*Tammivauvat 2008*

Huomenta..
Kyllä väsyttää ja paikat on jumissa. Taas on Aatto herra viihtynyt öitä kainalossa. Ja parina yönä on tullu pieni natinatuokio. Ei se mitää jos pääsis päikyille päivällä mut tuntuu et tällä viikolla on nii kiireellistä että. Eilen kävinki ostaan kaikki leivontaa sekä muut tarjottavat. Onneksi sisko kuiten tekee kakun, mulle jää sit hommaksi ne tuulihatut. Mut noi vuorossa vasta perjantaina.
Tänään tuleekin pappi käymää ja huusholli kaipaa ojennusta et hommaa on tälleki päivää.

Täällä oli joku saanu jo menkat riesaksi? Mulla aikasemmin (ainakin) alko menkat tasan kuukaus siitä ku lopetin imettämisen. Joten vielä ei pitäs olla huolta. onko jollakin käytössä kuukuppi? Mull se odottais tuolla kaapissa, tilasin sen just silloin ku plussa pärähtikin testiin, joten käyttämättä jäi silloin.

Mut nyt aamukaffia et herää..tajunta tökkiin

Saaru ja poijjaat
 
Hienosti oli meidän poika kasvanut. Käytiin neuvolassa lääkärin tarkastuksessa ja poika painoin 4995g ja oli 57,5 pitkä (syntymäpaino 4000g ja pituus 52cm).

Meillä on Osku intoutunut muutamana iltana valvomaan jo tosi pitkiä pätkiä. Toissapäivänäkin poika valvoi klo 18-24 niin että siinä välissä otti parit 15 minuutin torkut. Uni ei meinannut tulla millään. Sit tän valvomismaratoonin jälkeen onkin sit vaan nukuttu.

Menkat: Ei oo vielä näkynyt. Onneks.

Ehkäsy: ootteko jo miettinyt mikä metodi otetaan käyttöön? Multa neuvolatäti jo kyseli mitä ollaan suunniteltu. Meille ei jää muuta vaihtoehtoa kun käyttää kumeja. Mulle ei sovi mitkään hormoonivalmisteet. Oon kaikista saanu kauheet mielialavaihtelut ja masennukset ja nyt kun on pieni lapsi niin en tosiaan halua mitää ylimäärästä stressiä. Kuparikierukkaa olin miettinyt mutta se kuulemma runsastuttaa vuotoa ja kun mulla se on muutenkin jo malliä "yli äyräiden" niin ei sitten sitäkään voi ottaa käyttöön.

Huomenna pitäs mennä tapaamaan sitä pappia. Meillä on ristiäiset mun vanhempien luona joten pappikin tulee sit sinne. Tää samainen pappi oli mun kaverin häissä pappina. Niillä kun oli sitten ennen häitä kans tällänen keskustelutuokio niin tää pappi oli ihan häpeilemättä flirttaillu morsiammelle. Morsiuspari oli ihan nolona kun eivät tienneet miten suhtautua. Häissä pappi oli kuitenkin ihan asiallinen ja piti tosi kauniin puheen siinä saarnansa yhteydessä joten kaippa se sit ihan ok tyyppi on. Kummallista käytöstä vaan ton flirttailun kanssa...
 
Hokkis:mä olen ajatellut ainakin hormonikierukkaa koska hormonivaikutus aika paikallinen eli ei sama kun pillereissä.mä en kans enää koskaan kokeile suun kautta otettavia hormoneja koska eivät vaan sovi.Tosin kierukkaa odotellessa pakko ottaa minipilsut kun menkat jo alkoi ja kortsuista en itse tykkää.käytän vaan pakon edessä kuten nyt kun ei vielä pilsuja ole.

Täällä tyttöjen kanssa menee ihan hyvin.Mullakin on vähän vapaa-aikaa kun isompi tänään hoidossa ja vauveli nukkuu ulkona vaunuissa.Sisällä unet on tosi pätkiä vaan joten pakko laittaa ulos nukkumaan.Kohta ajattelin lähteä vähän kävelyllekin.

Mites teillä muilla tuon itkuhälyttimen kanssa?
olen ajatellut ostaa mut nyt sen lehtijutun takia mietin että mitä mä sillä teen jos ei voi laittaa vaunuihin tai käyttää ulkona?meillä ei ole mitään suojaisaa paikkaa vaunujen lähellä mihin vois laittaa.olen luullut että sitä voi pitää vaunussa sisällä.mut jos syttyykin palamaan niin siinä sit syttyy kaikki siellä sisälläkin palamaan,iik!
 
HeMa05: Mulla oli ennen tätä raskautta Nuvaring. Eli sellanen kuminen rinkula mikä pistettiin tonne alapäähän. Sen piti olla kans erittäin paikallinen, ei vaikutusta mielialoihin. No, olin ensimmäiset 4 käyttökuukautta ihan kamala hormoonihirviö, mielialavaihtelut oli tyyliä vuoristorata, ja masennus aika paha. 4 kuukauden jälkeen helpotti jonkun verran. Käytin sitä yhteensä sit vuoden ennen kun jätettiin pois ja alettiin yrittään lasta. Mulla ilmeisesti vaan kroppa reagoi noihin ylimääräsiin hormoneihin ihan tosi voimakkaasti joten ei kiitos. Muuten toi nuvaring oli tosi kätevä.

Meillä on vaunut katoksessa joten saan itkuhälyttimen siihen lähelle suojaisaan paikkaan. Tosin meidän hälyytin taas ottaa ihan kamalasti häiriötä muista radiopuhelimen käyttäjistä vaikka mitä kanavaa kokeilis joten olen nyt jättänyt kokonaan käyttämättä. Kuulen kyllä oven läpi kun Osku heräilee kunhan pidän vaan vähän pienempää meteliä sisällä. Esim imuroidessa mä sit käyn välillä kattomassa että onko jo herännyt.
 
Maanantaina käytiin neuvolassa. Poika kasvaa kauheesti pituutta, painoa ei tule niin ripeästi ja nyt jo tulee noottia, että on hoikka poika. Nyt siis 57cm ja 4730g.Vauvakirjassa on myös jonkin tapaset kasvukäyrät ja niiden perusteella on ihan normaalikokoinen. Pitäisi sitten varmaan olla joku pullapoika, että kelpaa.

Ehkäisystä. Olin aatellut ottaa hormoonikierukan, mut vähän epäilyttää.. Söin e-pillereitä ja niistä mielialanvaihtelut oli tosi rajuja. Ekat kuukaudet olin itkuherkkä Ihan yhtäkkiä ja ilman syytä iski aivan hirvee v*tutus päälle. Räyhäsin ja melttosin kuin joku ja raivohullu. Ehkä sit kuitenkin vaan se kuparikierukka. Nooh, jälkitarkastukseen on vajaa 3 viikkoo ni ei oo kiire päättää.

Menkat. Joku päivä oli jotain pientä menkkakivun tapasta alavatsassa, mut eipä mitään ainakaan tullut. Toivottavasti ei tulekaan piiiiiiitkään aikaan, inhoan niitä! Niin varmaan kaikki muutkin.. Kuulin tämmöstäkin juttua, että kun on ensimmäisen lapsen synnyttänyt niin ei ptäisi enää olla menkkakipuja. Onko kivut edes jotenkin lievempiä?

 
Hei :) Minäkin tuolta odotuspuolelta ajattelin tänne liittyä :) Siellähän minä teidän kanssa taisinki sillon tällön kuulumisia vaihtaa.. =) Tännekkin voisin nuo pojan tiedot antaa jos päivität ne sitten =) Eli poika syntyi 4.1.08 painoa 4710g ja pituutta 52cm :heart: arki meillä on lähtenyt hyvin sujumaan pikkuisen kanssa, mitä nyt välistä mahaansa itkee :( Olen huomannut että se nuista jekoviteista johtuu. Tiistaina olis pojalla lääkärineuvola. saa nähdä kuinka iso poika jo on. 1kk neuvolassa oli painoa 5015g ja pituutta 56cm :)
Mutta tulen sitten tiistaina viimeistään kuulumisia taas kirjoittamaan :)
 
Heippa kaikille!

Niin nykyään kiirusta pitelee, ettei ehdi oikein rauhassa koneellekaan.

Kovasti ollaan nautittu kevättalvisista ilmoista ja lenkkeilty suurperheen kera (3 lasta). Mukavasti raskauskilotkin hävisivät ja kolmisen niitä ylimääräisiä ( joita riittää). Mutta terkkari ainakin oli lohduttava. Sanoi, että miettii niitä kiloja sitten kun tämä nuorimmainenkin saadaan tuohon 2 vuoden ikään.

Ehkäisystä: minulle laitetaan ensi viikon jälkeen jälkitarkastuksessa kuparikierukka. Kumpa se sopisi minulle. Hormonikierukkaa en aio laittaa, koska sisältää pelkästään keltarauhashormonia, joka laskee naishormoni estrogeenia. Täten se voi aiheuttaa masennusta, kellä siihen on taipumusta. Ja minullahan sitä on ollut edellisistä lapsista. Pilleritkään eivät sovi, niistäkin mielialavaihteluita. Lähinnä tuli "pirttihirmuisuutta" :)

Neuvolakäynneistä: niitä on aika tiuhaan. Joka toinen viikko ainakin. Ensi viikolla taas mennään. Viimeksi Elias oli n. 5g ja 57,7 pitkä. Onko kenenkään lapsi joutunut synnärillä tarkastetun epävarman kuulotutkimuksen takia uusinta kokeeseen? Me jouduttiin käymään kuulopolilla ja testi näytti niin, että vas. korvalla kuulee ja oik. epävarma. Nyt neuvolakäynneillä tuota kuuloa sitten seurataan ja toivotaan parasta, että tämä olisi jotain tilapäistä... Lasten paukuttaessa ovia tms. kyllä selvästi huomaa, jotta poika jotakin kuulee, kun säpsähtelee niin, että hypähtää sylissä.

Soikku ja Elias (huomenna 7vk)
 
Soikku, muistaakseni esikoiselta ei saatu synnärille toisesta korvasta kanskaan tuota kuuloseulaa. Mulle ne ainaki selitti et monasti sitä ei saakaa, ku korvassa saattaa olla vielä lapsivettä, et se ei välttämättä tarkoita mitään ja et son varotoimi sit kuitenni et tarkistetaan polilla uudelleen se kuulo. Meillä pojalla oli sitten ihan normi kuulo, ku tarkistettiin.
Nii ja kiva nimi teillä pojalla ;) Meillä tulee toi toiseksi nimeksi pojalle.

Meillä kiirettä pitänee, kastajaiset huomenna. Tänään vuorossa leivontaa ja vaatteiden laitto juhlakuntoon. Omaa huusholliakin pitää siivoilla (äiti siivoaa kastepaikan ku heillä kastejuhlat pidetään) ku meille on sitten kasteen jälkeen kummit tulossa jatkoille :D
Mut nyt tohottaan et jotain kerkiää tänäänki, muutaku surffailla netissä.. *en oo joo riippuvainen :LOL: *

Saaru ja Aattoherran 7vko2pvä

 
lääkärineuvolassa siis: poika painoi 4340 g (3085g) ja pituutta oli 54.5 cm (48cm). Hyvin on kasvanut ja päätäänkin kannattaa todella hyvin käsistä kohotettaessa. terve ja terhakka poika. sydämmestä ei enää lisälyöntejä kuulunut. täysimetyksellä mennään.maito riittää vaikka välillä epäilen..luovuttamista oon aatellut lopetella, 5 litraa olen lypsänyt sairaalaan jo..

menkat taitaavat alkaa mullakin, tai ainakin on ollut muutaman päivän menkkamaisia jomotuksia mahassa sekä alaselkä kipeä ja tänään tullut hieman verta siteeseen ja pyyhkiessä. no kiitos minipillereiden mulla ei oo ollut menkkoja kahteen vuoteen!!että kai ne aattelee että nyt kyllä pitää ton akan alkaa mensuista kärsii heti :LOL: voihan olla että onkin väärä hälytys, mutta jälkivuoto on loppunut jo 3 viikkoa sitten, että seurataan..

nimeä me vielä pähkäillään pojalle, on kaksi niin hyvää ehdokasta...
mutta nyt huilaan, poika partsilla...

tyttönen ja poika 5 vko
 
Perjantaita!

Kylläpä on sää muuttunut aamusta, onneksi parempaan. Aamulla meinaan olin varma, että tänään ei lenkille lähdetä, kun ulkona satoi kunnolla vettä ja tuuli. Mutta nyt näyttää paljon paremmalta, eli lenkille lähdetään, kunhan tyttö on herännyt ja syönyt...

Hyviä kastajaisia/nimiäisiä kaikille, keillä juhlat tänä viikonloppuna!

Maija ja Tyttö tasan 1 kk
 
Heip!

Tulin ihan pikaseen kertoon Pojan 6 vk mittoja, eli 59 cm, 6120 g ja 41 cm =) Komia poika on :heart: Huomenna hän saa sitten nimenkin, ja sillä tässä vähän kiirusta pitääkin, eli mummolaan ollaan lähdössä ja siellä ristiäiset huomenna. Oma maito riittää vielä, tosin syö niin tiheästi, että varmaan kohta puoliin annetaan huikat pullosta ainakin iltaisin ja ehkä aamuisin, niin saadaan vähän pitempiä unia hänellekin.

Ei onneksi ole menkkoja täällä näkynyt vielä.. Juurikin rupee oleen niin pirteä ja palautunut olo =) Lääkäriltä kun vielä saisi luvan ruveta liikkumaan vähän enemmän ni JIPPII! Eli jälkitarkastus on 4.3, tällöin myös pojun eka lääkäri.

No nyt mä riennän jo.. Hyää viikonloppua kaikille ja tosiaan hyviä nimiäisiä ja kastajaisia kaikille myös =)

Cattie ja Poika 6 vk 1 pv :heart:
 
Kiitoksia kun lisäsit listoille saaru :) Meilläkin tosiaan kastajaiset sunnuntaina, itsellä ei oikein paljo hommaa ole kun anoppi ja oma äiti luvannu ruokapuolen hoitaa =) Huomenna pitäis vaan siivota että olis paikat sitte juhlakunnossa :) Tulenpa varmaan sunnuntaina tai viimeistaan alkuviikosta sitten pojan nimen teillekkin kertoilemaan :)

Tytsi ja pikkumies 7vko :heart:
 
Kerronpa nyt meiltäkin kuulumisia, kun tässä kerkeän. :)
Hyvin on pikkumuorin kanssa kotona mennyt ja isommatkin tytöt tykkää uudesta tulokkaasta, mutta ovat ruvenneet keskenään tappelemaan ja minua sitten uhmaamaan. :kieh: että isoin työ tässä huushollissa on nuo kaksoset |O
Meillä vauveli joutui jo osastolla lonkkalastaan :( eli toisesta lonkasta löytyikin vikaa ja nyt ollaan sitten näillänäkymin 12viikkoa lastassa kunnes päästään siitä eroon. Järkytys oli alussa tietty, mutta nyt ollaan jo sinut sen asian kanssa ja päivät sujuu hyvin. =)
Ensi viikolla on eka kontrolli aika lapsipolilla, joten tulen varmaan sitten loppuviikosta kertoilemaan kuulumisia sieltä =)

kurppa ja pikkumuori
 
Mitäs noista itkuhälyttimistä on kirjoiteltu??? Me ollaan tähän mennessä hälytintä pidetty pojan lähellä, mutta uskaltaako enää???

Maanantaina meillä on neuvolakäynti, voi olla että siitä olen jo maininnutkin.
Vatsavaivoja täällä on edelleen ja nyt pidetään noita cuplatoneja hiukan tauolla. D-tippoja en ole itse uskaltanut tauolle jättää, mutta katsotaan mitä neuvolatäti on sitten mieltä.

Tuntuu todella että aika rientää, eikä juuri mitään ehdi tekemään... meidän poika siis vie ihan kaiken ajan- kun on hereillä kelpaa vain syli ja siinä ei "pojat" sitten auta mikään, vaikka välillä annetaankin hetki itkeä, josko menis ohi, mutta ei ni ei. Tukka märkänä ja naama punasena poju vaan jatkaa huutamistaan... syliin kun ottaa niin heti rauhottuu.

Tarttis vielä ehtii joku kerta käydä siellä msn:ssäkin...
 
Hellurei!
Täällä ollaan toivutta kastejuhlasta. Hulinaa ja vilinää riitti, poika itse otti juhlan iisisti, nukkumalla. Vieraita oli paljon ja syömingit maistu! Kakkua jäin pikku siipale ja se säästettiin miehen syndeille jotka on tiistaina :heart: sitte herkutellaan loput.
Paljon saatiin hianoja ja kivoja lahjoja. Soittorasia, traktoripankki, vauvakirjaa ja valokuvakansio ja paljon vaatetta.
Nii ja nimeksi tuli Luca Elias Viljami :heart:
Harmikseen kauhea kuumetauti jyllää, osa vieraista ei päässyt tulemaan (mut esim miehen siskon perhe tulee kyläileen ens viikonloppuna:)) ja yks kummiki oli kuumeessa ja tänään soitti toinen kummi et sielläki kuume noussut, ja siskon tyttöki on kuumeessa. Saas nähä tuleeko meille tauti.. :'( Toivottavasti ei.

Mä kyllä käytän itkuhälytintä ihan normisti. Ulkona myös. Meillä on kans sellainen philipsin, mut taitaa olla eri mallia kuin siinä lehtijutussa, ku meillä on valkoharmaita ne hälärit. Mutta en laita kyl hälytintä vaunuihin vaa johonkin viereen aina. Ennen kyl pidin hälytintä vaunujen päällä (en sisällä kuitenkaa)

Mutta nyt on kastajaiset ohi ja arki taas koittaa, huomenna kerhoillaan yms. Jos kuume ei yllätä meitäkin.

Saaru ja Luca
 
Siis se kuumetauti :'( Esikolla yli 38 kuume. Arvatkaan vaa ollaanko täällä viime yönä nukuttu..Esikko vinkassu koko yön, Luca heräilly ja keskimmäinenkin poika heräs kerran, siinä ollaan sitten pompattu koko yö. Koitin miehen antaa nukkuu et jaksaa töissä, mut ky meikä rouva menee nukkuu jahka mies tulee. Nyt mullaki sitten päätä sekä kurkkua särkee :( Saas nähä, kui tauti leviää.
Ny aamukaffia jos olo parais sillä.. *oivoivoi*

Saarulainen ja poijjaat
 
Hokkis: Kyselit, että ehkäsystä, että olemmeko jo miettineet mikä metodi otetaan käyttöön? Mä olen ajatellut kokeilla semmoista matalahormonista e-pilleriä. Mun sisko käyttää sitä (merkkiä en kyllä muista, pitää kysyä siskolta ennen jälkitarkastukseen menoa niin voi kirjoituttaa lääkärillä sen resptin).

HeMa05: Meillä on itkuhälytin käytössä, mut en laita sitä vaunuihin vaan terassin pöydälle, neiti siis nukkuu päikkärit terassilla.

Menkat: Ei oo vielä onneksi mullakaan alkaneet. Aiemmin mulla on ne alkaneet noin kuukauden päästä imetyksen lopettamisesta eli vielä ei siis pitäis alkaa, kun meillä neiti on täysimetyksessä.

Jaahas, nyt neiti hermostu ja haluaa HETI tissiä... =)
joten: kirjoittelen lisää myöhemmin.

Tammiäiti ja neiti 1 kk :heart:
 
Hei!

Piti ihan vaan noston takia muutama rivi kirjoitella, kun oltiin tiputtu jo tuonne toiselle sivulle. Meillä taas valvottiin yöllä, nukkumaan pääsin oikeasti vasta neljän jälkeen, mutta onneksi sitten nukuttiinkin yhdeksään asti ja aamu ruokailun jälkeen nukuttiin vielä uudestaan useampi tunti.. Huomenna meillä olisikin lastenvalvojalla käynti isyyden tunnustuksessa.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Maija ja Tyttö 1kk
 
Moikka

itkuhälytin meillä on nytkin tuplissa kun vanhempi neiti nukkuu tuplissa.....

ehkäisy mies suunitelut piuhojen katkaisua

korvikkeesta kokemuksesta tiedän että kannattaa koittaa jotain toista korviketta jos vauvalla vatsan puruja kun ne voipi johtuu korvikkeestakin......

tädin kyläilystä kunhan jälkivuoto loppuis kokonaan nyt tulee jokatoinen päivä pikkasen..... mut siis menkat viimex alkoi n.3kk synnytyksestä..... ja kipuilut on säilyneet ennallaan..... :attn:

[/b]rytmistä meillä syödään 3-5h välein tankkaus on n.1-1 1/2h aikana päivällä ja illalla yöllä sitten söyttö ja takas unille


pikkueppu ja Iida neiti 1kk :heart:
 
Heippsan taas!

Meillä on poika nyt vähän rauhottunut. Oskulla oli muutama ilta tossa viime viikolla sellasia että huusi ja huusi vaan. Mikään ei auttanut, ei tissi, ei vaippojen vaihto ei mikään. Siinä jäi nukkumiset vähän sit itelläkin vähiin kun päivisin oli sit jos jonkinnäköstä puuhaa eikä ehtinyt nukkua sit sillonkaan.
Rytmi meillä menee edelleen niin että tankkaus on noin 3 tunnin välein. Nyt on nukkunut jo 3,5 tuntia joten tää on jo melkeimpä enkka. =)

Lauantaina olis sit ne ristiäiset ja mä just täjusin ettei oo mitään mitä pistäs päälle. Yhdet läskihousut (siis ajalta ennen laihdutusta noin pari vuotta sitten) mitkä nyt menettelee (tosin niidenkin alle on laitettava sellaset tukihousut mitkä litistää vatsaa että mahtuu päälle) mutta mitään paitaa mulla ei sitten ookkaan mikä menis ton rintavarustuksen kohdalta kiinni. Ja eikun shoppailemaan.
Mä oon varmaan jotenkin epätavallinen nainen kun en ollenkaan odota innolla että pääsen ostoksille. Inhoan vaatteiden ostoa (pääasiassa siksi ettei mikään ikinä sovi mulle) mutta kai sitä nyt sitten joku rätinki olis löydettävä että kehtaa vieraita ottaa vastaan.

Jahas, vaunuista kuuluu sellanen ääni että ne päiväunet oli nyt sitten tässä. Ja eikun imettämään.
 
Noniin.. Sunnuntaina siis oli meidän pojan kastajaiset =) Pikkuinen sai nimeksee Antti aarne Rafael :heart: Koko tilaisuuden ajan oli oikein kiltisti, tosin suurimman osan ajasta nukkuikin =)

Niin ja tänään sitten neuvola lääkäri oli. Antilla painoa oli 5425g ja pituutta 58,5cm :heart: Hyvin poika kasvaa ja kehittyy, jäntevyyttäkin kuulemma löytyy todella hyvin =)
Mutta nyt täytyy tästä lähteä nukuttamaan poikaa. Kirjoittelen tässä taas joku päivä kuulumisia.

Tytsi ja Antti poika :heart:
 
Pikaisesti ehdin kirjoitella kuulumisia...

Mies lähti tänään töihin. Eli ensimmäistä päivää ollaa neidin kanssa kahdestaan kotosalla. Toivottavasti menee samaa rataa kuin viime päivinä, niin on hyvät mahdollisuudet selvitä tästä kunnialla ;) . Aamut, päivät ja yöt menevät mielestäni oikein hyvin. Illalla tissutellaan suunnilleen klo 18-23. Syö siis tissiä, nukahtaa 5-15min, heräilee, syö taas ja sama toistuu. Eilen tehtiin niin, että mies lähti illalla ulos noin tunniksi että tyttö sai nukuttua edes vähän pidempään. Tuntuu, että menee jotenkin yliväsyn puolelle jos ei saa nukuttua illalla edes yhtä vähän pidempää pätkää. Viime yönä tuli pisimmät unet tähän asti, melkein 6 tuntia!!!

Menkat: jälkivuotoa edelleen jonkin verran eli menkoista ei vielä tietoakaan =)

Ehkäidy: varmaankin kumilinjalle lähdetään. Mulle kun ei hormonaaliset ehkäisyt sovi migreenin takia, kierukkaa en halua koska toiveissa lisää lapsia melko piankin.

Nimiä ollaan yritetty miettiä. Tuntuu että pitäis jo jotain pysyvää keksiä, koska ikää tule joka päivä lisää, ja ei tyttö voi jatkuvasti olla vain "vauva, tyttö, neiti tai prinsessa". Mun isä nimesi hänet Terhikis, koska työnimeä ei ole ja tyttö syntyi Terhin päivänä. No, Terhiä hänestä ei ainakaan tule, ei näytä ollenkaan kyseiseltä nimeltä.

Nyt lepäämään. Tyttö nukkuu vielä toivottavasti ainakin tunnin ajan. joten hyvät päivälevot saa sillä aikaa.

Afu ja tyttö tasan 3 vkoa
 
Heippa,

Vähän on hiljaista täällä. Kaikki taitavat olla kiireisiä nyyttien kanssa =)

Saaru, ihana hymypoika Luca teillä on!

Täältä ei mitään kummempia. Poikaa jatkaa tuttua rutiinia, kiltisti syö ja nukkuu. Välillä saa meidät sekaisin ihanilla nauruillaan, joista tosin tulee aika vähän ääntä mutta huuliaan vääntää hangon keksin lailla. Aivan ihanaa!

Isoveljellä alkoi mukavasti lähestyvä 3-vee uhmakriisi.. Eli hermoja koetellaan. Onneksi pikkuveljestään edelleen tosi innoissaan ja haluaa vain ihastella ja pitää sylissä. Välillä käy näyttämässä lelujaan ja lukemassa satuja ja tunkemassa tuttia (vähän turhankin syvälle).

Ristiäisiä ei olla vielä ehditty suunnitella muutoin kun että ovat sitten meidän uudessa kodissa. Onneksi ei isovanhemmat tällä erää stressaille niiden päälle. Auta armias kun esikoinen syntyi niin johan kaikki uteli milloin missä ja mikä kastemekko??? Tuli hiukka ahdistus.

Vaatekoko 56 cm on jo ihan liian pientä, joten ollaan siirretty 62 ja jopa 68 cm kokoisiin. Harmittaa vaan kun vielä joku tuo "vauvalahjaksi" 56 cm asuja... Ajattelin kyllä kysyä jos niillä kuitti tallessa, josko voisi vaihtaa, kun ei tiedä jos enää vauvoja tähän taloon tulee?
Ja seuraava urakka onkin mammavaatteiden kuvaaminen ja huuto.nettiin myyntiin laittaminen.

Terveisin, JonnaP ja LinusPriimus (huomenna 7 vkoa)

 
Jippii, meikä ei ole enää ylipainoinen :D Jokapäiväiset 1-2 tunnin vaunulenkit alkaa tuottaa tulosta. No kyllä ne loputkin lähtee siitä sitten ja kuluttaahan imetyskin energiaa.

Milläkin rupee jäämään nuo 56cm vaatteet pois. No eipä niitä ole onneksi montaa, olikos niitä 5kpl. Oon ostanut lähinnä 62cm kuteita, onhan ne alkuun isoja, mutta ei viitsinyt ostaa niitä ihan pieniä muutaman viikon takia. Otan 68cm käyttöön ehkä kk:n, ei se väliä vaikka vähän roikkuisikin. Tuleepa niitäkin sitten käytettyä riittävästi.

Mulla on nyt tänään lääkäri. Oikein yksityisellä, enpä oo ennen ollut ku vain kunnallisella. Tosta epparista meinaa. Synnytyksestä on jo yli 7 viikkoa. Se on edelleen kipeä ja kirvelee. Oon katsonut sitä peilin kautta ja se on pinnasta verinen. Siihen on kasvanut jotain ylimääräistä ihoa tms. :x Pari viikkoa sitten olin siellä neuvolalääkärillä ja se sanoi siihen vaan että katsellaan. Jos tuolta yksityiseltä saisi jonkin muun diagnoosin kuin katsellaan. Maksakoon se käynti vaikka omaisuuden, haluun jo elää ihan normaalia elämää ilman tota jatkuvaa kipua alakerrassa.

En ollutkaan vielä kertonut et Abbathista tulikin Sampo Sisu Eemeli :xmas:

 

Yhteistyössä