***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

Enie nopeesti muuttuu näköjään lääkärin mielipide :eek:

Otin puolen tunnin tirsat, nyt pää lyö tyhjää. No päänsärky ei ainakaan ole niin kova. Huomen aamulla soitan lääkärille, saa nähdä minne asti ajan saa.

Voih tätä selkäsärkyä |O nyt se tuli mullekin! Miten sitä sais venytettyä, kun ei leuanvetotankoa omisteta..
Supisteleeko teitä minkä verran? Mulla on viimeisen viikon aikana supistellut paljon (sitä ennenkin, muttei näin paljon), välillä kipeitäkin ja ollut sellaista kipeää vihlomista alamahassa. Kait ne kuuluu asiaan. Ei enää muista kun edellisestä jo reilu 4 vuotta. Ens tiistaina vasta nla. lääkäri nla ei varttu aikaakaan, olisko joulukuun lopussa sit...

-vinkuheinä rv 31+2

Äitipolilla on käyty. Kyllähän siellä taas vierähtikin kolme tuntia.
Vauvan sydänäänissä edelleen lisälyöntejä :'(
Nyt pitää sit viikon välein käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä.
Sit täytyy lähteä välittömästi äitipolille jos vauva sydänäänet lyö 200.
Lääkäri katsoi ultralla tarkasti vauvan sydäntä, mutta ei mitään vikaa sieltä onneksi löytynyt.
Ja tuo lääkäri sai vauvan painoarvioksi jo 2800g.
Sisätutkimuksen teki myös ja kanavaa oli 3cm jäljellä ja pehmentynyt sekä paikat sormelle auki.
Neljän viikon päästä pitäisi vielä äitipolilla käydä noiden verensokerien takia.
Toivottavasti kaikki menisi nyt hyvin loppuun saakka.
Pelottaa kamalasti vauvan puolesta :'(
Lääkäri kyllä sanoi ettei tarvi yhtään pelätä, mutta minkäs teet.

lokakuu10 ja saukko 34+5

hei te jotka ootte kokenu section :wave: onko normaalia että haavan kupeessa on semmonen kova kohta?? mikä son? mistä se tulee? Miksi? Jääkö se nyt siihen sit ainiaaks :ashamed: :)

-väpä joka vihaa leikkauksia...-

Enie Voi kökkö, onpas tylsä juttu. :hug:

Omaa napaa: tänään on supistellut niin pirusti taas, että huh. Edelleenkään ei oo varsinaisesti kipeitä, mutta säännöllisiä jälleen. Luennoilla olin 6 tuntia, niin koko ajan tuli 6 minuutin välein. Nyt en oo niin tarkkaillut väliä, mutta edelleen niitä tulee. Sais nää nyt kyllä rauhoittua, en millään ehdi synnyttämään vielä, kun huomenna on tenttikin. :D

Mullakin muuten rintojen alta kipeä, mutta mulla se on se iho. Oon päätellyt, että se johtuu siitä, että maha on jo niin iso, että se iho kääntyy siitä kohtaa "poimulle". Tai jotain. Joka tapauksessa inhottavan tuntuista.

Väpä Mulla oli kauan aikaa sektio haavan alla ja vieressä pari "paakkua" jotka oli alempien kerrosten tikkien kohtia. Nyttemmin on "sulaneet"(?) pois. Noi paakkukohdat oli kauemmin kipeitä ja kiristivät joskus....mitä lie sotkuja oli tikkilankoihin jättäneet :LOL:
Nahkakerroksessa mulla oli hakaset mut alemmat kerrokset tietty kursivat sulavilla tikeillä.

Lokakuu10 ymmärrän et sulla on varmasti kauhee hätä vauvasta mut onneksi ei mitään rakenteellista vikaa näyttäs olevan..voimia :hug:

Maitoo tulee tääl erityisesti kuuman suihkun/saunan jälkeen, mut ei onneks kunnol vuotamal, mut tipoittain.
Esikon aikaan maito nous vast pari pvää synnytyksest ja sit oliki tissit aikasta pinkeenä :eek:

Harjotussuppareita tulee päivittäin, mut onneks ei enää kipeitä.
Alaosastoo vihloo välil :/

Kohta sitä ollaan tositoimissa. Tää aika menee kuiteski vaa nii nopeesti!

Pörri ja Pätkä 31+5

Väpä Oliskohan ne jotakin kovettunutta kudosnestettä. Muistaakseni mulla oli kans joskus kun umppari leikattiin ni sen alla, mutta hävii siis aikanaan.

huomenna menen hemmottelemaan itteeni kampaamoon. :) viimeks lähti hiuksista 50-60cm ni mitäköhän nyt keksis :D

pippur1 ja masumuru 36+5

tulin juuri saunapaljusta, ihanaa oli. Joku sanoi että voi saada sillä käynnistyyn synnytyksen, mutta mulla ei ainakaan niin oo käyny. Pikemminkin kaikki vaivat katoaa yöks aina, pistää veren kiertään!! =) aamulla neuvolaan, jos vaikka se vaarallisen korkea hemppa olis laskenu hiukan alas, en oo muutenkaan syöny rautaa ja silti 151!!!! :attn: Suvussa aika paljon tukoksia siis veritulppia. Mutsi on ihan huolissaan.. Nestettä edelleen tuntuu kertyvän huippu tahtia..
Tsemiä kaikille ja :hug: niille jotka sitä tarttee

tammikuun4 ja melojapoika 35+2 :heart:

Ei mitään uutta, toisaaltahan se tietty on vauvojen kannalta hyvä.
Pettymyskin alkaa laantumaan, mukavahan se vaan oli kotiin tulla oman miehen syliin nukkumaan :)

Yökin meni hyvin, oli niin kova univaje ilmeisesti.

Tänään pitää hakea apteeksista ne lääkeet ja ottaa lisää retaferia sen kanssa syötäväksi, jospa se auttais sen hempan nousuun. Se respa jonka antoivat matkaan näytti olevan 1mg foolihappotabletteja ja toivottavasti se nyt auttais tuon hempan nousuun.

Enie + Nörtti ja Hissu 36+2

Enie uskomatonta, että laittoivat sinut vielä kotiin! :eek: Luulisi, että noilla viikoilla olisivat kuitenkin pitäneet sinut siellä, etenkin kun teillä on sitä matkaa sinne sairaalaan ja kaksoset kyseessä!

Maitoa ei vielä tule, mutta muutamia pisaroita sellaista kirkasta nestettä kylläkin aina päivän mittaan. Etenkin siivotessa, kun enemmän liikkuu ja touhuaa niin huomaan paidassa molempien rintojen kohdalla pari märkää länttiä..

Tänä aamuna kävin jo labrassa, katsovat pitkäaikaissokerin ja paastoarvon vielä, tosin jäi vähän hämärän peittoon että miksi nämä vielä halutaan katsoa, mutta katsotaan nyt sitten :D

Viime yönä heräsin taas kolmelta täysin virkeänä ja samalla mietin tulevaa synnytystä, joka tuntuu olevan jo pelottavan lähellä. Ja pitkästä aikaa taas mietin sitä, että mitä sitten sen synnytyksen jälkeen. Pääasiassa kun ajatukset on keskittyneet siihen itse synnytykseen ja tavaroiden ja vaatteiden hankintaan, mutta itse vauvan hoito on jäänyt ajatuksissa toissijaiseksi. Miten ihmeessä sitä pärjää?? :ashamed: Olen niin vähän ollut tekemisissä pienten lasten saatika vauvojen kanssa...

Lumi ja Lilliputti 35+2

:hug: kaikille "kovia" kokeneille!

Hipkukka ja Väpä Mukava lukea vauvojen kuulumisia ja ihanaa, että vauvat voivat päivä päivältä paremmin.

(.) Eilen ei supistellut yhtään!! Ja teinkin kotitöitä sitten ihan kunnolla. Yöllä ei sitten uni meinannut tullakkaan, kun ei ollut mitenkään päin hyvä olla. Vauva tais ahistaa sisäelimiä sen verran ja oli kunnon jumpat käynnisstä. Katsoin sitten tv:n "huippuhjelmia" puoli kahteen saakka. Nyt aamulla onkin sitten vähän senmukainen olo, että ollaan valvottu ja touhuttu eilen.
Jee, virallinen äitiysloma alkoi tänään... tosin ei tuo mitään muutosta mun arkeen. Perjantaina ois sitten vielä meno työpaikan pikkujouluihin! Mies saa taas hyvät naurut, kun vedän villatunikan ja leggarit jalkaan... kuulemma huvittavan näkönen sivusta katsottuna... toisella puolella pullottaa maha ja toisella pylly! :LOL: Tuo mun tunika on vielä oikein sellaista ihonmyötäistä mallia.

Kuka varasti mun unet?? Viimeks keväällä noussu ennen viittä ja sekin kellon soittoon. Nyt ei vaan saanu nukuttua. No tulipahan kerrankin noustua ajoissa
:D

Eihän rusehtava vuoto ole vaarallista? Tuhrutellu pitkin aamua ja alamahaa jomottelee.

Täytys yrittää vähän siivoilla, on taas kämppä sen näkönen ku pommi olis räjähtäny :whistle:

mulish ja hippula 31+4

Eli tänään oli neuvola,suluissa edellisen kerran tiedot.

Tänään 34+6(32+6)
Pissa puhdas(puhdas)
Sf mitta 34 (32,5)
verenpaine 129/83(123/79)
Hemoglobiini 132(136)
vauva oli raivotarjonnassa,kuten edelliselläkin kerralla. Mutta nyt vauva on jo kiinnittynyt valmiiksi :D Apua..
Syke vauvalla 145(130)
Paino 89,9(90,2)

Seuraavaksi on neuvola lääkäri 16.12 ja sitten saan kuulla onko nuo supistukset tehneet mitään tuolla kohdunsuulla. Mutta nyt tekemään ruokaa..Nälkä taas.

Sannis ja patu rv 34+6

Yhteistyössä