en kestäis kattoo tai saatikka asua saman katon alla raskaana olevan naisen kanssa :D Mut kyl me pärjätään B)

Ilmotin myös miehelle että tää saa sit olla vuoden 2009 ja 2010 ensimmäinen ja viimeinen raskaus.. Toista voidaan kattella sit vähän myöhemmin.. Uskon että mies myös tätä mieltä :headwall: :LOL:
 
Mulla toi synnytystapa-arvio perjantaina kans, jännitää ku neuvolassa on juteltu että iso vauva tulossa eikä annettais mennä yliaikaseks, jos lääkäri on samaa mieltä.. Mitä jos se lääkäri sanooki et nährään viikolla 42 helmikuussa :D Apuva :D
Mä oon kyllä niin henkisesti ja fyysisesti loppu että.. Ei pysty kävelee kunnolla ku Hipsun pää painaa tuolla alhaalla :S
Onneks hiivasienentulehdus helpotti heti kun hain oikeet lääkkeet apteekista! :)

Onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Painosta vielä... 28 kiloa tullut, pelottaa miten saan pois ne kun oon synnyttäny, vaikkakin esikoisesta tuli samanverran ja kaikki pois läks vuodessa..

Jes, esikoisen hoito jatkuu huomenna, johan tässä meinas hulluks tulla kun kolme viikkoa keskenään kotona oltiin... :D

Niinuska+Hipsu rv 37+5
 

Yhteistyössä