***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Mikä mulla on, kun tuntuu että hermot on kireellä/ ahdistaa koko ajan, enkä pysty mihinkään keskittymään :ashamed:
Ja tuntuu että kaikille muilla vauvat syntyy, mutta mulla jää varmaan mahaan, kun ei mitään tapahdu :ashamed: Ja muita ihan pöhköjä ajatuksia mietin. Tuntuu ettei pää toimi välillä ollenkaan..
Taas meillä on sotkuista, kun en ole saanut koko iltana siivottua ja lasposet sotkeneet joka paikan. Tuntuu, etteivät yhtään tottele/ kuuntele mua :ashamed:
Toisaalta mä haluan vielä "pitää tätä mahaa", toisaalta haluisin että vauva syntyis heti.
Ja ahdistaa kun tuttujani jotka ovat joko raskaana tai saaneet vauvan kaikki kehuu, kyselevät kuulumisia yms. Mun raskaudesta ei ole kukaan kiinnostunut :( No esikoinen kyselee miksi vauva ei synny/ milloin vauva syntyy yms. juttuja :heart:
Kai mä olen kateellinen niille jotka saavat positiivista huomiota raskauden takia, kun en itse saa :ashamed: Kyllä mäkin kaipaisin edes ihan pikkuisen positiivista huomiota, vaikka sukulaisilta, vaikka onkin "jo neljäs lapsi" tulossa :(
Ja kun tää on vika raskaus mulle, niin haluaisin jotenkin vielä nauttia siitä, mutten pysty.
Mahastakaan ei ole kun pari kuvaa, kun kukaan ei suostu musta "mahakuvaa" ottamaan :(
Kai sitä pitäis "repäistä" ja itse yrittää ottaa tai pyytää esikoista ottamaan :D
Nyt on tullut hirveä stressi muutostakin :ashamed:
Anteeksi omanapainen valitus :ashamed:
Ja kiitos kun sain purkautua :)
 
Ainiin ja synnytyksestä unohtui kertoa, että itsekin tärisin esikoisen synnytyksen jälkeen jaloista. JOhtui varmasti siitä rasituksesta, mihin koko kroppa joutui ponnistusvaiheessa. Lisäks mulle oli noussut lämpöä 37,8 ja sitä ilmeisesti palelin kalvojen puhkaisujen jälkeen. Tuli vähäks aikaa tosi kylmä, ihan ku ois kuume noussut. Mutta se meni sitten ohi ja synnytyksen jälkeen kätilö mittas lämmön ja mä olin ihan huolissani, että mistä se on tullut. Kuulemma normaali työlämpö. Eikä sitä myöhemmin sitten enää huomannut, eikä kyllä mitattukaan...
 
:wave: Täällä myös ilmoittaudutaan vielä yhdessä kasassa...kovin harvakseltaan tulee mitään kirjoitettua vaikka päivittäin kuulumiset lueskelenkin.

Onnittelut kaikille vauvautuneille!! :heart:

(.) Täällä ne verenpaineet jatkaa nousuaan. Nyt ollut kotimittauksissakin 150-170/100. Joulun jälkeen jo soittelin äitipolille pariin kertaan noista arvoista, mutta käskivät ottaa rauhallisesti ja seurailla kotona. Uudenvuodenaattona neuvolasta laittoivat sitten päivystyksenä äitipolille. Raskausmyrkytyksen oireita ei multa löytynyt labroistakaan ja vauvallakin oli kaikki ok ja oma vointi kohtalainen joten pääsin kotiin. Tuolloin lääkäri arvioi vauvan kooksi 3,4kg, että olisi kasvuaan kiihdyttänyt näin loppua kohti. Lauantaina oli sitten uusi kontrolli paineiden takia ja silloin lääkäri arvioi vauvan kooksi maksimissaan 2,8kg, saapa nähdä kumpi osuu lähemmäs totuutta. Seuraava kontrolli onkin taas torstaina ja silloin mietitään lääkitystä tai tarvittaessa käynnistystä. En kuitenkaan itse usko, että vielä käynnistelemään alkavat. Viime torstain tutkimuksessa kohdunsuu oli vielä kovin takana ja kanavaa jäljellä 2-3cm.

Tässäpä pikaiset kuulumiset, jos lähtisi taas pötköttämään... =)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Amalia 37+1
 
velmuliina74 ja Pinguli ja salusiini -Onnea vauvoista!! :heart: :heart: :heart:

Neuvolassa tänään kaikki muuten ok, mutta Hb oli laskenut 104, eli rautakuuria taas. Paino +900g viikossa. Aika tahtiin on paino noussut loppuvaiheessa ;2,5kg viimeisen 2 viikon aikana. Sf-mitta 32cm. Neuvolatäti totesi rohkaisevasti että viikon päästä nähdään varmaan taas. HÖH!

Toisaalta lapsen isä päätti nyt sitten että haluaakin!!!! olla lapsen elämässä mukana täysipainoisesti ja tulisi mukaan synnytykseen jos vain haluan ja ja ja .... Mun pää on ihan sekaisin tästä käänteestä. Halusin että hän on lapsen elämässä mukana, mutta nyt yhtäkkiä niin kovalla innolla ja antaumuksella että en pysy enää vauhdissa. Ja olen viimeisen puolen vuoden aikana ajatellut että tulevassa ollaan kaksi lapsen kanssa ja miten kaikesta tullaan selviämään jne. niin yhtäkkiä ympärillä laukkaa vauhko tuleva isukki. voi luoja! :eek:
Että sen puoleen on kiva jos se vauva ei vielä synny, niin ehdin itte hiukan tätä uutta ajatusta miettiä ja pohtia.

Lili 39+1
 
elayne, velmuliina74, salusiini ja pinguli ONNEA!!!

pinkgreen- ärsyttävä kaveri. Mie pelkäsin ekan aikaan synnytystä iha kauheesti, mut onneks se oliki positiivine kokemus vähine kivunlievityksineen.Parempi pikkasen ehkä jännittääki sitä, jospa se sit ois hyvä kokemus. Niin ne o muutki aikojen alust asti synnyttäny, ett eiköhä sitä itekkii siit taas selvii. Sattuuha se, mut nii sattuu moni muuki asia. Se o sitä "positiivista" kipua.

nvla kuulumiset:
verta virtsassa-joko piilevä virtsatieinfektio tai sit tulee sitä limatulppaa, jee!!!!Toivottavasti!

Mut ite asiaan..alakaa olla jo potkuu näis miun supisteluis, huohottamaan alakaa, mut viel pystyy puhuu ja hymyilee. Ny vaa sais ruveta kovemmi koskee :LOL: ni piäsis toivottavasti tositoimiin jo!!
Supistaa iha jatkuvalla syötöllä, maha kivikova!!

Lähempä jotai touhuumaan josko sitä vaik mie pääsisin koht ilmottelee.Toiveajatteluu :D

Pörri ja Pätkä 36+4
 
Lili78 kiva kuulla et isukkikin on innostunut nyt vauvasta,mä varmaan ihan mielelläni ottaisin mukaan synnytykseen,kun nyt kuitenkin ilmeisesti olette jonkinlaisissa väleissä ;) vai oliko sulle jo joku muu sinne seuraksi tulemaan?Onhan se varmaan outoa kun on jo tottuttautunut ajatukseen et yksin kasvatat lapsen,mut jos tää isä kanditaatti on oikeesti tosissaan nii saathan ainakin hieman helpotusta omaan arkeesi =)

Mä vedänki sit pohjat,muut jakaannutte vasta elokuussa,mut mäpä oon kasas viel kahen vuoden päästä,ainakin mikäli fb:n testiin milloin seuraava lapsesi syntyy-testiin on uskomista :LOL:
Niin siis se seuraava syntyy 20.1.2012

Huomenna neuvolaan!
 
Ei tääläkään kuulkaas tapahdu mitään merkkejä tulevasta synnytyksestä (mutta välillä toivon ettei tapahdukkaa) ja sitten en halua nopeuttaa millään ässillä. Aikalailla lepäilen vaan, joten kai siksi ipana ei pidä mitään kiireempiä.
 
piiuli82 - Juu, väleissä ollaan lapsen isän kanssa. Tekemisissä ei juurikaan oltu syksyllä. Viimeisen kuukauden aikana on pariin otteeseen vauvasta ja sen hoitamisesta yritetty jutella. Ja sen tulos olikin sitten tämä käänne.
Pyysin syksyllä ystäväni, tulevan kummitädin, mukaan synnytykseen. Se että olen tiennyt ettei sinne yksin tarvii mennä, on auttanut tuhannesti. Nyt tuntuu jo että selviän siellä yksinkin, ei ole enää pelkoa synnytystä kohtaan. Pitää nyt miettiä että mitä ja kuinka tässä mennään. huhhuh... :whistle: Ja kyllähän se nostaa ison taakan harteilta kun minun sukulaiset on kaukana ja lapsen isän lähellä. Enää ei tarvitse leijonaemon lailla selvitä kaikesta yksin. Olo keveni huomattavasti. Suhdetta hänen kanssa en kuitenkaan halua. Sen verran herra ehti sekoittaa mieltä ja elämää eron jälkeen kun jäin kasvavan masun kanssa yksin.

Tyyny jo huuteleekin mun nimeä - hyvää yötä! ;)
 
Lili, kiva, että isä on innostunut! Mutta ota synnytykseen se, josta SULLE on eniten tukea ja iloa, ei se, joka itselleen siitä hienon kokemuksen saa. Mies voi olla hyvä isä lapselleen, vaikka ei synnytystä näkisi ja voi tulla heti synnärille katsomaan, mutta synnytyksessä voit ajatella vain itseäsi ja sitä, että sinä saat tukea, eikä sinun tarvi miettiä toista sillä aikaa. Itse ottaisin varmaan sen tulevan kummin mukaan ja isä saisi sitten tutustua, kun vauva on maailmassa.
 
Onnea Salusiini :flower:

Minävaa Mullekin yks tollanen synnytys, kiitos ;) :heart:

Synnytysasennosta Mä oon ajatellut ihan perus puoli-istuvaa asentoa..

Tiukun äiti Sitä vartenhan me täällä ollaan että tänne saa valittaa :hug: Ootko neuvolassa puhunut noista asioista, tai ylipäätänsä sanonut noista asioista ihan ääneen... Mulle se on auttanut että oon ääneen päässyt sanomaan mikä tässä tulevassa äitiydessä pelottaa niin on jo helpottanut :heart: Kyllä se siitä !!!

( . ) Tää sai jonku hulluusahkeruuskohtauksen :D Silitin kaikki vauvan lakanat ja laitoin jo sen sängynkin kuntoon.. Tutin ja pullonkin taisin tuossa ohimennen keittää :whistle: (vaikka toivon että kumpaakaan en joudu käyttämään ihan hetkeen).. Useita, aika napakoita supistuksia ollut tänään..mä en enää kyllä pysty puhumaan enkä todellakaan hymyilemään.. Mutta eipä nuo oo vielä synnärille asti vieneet..no ei kai ku elokuuhun on vielä yli puol vuotta?!?!?!?! :kieh: :D

Jos lähtis unipetille.. Sain suostuteltua ukon viemään mut huomenna Anttilaan alennusmyynneille -saa luvan pitää lupauksensa!! =) Ihanaa ois päästä täältä kotonta välillä pois..

Torstain neuvolaa..tai mielummin vaikka synnytystä odotellessa :wave:

iiris ja pojutsu 37+6
 
jee jee tänään olisi se ihana laskettu aika,,mutta missäs vauva?? =) ei merkkejäkään et kamu ulos haluis tulla..nyt alkaa se todellinen raastava odotus!! *huoh* :ashamed:

no näillä eväillä taas rontti1 ja rv40
 
Täällä olen vielä,ja varmaan vielä elokuussa :kieh: Ei yhtään supistuksia koko yönä. Mutta heräsin viime yönä n.01.30 enkä enää saanut unta,pyörin vaan sängyssä..Ja nyt tuntuu että väsyttää.

Patu pyörii mahassa välillä todella kipeästikkin. Saisi tulla jo ulos pyörimään,joonas taputtelee mahaa ja sanoo "veikka syntyy" :heart: Mutta eihän tuo halua ulos tulla!

Venyvää ja kellertävää limaa valuu ihan sairaasti..Eli onkohan tuo vieläkin sitä limatulppaa.. :whistle:

Täältäkö sen luin että joku oli keinutellut itseään tyynyn päällä ja saanut vedet menemään? Ajattelin jos sitä kokeilisi.. Epätoivoinen kun olen :D

Sannis ja patu rv 39+5(2 päivää laskettuun aikaan!!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippur1:
PAKKO hehkuttaa että oon taas lähtöpainossa!!!!! :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:
WAU! Minulla on vielä 4kg extraa lähdöstä jäljellä.
Tosin karkkia syön niin sairaasti joka päivä, että kunhan nuo kohvehdit loppuvat niin olettaisin että karisee lisää pois.

Tärinä: En ole aiemmissa synnytyksissä tärissyt, mutta nyt näiden kaksosten synnyttyä jalat tärisi, tarkemmin sisä reidet tärisi ihan sairaana.

Lili78 Jopas on mielenkiintoinen käänne, haluaisko kuitenkin jotenkin pitää kiinni myös sinusta, kun on niin kovin tulossa synnytykseenkin mukaan?
Varmana on ajatukset sekaisin tuollaisen soutamisen ja huopaamisen kanssa.
Mutta itsehän sinä parhaiten tiedät miten haluat tehtävän, ja tee niin kuin sinusta oikealta ja hyvältä tuntuu.

ON:Täällä taas "taisteltu" yö läpi. Tyttö oli protesti päällä ja eipä sitten juurikaan nukkua antanut. En ole suostunut yöllä vaunuihin laittamaan mutta kai se on pakko jos ei muuten saa öitä nukuttua niin sekin sitten ottaa käyttöön.

Mukavaa tiistaita kaikille...,pitää lähteä katsomaan mitä herkkuja mies toi labra reissulta tullessaan siwasta, vauvat kun just sopivasti nukahti vaunuihin (sisälle edelleen kun ei saada ulkoilla) niin olis ehkä hetki syödä jotain :)

Enie + Nörtti ja Hissu 25pv, vitsi kohta on 1kk täynnä :heart:
 
salusiini onnittelut :heart:

pippur Auja hyvin oot tiputtanut painon pois. =) Paljonkos sulle tuli kiloja raskausaikana? Toivottavasti ei oo flunssa tulossa.

ronttiTervetuloa joukkoon...siis joilla laskettuaika menee ohitse...

Tyhjenispä täälläkin maha. Laitoin miehelle viestii töihin, että nuo jotain joka laittta mahan toimii.

millis ja liinu 40+1
 
Täällä kans viel yhtenä kappeena :wave:

Käväsin neuvolassa ja kaikki ok. Nyt ei ole taas ollut mitään merkkejä, et tää lähtis tulemaan täältä :headwall: Eli enköhän mä siellä taas ens viikolla ole ja siirry sitä kautta hiljalleen "tammivauvat elokuussa"-pinoon raskausviikkojen 77 kanssa :LOL:

pippur1: Mikä stressaa? :hug:

Joskos paiskais tähän vielä masukuvan tältä aamulta:



Pinkgreen ja mahassa viihtyvä Tilleri 40+1
 
millis joku vähän vajaa 15 kiloo mulle tuli. Aika paljon lopussa siis turvotuksen takia.

pinkgreen Vähän ressaa tää koko homma. Pikkanen huutaa yöt ja mikään ei auta :(

Jalkojen tärinä Mulla ainakin tärisi ihan mielettömästi synnytyksen jälkeen jalat. Se oli ihan kamalaa koittaa pitää niitä viel paikoillaan niiden muutamien tikkien laiton takia.. huh.

pippur1 ja muru 6vrk
 
Huomenta kaikille :wave: Kerrankin hyvin nukuttu yö takana. Aamulla sit sai juosta vessaan kun maha tyhjeni taas, kuinkahan monesti se taas tyhjenee tollai äkkirykäsyllä ennen synnytystä. Nyt ei saa kyllä syntyä ennen sunnuntaita |O

Synnytysasennosta, ite olen kolme edellistä ponnistellu puolimakaavassa asennossa, käy mulle parhaiten. Esikoista yritin kyljelleen mutta ei ollu mun juttu.
Poikia synnyttäessä aina kätilö opiskelijan kanssa "varastanu" mun jalat niiden lanteille ja joka kerta oon saanu sanoo etten pysty siinä asennossa. Pidän itse sukan varsista kiinni.
Tärinä, mulla ollu vaan esikoisen jälkeen. Tuntu että sängystä putoaa kun se tärinä oli jotain hervotonta. Kätilö sano että johtuu siitä kun lihakset rentoutuu. Olihan kätilöllä työ saada ne kaksi tikkiä silloin kun hypin sängyssä kuin hullu :LOL:

Mitä kivunlievitystä olette ajatelleet? Mä vannon epiduraalin nimeen ja nytkin mieluusti sen haluan jos ehtii.

"kolmannesta ässästäkin" ootte puhunu. Mä olen ihan yllättyny että seksi on tullu meille nyt takasi. Eilen kyllä kieltäydyin ettei yhtään vauhditeta vauvan tuloa ennen reissua. Sunnuntaina voi sit ottaa tuplasti :D
Miehellä oli poikien odotusaikana niin et mitä isompi maha sitä vähemmän seksiä. Miehet :kieh:

Sain muuten viimein vauvan vaatteet viikattua lipastoon, muutama vaate vielä kuivumassa. Sit oon ostanu pulloihin uudet tutti osan, tutin, liivinsuojat, puhdistuspyyhkeitä ja vaippoja. Ne rintakumit täytyy vielä hommata. Joo ja kaappi täynnä siteitä. Mä niin vihaan niitä :headwall:

Jopas innostuin.. :D

mulish ja hippula ( tiitu ) 36+3
 
iiris- Kiitos :)
Ihan eilen vasta onneksi tuo paniikki iski :ashamed:
Taisin olla liian väsy tai jotain.
No tänään on neuvola niin voin siellä puhua :)
Tänään olen saanut vähän pakkailtua tavaroita, jospa vielä vähän saisi ja sitten vietyä ne uuteen kotiin.
Rupeaa muuten aina tuntumaan selässä/ mahassa kun pakkaa/ siivoilee.
Pitääkin vaan koko ajan jotain hommailla, jos vaikka rupeaisi jotain tapahtumaan, eikä menisi 25 päivään asti, niin kun esikoinen sanoi. Poika siis kysyi eilen taas milloin vauva syntyy. Sanoin että viimeistää 3 viikon päästä. No poika siihen, että vauva syntyy sitten 25.1 :D

Hyviä vointeja kaikille! :flower: :hug:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 39+5 :heart:
 
Mä kans luulen, että vaaville on tavaraa vähän liikaakin:) Vois alkaa ostelee jo jotain 140centtisiä vaatteita, hah :LOL:

Onko teillä muuten vauvakirjaa? Mä just täyttelin sitä vähän, "laskettu aika: 4.1.2010" "synnyinkö laskettuna aikana? NO ET!" :D
 

Yhteistyössä