***TAMMIVAUVAT*** Joulukuussa (Vauva päivitys 01.01.10)

SEE
SEKTIOSTA vielä. Meiilähän tuo esikoinen on 1v 10kk. Nyt viikko sektiosta. Ollaan hoidettu tilanne niin kun miehen pitää mennä tämä viikko vielä töihin (tekee kylläkin lyhennettyä päivää) että anoppi tulee aina pojun päikkäreiden jälkeen hoitelemaan esikoista. Kaikki muut pystyn kyllä itse tekemään ainoastaan nostelusta sanottiin ettei pariin viikkoon saisi kovasti nostella. Kakat jos on tehnyt vaippaan niin olen hoitanut pesut niin että vien suihkuun niin ei tarvi nostella, ruokailuihin en laita syöttötuoliin vaan saa kiivetä aikuisten tuoliin syömään, meillä ei enää nuku pinnasängyssä niin sitä nostelu ongelmaa ei ole. Vaatetukset sujuu ongelmitta kun käyn istumaan lattialle ja siinä puen pojun, JOTEN KYLLÄ SITÄ PÄRJÄÄ. Ja etenkin jos mies kotona 2-3viikkoa niin ei mitäään hätää pitäisi olla.

Haava on kipeä niinkauan kunnes saa hakaset pois, eli mulla helpottaa huomenna. Tämän muistan esikoisesta että kiristys ja nipistys loppui siihen paikkaan. Särkylääkettä en ole enää tarvinnut eilen eikä tänään. Eilen kävin jo 1,5km lenkillä esikoisen kanssa rattailla , hidasta kävelyä mutta kuitenkin.

Katetrin laitto tuntuu epämielyttävältä samoin pois otto ei muuta, Epiduraalin/spinaalipuudutuksen laitto ei satu yhtään.

Minusta pahinta kivun kannalta on vaan tuo leikkauspäivä. Mutta musta tuntuu ettei vaan lääkinneet alusta asti heräämössä kunnolla vaan kipu pääsi päälle ja silloin sitä on vaikea saada pois. Ja nyt etenkin kun alkoi järkyttävät jälkisupistukset niin se teki olon siettämättömäksi mutta kyllä sen kestää kun palkinto on suuri!!!


T:SEE ja pieni mies 7vrk
 
Lumi- Täälläkin yksi hikoilija ilmottautuu.. ihan uutta aina öisin.. ja vähän muulloinkin.

Kohta sitten kuuntelemaan neuvolaan tuloksia aamusista verikokeista.. Mitä sekin auttaa kun eipä ne näemmä sitten tee yhtikäs mitään :(

pippur1 ja tuleva juhannusvauva
 
Minävaan onnea :flower: ( putosin tuolilta tuon kuvan nähdessäni :D )

Enie mulleki saa tuota ikää päivitellä 26v. ( paitsi että mä tästä lähtien täytän aina 25v :whistle: )

Lääkärissä kävin

painoo tullu 300g/ viikko
turvotus +
paineet 138/91 ( ensimmäinen mittaus 150/94 )
pissa puhdas
sf 33
tarjonta rt
syke 150
liikkeet ++

paikat puoli pehmeät ja sormelle auki. Kaulaa jäljellä 2,5cm ja lapsivesi alkaa olla vähissä.

Sain muuten 3v pojalta ihanan synttärilahjan..se sano et äitillä on pieni pylly :D :heart:

Nyt kahville :wave:

mulish ja hippula 35+2
 
neuvolakuulumisia:
paino noussut taas 1,2 kg.. =(
pissa puhdas!!! =)
rr 148/84
sf edelleen 37
ei ole laskeutunut
Torstaina taas sinne, sano että perjantaina kolme kovaa s:ää ja sillai!! =)

Onnittelut MINÄVAAN :flower: :heart:

tammikuun4 ja melojapoika 39+1 :heart:
 
Pitkästä aikaa jätän merkin, on olo ollut niin alamaissa, etten ole jaksanut kirjotella. Äidilläni todettiin vakava sairaus ja nyt ootellaan leikkaukseen pääsyä, yhdellä lähisukulaisella epäillään aivokasvainta ja pisteenä iin päälle, serkun pieni lapsi jäi paripäivää ennen joulua peruuttavan auton alle ja kuoli. Liian raskaita asioita kestettäväksi :(

Oma vointi kuitenkin ihan hyvä, siitä olen tosi kiitollinen. Viikotkin kiitäneet huomaamatta niin että kohta ollaan jo uuden vuoden puolella ja vauvakin saisi vaikka jo syntyä ja olisi jo "täysi-ikäinen"

Monelle tammikuiselle olikin tullut jo se paras joululahja :heart: Sydämelliset onnentoivotukset teille kaikille!! Ihan kohtahan se alkaakin meidän virallinen oma kuu :wave:

Nyt jatkaan leipomista, yhdet synttärit pitäisi vielä tämän vuoden puolella meidän perheessä juhlia =)

Tammiska ja pikkumuru 35+4 sekä joululomailevat isommat ja hiukan pienemmät murut
 
(.) Pahin nuha ikinä! Eilen illalla nousi sitten vähän lämpöäkin, mutta ei onneksi ole tänään ollut. Yöllä nukuin 2 tuntia 04-06 ja sitten aamulla vielä pari tuntia. Hengittäminen nenän kautta on täysi mahdottomuus, enkä sitten oikein osaa muuten nukkua. Tänään on supistellut pitkin päivää epäsäännöllisesti ja suht kivuttomasti. Eilen illalla oli taas täysi tuska päällä vauvan melskaamisen takia, viiltelee ihan pirusti ja tuntuu että jalat tulee kyljistä läpi. Eikö ne liikkeet pitäneet vähentyä nyt kun tilaakin on paljon vähemmän???

Kyllähän tässä toivoo, että lähtö jo tulisi. Toisaalta nyt kun tämä nuha on niin paha niin ehkä mieluummin oottaisin että se helpottaisi... Meinasin, josko kokeilisi tuota tyyny/risti-istuntakeinutusta illalla :LOL: Ne 3 ässää ei tunnu tepsivän.

Tsemppiä mammat, maali häämöttää jo!!

mamma ja Kirppu 39+5
 
tammiska :hug: :hug: :hug:

Onnittelut synnäri sankareille :flower:

ON: Unohtui hämmästellä aamulla, että Nörtti kierähti eilen selältään mahalleen :eek: Enkä sattuman kauppaa, mutta näin kävi ja en enää yhtään pidä itseäni yli suojelevana kun en jätä mihinkään vauvaa vartioimatta, ettei vain tipu.
Neuvolan täti nimittäin olis jättänyt hoitopöydälle vauvan siksi aikaa, kun käy keittiössä lämmittämässä maidon tms. Minä sanoin kyllä heti, että en tosiaan uskalla jättää johon tämä neuvolan täti sanoi, ettei pitäis olla vaaraa pudota vielä kolmeen kuukauteen.
No, nyt se sitten eilen todistettiin, että voi kierähtää vaikka ei ole kun kaksi viikkoa ja reilut ikää, joten yhtä lailla se voisi tippua hoitopöydältäkin.
Kierähdys tosin tapahtui sängyllä, mutta silti.
 
Jos teille synnytyskertomusta noin pääpiirteissään koitan kirjoitella, vauva toisessa kainalossa. =)

Viikko sitten maanantaina oli klo 8 sovittu käynnistysaika. Mä silloin aamulla vielä ajattelin, että kotiin me sieltä vielä lähdetään :whistle: Pääsin ultraan, siellä näkyi hyvinvoiva pieni vauva, pää alaspäin, lapsivettä ei lainkaan, vaikka kalvot ehjät. Tässä ultrassa myös istukka näytti hyväkuntoiselta. Sovittiin, että käynnistys aloitetaan oksitosiinitipalla pikku hiljaa määrää nostaen. Sain tipan käteen klo 9, vatsan ympärille supistus- ja sydänäänianturit ja eikun odottelemaan... Koska lapsivettä ei ollu lainkaan piti vauvaa seurata erityisen tarkasti, kohtu puristaa vauvaa 'kasaan' supparin aikana, eikä siellä ole välissä vettä vaimentamassa sitä. Esikoinen mulla käynnistetty tipalla ja syntyi silloin 2 tunnissa, mua pelotti ihan hrveesti ja meinasin, että samalla rytinällä mennään, mutta toisin kävi...

Pikkuhiljaa puolilta päivin alkoi suppareita tulemaan, ei säännöllisiä eikä kovin kipeitäkään, ei siin mtn vaikutusta :kieh: vauvaa seurattiin edelleen tarkasti, ei mitään hälyttävää. Tippa lopui klo 16.30 ja sovittiin, että jatketaan aamulla, lääkärit miettivät uudet metodit hommaan... Yöllä taas supisteli, ei niin, että niistä mitään hyötyä olis ollut, vei vaan yöunet :kieh: sain sitten nukahtamislääkkeen sekä petidiinipiikin. Niiden avulla torkahtelin läpi yön...

Aamulla oli sitten käynistystapa muuttunut. Sain puoli yhdeksältä suun kautta cytoteciä, seurava piti sitten ottaa siitä neljän tunnin päästä eli puoli yhdeltä. Tästä pilleristä ei kuitenkaan ollut mitään apuja, joten siiä tavasta luovuttiin ja laitettiin taas iltapäivällä oksitosiinia tippumaan... Nyt supistuksa alkoi tulemaan useammin ja napakampia. Puoli viiteen mennessä määrä oli nostettu vasta 35:een, kun vauvan sydänäänet alkoi laskea joka supistuksella 50 paikkeille. Olin tosi peloissani niistä laskuista, koska ei niillä supistuksilla kuitenkaan vielä synnytettäisi, mihin ast sydänäänet laskis 'oikeilla' suppareilla??? Kätilö pyysi lääkärin katsomaan tilannetta, joka päätti lopettaa oksitosiinin tiputtamisen siihen, koska ei sen illan aikana kuitenkaan olis ehtinyt syntyä ja mulla takaa jo kaksi lähes unetonta yötä...
:/ supparit siitä hyytyi ja vauva sydänäänet oli ok... Kohdunsuu auki 2 cm ja kanavaa jäljellä 2 cm, aivan samoissa siis kuin rv 32 lähtien...

'Nukuttiin'(sain taas petidiiniä+nukahtamislääkkeen...) yön yli, uusi päivä ja uusi lääkäri... Siirryttiin synnytyssaliin. Aamulla lääkäri ehdotti taas oksitosiina, mutta sanoin, että pari päivää sitä jo tiputettu ilman mitään aikaansaamista... No, päätti sitten puhkaista kalvot... Ronkki ja ronkki sen kepukkansa kanssa, muttei voinut varmaksi sanoa menikö kalvot puhki vai ei, koska vettä siellä ei ollut... Vauvan päähän asetettin vielä anturi, jolla tarkempi seurata sydänääniä ja siinä ne kalvot sitten viimein ainakin meni puhki. Lääkäri vielä ultrasi miten päin vauva on, koska pää tuntui kuulemma 'pehmeältä'... Ja niinhän mulle sanottiin silloin maanantainakin, käynnistykseen tullessani... Rt:ssa oltiin....

Suppareita ei tämä(kään) toimenpide aiheuttanut, joten päädyttiin laittamaan lisäksi oksitosiinia taas tippumaan, siinä puoli yhden aikaan iltapäivällä. Mua pelotti taas jo valmiiksi, koska edellisenä päivänä vauvan sydänännet laski niin paljon... Itkua tihrustin jo valmiiksi, mutta kätilö ja lääkäri rauhoitteli, että edetään ihan rauhallisesti. Aloitettiin pienellä annoksella siis ja vauvan sydänäänet kesti loistavasti. Toki jonkun verran supistusten aikana laski, muttei lähellekään samoja lukemia kuin aiemmin. Oksitosiinin määrää saatiin nostettua ihan 'täysille' kolmen maissa ja vartin yli neljä supistukset teki niin kipeetä, että sain ilokaasua niihin. Kohdun suu oli auki tässä vaiheessa kolme senttiä ja kanavan reunat jäljellä.

Jossain vaiheessa, kun synnytyssalin ovi oli auki kuulin lääkärin puhuvan puhelimessa, että yksi synnyttäjä täällä on jota seurataan, ei toistaiseksi mitään akuuttia...

Mun mielestä nämä supistukset oli niitä 'oikeita', ne tuntui aivan samoin kuin aimeminkin. Makoilin välillä sängyllä ilokaasua vedellen ja miehelle 'pöhnäspäissäni' höpötellen :LOL:

Kätilö kävi välillä kyselemässä tuntemuksia ja seurasi vauvan sydänääniä kopissaan lääkärin kanssa. Puoli kuuden maissa tuli taas ja kyseli, että ponnistuttaako, kuulostin ja näytin kuulemma siltä ja vauvan äänet käyttäytyi niin, että olisi tulossa... Mutta ei, ei mua ponnistuttanut, vaikka olinkin aika varma, että kohta se kyllä syntyy... Tuskat oli sitä luokkaa.

Puoli seitsemän aikaan olin jo tosi kipeä, kätilö paineli aku-pisteitä ja ilokaasua vetelin edelleen. Supistuksia tuli ihan jatkuvasti, puolen minuutin välein ja kesti reilun minuutin. Näiden olis luullut saavan jotain aikaan, mutta p**kan marjat

:/ kätilö tarkasti kohdunsuun tilanteen -> 4 senttiä auki ja reunat jäljellä... Jotain siis 'vialla', koska paikat ei auennut. Olin aivan lopen uupunut, moneen yöhän nukkunut kunnolla ja ihan tehottomia kovia supistuksia jatkuvalla syötöllä. Kätilö lähti lääkärin juttusille ja sanoi suosittelevansa keisarileikkausta. Tuöli hetken päästä takaisin ja siitä sitä sitten mentiin... Paikalle tuli myös toinen kätilö ja leikaisivat multa paidan pois, avopaita tilalle, oksitosiinitippa pois ja karvoja ajelivat myöskin. Vetelin koko ajan ilokaasua samalla, supistukset oli ihan tuskaa... En mä tiedä mitä muuta siinä sitten tapahtui, miehellä oli varmasti aika 'jännät' paikat, koska yhtäkkiä olikin aivan toinen meininki ja mammaa kuskattiin leikaussaliin!

Matka sinne oli kauhea, samoin odotus, että saa epiduraalin leikkausta varten. Eihän siinä oikeasti kauaa mennyt, mutta se tuntui ikuisuudelta... Klo 18.51 synnäriltä oli soitettu saliin, että kohta tullaan.

Leikkaussalissa mua sitten odotettiinkin, vaihdettiin sänkyä ja anestesialääkäri laittoi puudutuksen. Se oli tuskaa, kun supparitkin pukkas päälle samaan aikaan! Huusin vissiin suoraa huutoa, mutta onneksi helpotus tuli tosi nopeasti, kun puudute meni sinne minne pitikin. Tuntui kuin oma keho olis 'loppunut' tuohon rintojen alle :LOL:

Pieni vauva syntyi sitten klo 19.25, hoitaja mun takana onnitteli: onneksiolkoon, teille on syntynyt tyttö! Olin ihan puulla päähän lyöty, koska niin monessa kuvassa nähnyt pussit jalkojen välissä ;) muut sitten korjasivat, että kyllä tämä poika on =)

Lastenlääkäri arvioi vauvan koon 1800-2000g, mulle vauvaa vilautettiin pikimmiten ja kiikutettiin lastenosastolle. Kursittiin kokoon ja heräämöön. Heräämössä sitten sain tietoa, että istukka on ollut TODELLA pieni, vain 200g! Yleensä sen kokoinen rv 20. Eipä ihmekään, ettei vauva sen suuremmaksi ollut kasvanut. Ja alakautta ei syntynyt, koska oli väärässä tarjonnassa tulossa, pää linkussa, lisäksi vielä napanuora kaksi kertaa kaulan ympäri ja kerran vartalon ympäri...

Kyllä siinä muutama kyynel tirautettiin, kun ajattelin mitä olisi voinut käydä... Vieläkin tippa nousee linssiin :'(

Vauvan painoksi kuitenkin saatiin se 2400 g ja on oikein terhakka täysiaikainen vauva, joku hoitaja jopa yliaikaiseksi arveli, kun iho niin kuiva ja hilseilevä. Aluksi vauvalla sokerit heittelivät, kun ne saatiin kuntoon nousi bili-arvot, mutta nyt nekin näyttäisi pysyttelevän hyvissä lukemissa.

Itse olen tosi kipeä sektion jälkeen. Tää oli eka mikä mulle on tehty ja paaaaaljon helpommalla olen päässyt alatiesynnytyksissä. Kyllä se näin paikalla ollessa on ok, mutta istumaan menot, sänkyyn menot ja nousemiset, aijai... Samoin yskäisyt tai aivastamiset, ei ole kivvaa :/ ekana yönä mulle laitettiin tunnin-puolentoistavälein kipupiikkiä, loppuyöstä sain tipalla suoraan suoneen kipulääkettä, se oli tosi hyvä juttu :)

Ai niin, siitä katetrista: mun mielestä se ei tuntunut millekään. Laittoivat sen vasta sekstion jälkeen, kun oli hyvät puudutukset. Pois ottaminen ei tuntunut missään, eikä sekään kun pissa sinne valui.

Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin, vaikka vähän huono fiilis kaikesta tapahtuneesta jäikin. Vauva on inana :heart: :heart: :heart:

Oho, tulipas tarinaa kerrakseen :LOL: onnittelut, jos jaksoit lukea tänne asti ;) :wave:

Ja MUOKS vielä: istukan kokoa ei kuulemma NÄE ultrassa :eek: musta aika outoa, koska tuo mun istukka ei ole lähellekään normaalin kokoinen ollut. Se lähti nyt patologille tutkittavaksi, saa nähdä löytyykö sen pienuuteen joku syy. Oli myös kovasti kalkkeutunut.
 
Neuvolassa käyty ja ei sit mitään uutta.. pissa edelleen miljoonalla plussalla, verenpaineet taivaissa, turvotus +++++... ja huomen aamulla neuvolaan uudestaan.. |O |O |O |O |O
Mitä helvetin järkee siinä sitten on??

Tää päänsärky ruppee tappamaan mut pikkuhiljaa.. Miks mun siel täytyy ravata kun ne ei mitään tee.. :'(
 
Ananaskirsikka Onneksi "loppuhyvinkaikkihyvin" :heart:

pippur1 En tiie mitä sanoo.. Koita nyt jaksaa kuitenkin..kyllä se vaaveli kohta sieltä tulee :heart: :heart: Mut uskon et rupee vituttaa tollanen soutaminen ja huopaaminen... :hug:
 
kiitos ananaskirsikka kertomuksestasi,jaksoihan tuon lukea ei olis keskenkään malttanut jättää. Harmi että sulla oli tollanen kokemus, ja kun piti odotella tuota itse syntymää ikävän kauan. Onneksi kaikki päättyi hyvin ja vauva on äidin hoivassa :heart:

No niin. Nyt tiedämme sitten mitä tulossa on. Sairaalassa meidät vastaanotti nuiva tylsistyneen oloinen nainen, pisti käyrälle vartiksi. Siitä tutkimushuoneeseen juttelemaan ja tutkittavaksi. Alakertaa ronkkiessaan erikoislääkäri totesi lantion olevan ihan normaali, ja vauvan paino 2600g. Sanoi että pystyn synnyttämään alakautta, johon sanoin että siitä haluan sitten keskustella kyllä! Itkuhan mulle tuli siinä kun hän oli niin jyrkkä ja meinasi etten arvosta hänen ammattitaitoaan (korosti olevansa erikoislääkäri). Sanoin kanssa että tietoisesti en lähde alatiesynnytykseen jos puudutus ei onnistu nytkään. Sain lopulta pelkosektion ja aikaa on enää 2vk 2päivää, eli 13.1. se sitten tapahtuu. Kätilö ei ehtinyt jututtaa meitä joten käyn siellä nyt torstaina vielä juttelemassa, hän oli mukava sentään! En väitä etten pelkäisi,tottakai mitä vain voi tapahtua,eikä asiat ehkä mene niin hyvin kuin viimeksi. Mies ilmoitti tänään jäävänsä tosta 13.päivästä isyyslomalle, joten hän nostelee esikoista jos tulee sylivauvaksi. Täällä on sitten pistettävä hösseliksi noitten tavaroiden kanssa.

pippur1 jaksamista sulle, kuulostaa tosi ikävältä ja väsyttävältä :hug:
 
sixkids
niinhän se sitten meni melkein koko joulu naistenklinikalla. Sanoin aattona leikilläni että kunhan lahjat on lapsille jaettu joutaa mamma vaikka synnyttämään. No kun menin nukkumaan puoli kaksitoista meni vedet. Soitin synnärille ja ohje kuului että jos alkaa säännölliset supistukset niin tänne, muuten voi hyvin odotella kotona 12 h.

Yön nukuin ja kun supistuksia ei kuulunut niin aamupäivällä mentiin näytille. Käyrät näytti hyviltä, pieniä supistuksia mutta synnytys ei ollut vielä alkanut. Jäin osastolle ja lääkäri meinasi käynnistää synnytyksen illalla. Saleissa vain hirveä ruuhka ja sain illalla antibioottitipan ja lupauksen aamulla kahdeksalta käynnistyksestä. Yö meni osastolla torkkuen, olo oli hyvä ei kipeitä supistuksia. Aamulla heräsin seitsemältä "rusaukseen" ja ensimmäiseen kipeään supistukseen. menin suihkuun aj puoli akhdeksan soitin kelloa aj sanoin että nyt sattuu ja kovaa. Tutkimatta vietiin saliin, kohdun suu 6 cm auki ja pää jo tosi alhaalla. Mies ehti sairaalalle vähän ennen kahdeksaa ja puoli yhdeksältä oli joulutonttu syntynyt.

Eli meille syntyi kuuden pojan pikkusiskoksi ihanainen prinsessa vauhdikkaasti 26.12.09. paino 4150g ja pituus 52 cm. Tänään ollaan kotiuduttu. Joulu meni "vähän ohi" mutta eipä tuo haitannut. Kyllä elämä voi ihanaa ja vauvat syötävän suloisia=) Tätä joulua on hyvä vuoden päästä muistella.
 
sixkids: paljon onnea tonttuvauvasta :flower:

Synttärisankareita oli parikin, paaaaaljon onnea :flower:

Pippur1 jaksamisia kovasti, kyllä se vauva pian syntyy varmasti :hug:

Synnytys on nyt sitten suunniteltu juu, eli normisti odotellaan että synnytys käynnistyy spontaanisti. Uusi aika annettiin tasan kahden viikon päähän varmuuden vuoksi 40+3 katotaan vauvan koko varmuudeksi ja onko tarve käynnistää jos ei tosiaan syntysi ennen sitä. Toivotaan että käynnistyy pian vuoden vaihteen jälkeen itsekseen. Tutkimus oli ihan ok, lantio vaikutti hyvän kokoselta ja ultralla arvioksi saatiin 3.5 kg nyt, että laskettuna n 4 kg. Nyt sitten odotellaan ja kohta ruvetaan heijaileen täälläkin tyynyn päällä kalvoja puhki :D

Nyt pojan kanssa leikkiä ja loppu illaksi helmien kimppuun, vielä näillä nakkisormilla saa koruja aikaan =)

Niin ja kiitos ananaskirsikka synnärikertomuksesta, onnesta loppu hyvin kaikki hyvin.

-c- rv 38+3
 
Nyt olen imuroinut ja siivonnut vessan,saisi alkaa supistelemaan :)

sixkids: Paljon onnea tyttövauvasta :heart:

Patu on tänään liikkunut aikas reippaasti,toivon että vauva on tajunnut pysyä raivotarjonnassa..En ole edes seuraillut missä potkut tuntuu..Pitäisi ehkä seurailla :whistle: Kohta suihkuun ja sitten syömään.

Sannis ja patu rv 38+4
 
Täällä voidaan henkisesti huonosti, pari tuntia sitten poliisit kävi ilmoittamassa isäni menehtyneen.. Sairas hän oli ja tämä oli odotettavissa mutta sattuu se yhtä paljon silti... Tunnin suihkussa itkin ja nyt on olo lähinnä pöhnäinen.. :'( Kaiken lisäksi minä olen lähin lähiomainen, eikä mitään hajua miten asiat tästä etenee ja miten pitäisi toimia.. Enkä mä edes pääse oikeestaa liikkumaan tän mahani kanssa enää..
Ja pisteenä iin päälle on toi alapää ruvennut kenkkuilemaan oikein urakalla, jotain hiertymää siellä on ja bebanteenillä koitan hoitaa, mutta sattuu niin paljon! :'(

Huomista pelkään kun pitää soittelemaan ruveta eri paikkoihin kuka hoitaa mun puolesta nä kaikki hautajaisjutut kun en itse pysty...
Niinuska itkee ja kuittaa, masukilla kaikki hyvin, rv 36+3

Muoks: Sixkids onnea!!!
 
Täällä taas!

Sixkids Onnea tyttövauvasta :heart: :flower:

Niinuska Osanottoni isäsi poismenon johdosta. Itsellänihän tuo tilanne oli syyskuussa, eli sain tietää isäni kuolemasta poliiseilta ja ainoana lähiomaisena jouduin kaiken hoitamaan. Jos yhtään voin sinua asiassa auttaa, niin laita yyveetä :hug:

Tammiskalle myös iso :hug:

Ananaskirsikkalle iso kiitos synnytyskertomuksesta :heart: Niitä on aina niin ihana lukea. Onneksi kaikki teilläkin loppuviimeksi päättyi hyvin.

Saunaa lämmittävä J.t ja Pampu 36+0
 
Voi ei Niinuska :'( Osan ottoja täältä suunnalta.. On tämä elämä vaan ihmeellistä.. Toisia poistuu ja samaan aikaan lapsia syntyy.. Jaksamista sinne teidän koko perheelle :hug:

Sixkids Onnea tyttövauvasta!! Miltä tuntuu saada noin monen pojan jälkeen tyttövauva?! :flower: :heart:
 

Yhteistyössä